• Amor in aetern­um
    Äldre 13 Sep 14:55
    4376 visningar
    10 svar
    10
    4376

    Bröllop 2011- 2012 (Spelar ingen roll egentligen)

    Tänkte att vi brudar och brudgummar för den delen kanske hade kunnat skapa en tråd tillsammans där vi kan planera och prata om våra bröllop, samt att få tips och råd av varandra. :)


    Vi kanske kan börja med Datum? Färgtema? etc.etc.


     


    Det kanske finns en sån här tråd sen innan, säg till mig då. :)

  • Svar på tråden Bröllop 2011- 2012 (Spelar ingen roll egentligen)
  • Hanna och Petter
    Äldre 13 Sep 17:37
    #1

    Det låter alldeles förträffligt!


     


    Vi ska gifta oss i oktober nästa höst nån gång, har inte riktigt spikat datumet än, 8e eller 15e blir det nog. Vill ha när löven är som finast, frågan är bara när det är?


     


    Färgtema är inte riktigt bestämt heller, men vi kommer ha ett hösttema med mycket ljus och dekorera med löv och rönnbär.


     


    Du då?


     


    De finns säkert flera sånna här trådar men det skadar ju inte med en till. ;)

  • Amor in aetern­um
    Äldre 13 Sep 17:48
    #2
    Hanna och Petter skrev 2010-09-13 17:37:06 följande:
    Det låter alldeles förträffligt!   Vi ska gifta oss i oktober nästa höst nån gång, har inte riktigt spikat datumet än, 8e eller 15e blir det nog. Vill ha när löven är som finast, frågan är bara när det är?   Färgtema är inte riktigt bestämt heller, men vi kommer ha ett hösttema med mycket ljus och dekorera med löv och rönnbär.   Du då?   De finns säkert flera sånna här trådar men det skadar ju inte med en till. ;)
    Vi ska (har vi tänkt) gifta oss till sommaren eller sensommar/hösten 2012. Datum har vi inte bestämt som du kanske märker :) men vi har bestämt oss för kyrka och lokal. Färgtema - börjar luta åt färgerna, grönt, gammelrosa, silver och vitt.

    Men nu när jag ser vad ni har planerat blir jag också sugen på ett höstbröllop. hmm. :) Jag kanske får prata ihop mig med sambon igen och försöka övertyga honom om det. Hösten tycker jag är en av de finaste årstiderna. :)

  • Hanna och Petter
    Äldre 13 Sep 19:42
    #3

    Jag har nog aldrig haft hösten som nån favorit förut, men nu växer den ju i anseende.. ;)


    Vi tycker att det passar bra att göra något kul å trevligt på hösten också när det inte händer så mycket annat. Så nu längtar jag bara till hösten så vi kan testa att duka med löv å sånt å drömma om hur det ska se utomhus... 


    Vi kommer ha en borglig vigsel, min m2bs mamma kommer att viga oss. Vi har preliminärt bestämt oss för en loge söder om sthlm där vi både kan viga oss och ha festen. I rummet där vi ska viga oss finns de en öppen spis...


    I vilken del ab landet befinner ni er?

  • Äldre 13 Sep 19:45
    #4

    21 maj 2011 blir det för oss, 3 dagar före 5-årsdagen som förlovade :) Färetmat är vitt/olika nyanser av rosa.

  • Amor in aetern­um
    Äldre 13 Sep 19:58
    #5
    Hanna och Petter skrev 2010-09-13 19:42:56 följande:
    Jag har nog aldrig haft hösten som nån favorit förut, men nu växer den ju i anseende.. ;) Vi tycker att det passar bra att göra något kul å trevligt på hösten också när det inte händer så mycket annat. Så nu längtar jag bara till hösten så vi kan testa att duka med löv å sånt å drömma om hur det ska se utomhus...  Vi kommer ha en borglig vigsel, min m2bs mamma kommer att viga oss. Vi har preliminärt bestämt oss för en loge söder om sthlm där vi både kan viga oss och ha festen. I rummet där vi ska viga oss finns de en öppen spis... I vilken del ab landet befinner ni er?
    Vi befinner oss på västkusten.. så om jag känner vädret rätt här så bli det regn och rusk hela hösten och vintern, men det är mysigt ändå! :)

    Oj vad spännande med din m2b mamma.. riktigt häftigt faktiskt. Den där logen låter riktigt speciell och mysig, öppen spis är riktigt nice. :)


    Vad har ni för budget?

  • Hanna och Petter
    Äldre 13 Sep 20:18
    #6

    Jo, risken att de blir regn å rusk är ju överhängande.. Men då är de ju mysigt att värma sig inomhus med brasa och ljus...


    Vi har inte satt en maxbudget men skrivit upp ungefär vad vi tror saker kommer att kosta och då blir de ca 80 tusen + ring +bröllopsresa. Jag har en stor släkt som jag är väldigt nära och vi är båda översociala och umgås med mycket folk som vi vill bjuda så vi kommer bjuda runt 150 personer (å då har vi ändå tagit bort de flesta barnen). Så med den budgeten kanske du förstår att vi kommer få göra det mesta själva... Å de tycker vi är kul, de flesta vi har pratat med säger att man knappt mins vigseln eller festen för de är så mycket innan och kring festen som man stressar över så att de är själva planeringen man minns bäst efteråt...


    Å ni då? (jaja, jag upprepar dina frågor lite...)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 17 Sep 17:26
    #7
    Amor in aeternum skrev 2010-09-13 14:55:07 följande:
    Tänkte att vi brudar och brudgummar för den delen kanske hade kunnat skapa en tråd tillsammans där vi kan planera och prata om våra bröllop, samt att få tips och råd av varandra. :) Vi kanske kan börja med Datum? Färgtema? etc.etc.   Det kanske finns en sån här tråd sen innan, säg till mig då. :)
    Det finns tusentals trådar om detta som är mer specifika :P
  • Moster Stina
    Äldre 29 Sep 17:40
    #8

    Hej på er!
    20 augusti nästa år bär det av.
    Var på ett augustibröllop för några år sedan, och insåg då fort vad praktiskt det datumet var. Alla hade kommit hem från sina semestrar, och jobb och skolor har precis kommit igång.

    Vi har båda stora släkter, och mycket vänner.
    I ortens största  festlokal får man bara vara 100 st, så vi har beslutat oss för att först ha en MOTTAGNING direkt efter vigseln.
    Detta på en hembygdsgård, där mina spelmän till släktingar får underhålla till dryck och diverse snittar.
    Till mottagningen kommer vi bjuda hur många som helst! Körer, kollegor, orkestrar vi är med i, och så alla släktingar o vänner. Kan nog bli 150-200 st!!!

    Men sen drar de 100 "närmaste" vidare till mat och fest i en annan lokal.

    Att välja ut de där 100 är INTE lätt!

    Man vill ju liksom bjuda vänner och släkt man inte sett på länge, eftersom bröllop är ett tillfälle att äntligen få ses på.
    Men uppptäckte att jag tyvärr måste stryka de vännerna jag har minst kontakt med. Eftersom de säkert ändå inte kommer märka att jag gifter mig, så blir de nog inte ledsna. Men tråkigt är det egentligen ju. Och släkten är det INTE lätt att rensa i heller.
    Men mina föräldrar och syskon har sagt att vi själva helt ska välja vilka vi VILL ha med.
    Man får helt enkelt gå efter om de kusiner man aldrig träffar just, och INTE trivs med inte heller skulle bjuda OSS på bröllop!

    Tycker inte NI detta är svårt???

  • Amor in aetern­um
    Äldre 29 Sep 18:24
    #9
    Moster Stina skrev 2010-09-29 17:40:55 följande:
    Hej på er!20 augusti nästa år bär det av.Var på ett augustibröllop för några år sedan, och insåg då fort vad praktiskt det datumet var. Alla hade kommit hem från sina semestrar, och jobb och skolor har precis kommit igång.Vi har båda stora släkter, och mycket vänner. I ortens största  festlokal får man bara vara 100 st, så vi har beslutat oss för att först ha en MOTTAGNING direkt efter vigseln.Detta på en hembygdsgård, där mina spelmän till släktingar får underhålla till dryck och diverse snittar.Till mottagningen kommer vi bjuda hur många som helst! Körer, kollegor, orkestrar vi är med i, och så alla släktingar o vänner. Kan nog bli 150-200 st!!!Men sen drar de 100 "närmaste" vidare till mat och fest i en annan lokal.Att välja ut de där 100 är INTE lätt!Man vill ju liksom bjuda vänner och släkt man inte sett på länge, eftersom bröllop är ett tillfälle att äntligen få ses på.Men uppptäckte att jag tyvärr måste stryka de vännerna jag har minst kontakt med. Eftersom de säkert ändå inte kommer märka att jag gifter mig, så blir de nog inte ledsna. Men tråkigt är det egentligen ju. Och släkten är det INTE lätt att rensa i heller.Men mina föräldrar och syskon har sagt att vi själva helt ska välja vilka vi VILL ha med.Man får helt enkelt gå efter om de kusiner man aldrig träffar just, och INTE trivs med inte heller skulle bjuda OSS på bröllop!Tycker inte NI detta är svårt???
    Jo det är väldigt svårt. Fast åt andra hållet :) Jag har ingen aning om vilka vi ska bjuda. Vi har satt upp ett 40-tal men det känns som om jag har glömt hur många som helst.. men hur jag än tänker så kommer jag inte på några fler. Vi vill ha det så litet och personligt som möjligt på middagen men funderar på att bjuda Alla vi känner på vigseln och festen efter middagen.. vad tycker ni om den idén?
  • Hanna och Petter
    Äldre 29 Sep 21:53
    #10
    Amor in aeternum skrev 2010-09-29 18:24:22 följande:
    Jo det är väldigt svårt. Fast åt andra hållet :) Jag har ingen aning om vilka vi ska bjuda. Vi har satt upp ett 40-tal men det känns som om jag har glömt hur många som helst.. men hur jag än tänker så kommer jag inte på några fler. Vi vill ha det så litet och personligt som möjligt på middagen men funderar på att bjuda Alla vi känner på vigseln och festen efter middagen.. vad tycker ni om den idén?
    Det tycker jag absolut att man kan. Bara inte folk behöver åka jättelångt kanske så de måste ta in på hotell, då kanske de känns konstigt att va på vigseln först och sen sitt och häcka på hotellet några timmar innan det är dags för fest...
Svar på tråden Bröllop 2011- 2012 (Spelar ingen roll egentligen)