• Biscui­t
    Äldre 14 Sep 22:24
    12610 visningar
    70 svar
    70
    12610

    20 aug 2011

    Några fler som gifter sig den 20 aug nästa år? Har stött på ett par stycken tror jag, kanske är vi tillräckligt många för att starta en egen tråd?

  • Svar på tråden 20 aug 2011
  • vickan­ofilip
    Äldre 28 Oct 15:58
    #11

    nu är fotografen bokad! verkar duktig och har fina bilder i sin portfolio.. 3600 kr för 1 tim förberedelse,vigsel samt 1 timme mingel och 120 högupplösta bilder. tycker jag är ett bra pris!

  • Biscui­t
    Äldre 28 Oct 17:10
    #12

    Haha jag trodde den här tråden dött men den var tydligen bara lite seg i starten. :)

    Vi var hos fotografen förra veckan, super gullig tjej så det blir nog bra. Känns viktigt att personkemin stämmer där då jag tror det syns på bilderna annars.

    Utöver det är kyrka, lokal och mat fixat.

    Vi håller på och kollar efter ett band men måste dubbelkolla vad inköp av mat kommer gå på först så vi inte spräcker budget.

    Annars tycker jag att det är svårt att motivera mig till att börja kolla på inbjudningar, klädning mm. Har också dilemmat att utse två tärnor. Med vänner som vägrar umgås mm så blir det lite klurigt.

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 28 Oct 20:14
    #13

    Jag gifter mig 20 augusti 2011. Är i full gång med planerna och har bokat kyrka. Det blir fors kyrka i Eskilstuna. Lokalen är också bokad.

    På måndag ska jag gå och testa brudklänning. Jag är väldigt förväntansfull inför testandet av brudklänning. Min favorit är från nixa modell 11103. Fast den kostar säkert än förmögenhet.

    Just nu funderar jag på fotograf. Fast här i Eskilstuna verkar de väldigt dåliga på att annonsera på nätet, därför blir det en tur på stan ochkika in hos dem.

  • Äldre 28 Oct 22:01
    #14
    Aylas skrev 2010-10-28 13:10:36 följande:
    Vad kul att det är så många som är inbokade samma dag =)Moster Stina: Att hjälpa varandra på bröllopsdagen kan bli lite tajt - vi får vara stöd i planeringen Gabbi W: Vi kommer också att vara i Östergötland - festen ialla fall. Vigseln sker i Djursdala - en jättevacker träkyrka  Var i lämet kommer ni att vara?
    Vi kommer att vara i Åtvidaberg, var kommer ni vara?
  • Aylas
    Äldre 28 Oct 22:26
    #15

    Djursdala ligger utanför Vimmerby och sen blir festen i en liten ort utanför Kisa.

  • Äldre 30 Oct 10:55
    #16
    Aylas skrev 2010-10-28 22:26:34 följande:
    Djursdala ligger utanför Vimmerby och sen blir festen i en liten ort utanför Kisa.
    En liten ort utanför Kisa?! :) Förlåt men Kisa är ju rätt litet så det lät lite roligt :)

    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Äldre 30 Oct 10:58
    #17
    CStar11 skrev 2010-10-11 09:56:39 följande:
    Jag ska också gifta mig 20/8! Lokal och kyrka bokad (fast vi är inte 100 på kyrkan än). Klänning inköpt, fotograf och hår & smink bokat. Håller just nu på och undersöker sång till vigsel och underhållning till festen. Var ska ni gifta er någonstans?
    Jag har tittat lite på klänningar och hittat en som jag fastnat för men är lite feg, vågar inte beställa den riktigt ännu. Hur resonerade du eftersom du ändå kom fram till att köpa den så pass "tidigt"? :)
  • Projec­tX
    Äldre 30 Oct 11:59
    #18

    Vi ska gifta oss den 20/8 i Solna.


    Vi har bokat en hel del redan, men det var för att mycket ingick när vi bokade exempelvis fotograf och lokal.


    Det här har vi klarat av än så länge:


    *Budget gjord (och kommer faktiskt troligtvis att hållas, hoppas jag )
    *Lokal bokad
    *Kyrka bokad
    *Konditori för tårta bokad (ingick i lokalhyran)
    *Florist bokad (ingick i lokalhyran)
    *Fotograf bokad
    *Smink/hår bokad (ingick hos fotografen)
    *Klänning köpt (och fick 40% rabatt, så jag är nöjd )
    *Gästlistan klar (med reservation för att nån kan ha skaffat respektive)
    *Bodsplacering klar (också med reservation för nya respektive)
    *Vigselprogramen klara (förutom att fylla i vad präst och orgelspelare heter)
    *Festprogrammen färdigutformade (dock lite text och presentationer som inte är klara)
    *Inbjudningskorten klara
    *Toastmaster bestämd

    Kan väl bara tillägga eftersom jag ser många trådar som handlar om "festprogramspanik" att jag har lagt upp mitt här i mitt galleri (under "festprogram") så titta gärna förbi där om ni vill.

  • CStar1­1
    Äldre 30 Oct 17:07
    #19

     


    GabbiW skrev 2010-10-30 10:58:23 följande:
    Jag har tittat lite på klänningar och hittat en som jag fastnat för men är lite feg, vågar inte beställa den riktigt ännu. Hur resonerade du eftersom du ändå kom fram till att köpa den så pass "tidigt"? :)

    Jag resonerar så att ju mer jag kan bocka av desto bättre! Sen bor vi i Oslo och här allt mycket dyrare.. Jag kikade i några olika butiker men föll pladask för denna klänning så tror inte jag kommer ångra mig.

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 30 Oct 17:33
    #20

    Oj, vad långt ni har kommit många av er! Jag är dock föräldraledig nu i tre månader och hoppas att vi kommer en bit på väg då.

    ProjektX, är det Solna kyrka? Ser att ni bytt datum, vi var också inne på den 13:e först, men lokalens tillgänglighet fick styra

Svar på tråden 20 aug 2011