• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64502 visningar
    109 svar
    109
    64502

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • caroli­ne2013
    Äldre 11 Apr 18:53
    #81

    Jag tänkte ha en ask med etikett på som bordsplacering och o den ska det ligga en otroligt hjärtlig, personlig och fin hälsning till varje enskild person som är där, på något fint papper. viker askarna själv, hittat fina etiketter på etsy. Alltså olika hälsningar till alla

  • Äldre 11 Apr 21:40
    #82

    Juli2013: Hinkarna ar superfina!

    Vi vill ocksa ha en liten favour som aven far fungera som bordsplacering men kan inte riktigt bestamma oss. Vi har ett svensk/engelsk brollop.

    Alt 1. Smorkniv och billig osthyvel (sa att de far en av varje per par) till de engelska gasterna och en liten burk marmite (typ som messmor och typiskt engelsk) till svenskarna 

    Alt 2. En liten flaska av stallets egna brannvin som de kan ta med hem (far inte drickas pa plats)

    Jag tror att flaskorna skulle vara mer dekorativa men och andra sidan skulle det vara kul att fa introducera de svenska genial uppfinningar for engelsmannen sa det lutar nog mot det anda:) 

  • Äldre 11 Apr 21:54
    #83

    Vi är väldigt humoristiska så vi kommer att ge våra gäster en liten box med "dagen efter prylar" :o Så som samarin, resorb, treo, tuggummi..något åt det hållet. I know, tokigt men kul!

  • Äldre 12 Apr 07:19
    #84
    20 juli 2013 skrev 2013-04-11 21:40:24 följande:
    Juli2013: Hinkarna ar superfina!

    Vi vill ocksa ha en liten favour som aven far fungera som bordsplacering men kan inte riktigt bestamma oss. Vi har ett svensk/engelsk brollop.

    Alt 1. Smorkniv och billig osthyvel (sa att de far en av varje per par) till de engelska gasterna och en liten burk marmite (typ som messmor och typiskt engelsk) till svenskarna 

    Alt 2. En liten flaska av stallets egna brannvin som de kan ta med hem (far inte drickas pa plats)

    Jag tror att flaskorna skulle vara mer dekorativa men och andra sidan skulle det vara kul att fa introducera de svenska genial uppfinningar for engelsmannen sa det lutar nog mot det anda:) 
    Vilka roliga förslag! Jag röstar på alternativ 1 men tvåan är nästan lika bra. Vi har vårt bröllop i England och har tänkt ha små godispåsar som gåva till gästerna, med svenskt godis till britterna och brittiskt godis till svenskarna :) Typ mini-plopp, kexchoklad och sånt. Samt en flaska av vårt bröllopsöl som blivande maken komponerat ihop :) Dessa får tyvärr inte förtäras på plats men vi tänkte att gästerna får med sig dem hem som tack för att de kom och förgyllde vår dag.
  • Annica­70
    Äldre 12 Apr 07:26
    #85
    Gina dc skrev 2013-04-11 21:54:01 följande:
    Vi är väldigt humoristiska så vi kommer att ge våra gäster en liten box med "dagen efter prylar" :o Så som samarin, resorb, treo, tuggummi..något åt det hållet. I know, tokigt men kul!
    Vilken kul ide tycker jag..
  • Äldre 26 May 13:46
    #86
    Gina dc skrev 2013-04-11 21:54:01 följande:
    Vi är väldigt humoristiska så vi kommer att ge våra gäster en liten box med "dagen efter prylar" :o Så som samarin, resorb, treo, tuggummi..något åt det hållet. I know, tokigt men kul!
    Den här gillade jag skarpt Flört
  • Äldre 26 May 14:12
    #87
    Tulipan skrev 2013-03-25 21:16:59 följande:
    Vi kommer att stansa gästernas namn på te/dessertskedar, först ha det som bordsplacering och sedan får de med sig hem, vi är dock bara 25 stycken. :)
     
    Alltså sånt här är jättefint när det ligger dukat på bordet.
    Men vad sjutton ska "jag" med en sked till sen? Lägga i en låda tills jag tröttnar på den och slänger?
    Det känns oartigt att inte ta med sånt hem liksom, och så vill man ju inte slänga det ifall man får besök av brudparet. Men "jag" vill ju inte heller ha sånt framme...
    Det här är en sån där typisk sak som är väldigt bra i teorin, men inte så bra i praktiken... 
  • Äldre 26 May 14:15
    #88
    Gina dc skrev 2013-04-11 21:54:01 följande:
    Vi är väldigt humoristiska så vi kommer att ge våra gäster en liten box med "dagen efter prylar" :o Så som samarin, resorb, treo, tuggummi..något åt det hållet. I know, tokigt men kul!
    En annan trevlig variant är att ge gästerna en liten frukostpåse med små marmelad/syltburkar och tepåsar.
    Gärna med brudens och brudgummens personliga favoriter Glad 
    Kanske också en hembakt (om man orkar) liten fralla eller annat bröd. 
  • Äldre 26 May 14:20
    #89

    Våra gäster ska få en varsin spork som de även får äta tårtan med. Givetvis är vi friluftsmänniskor, så detta är den optimala presenten från oss! Glad 



    Brud anno 2013
  • Äldre 26 May 14:23
    #90
    FrökenCitron skrev 2013-05-26 14:20:40 följande:
    Våra gäster ska få en varsin spork som de även får äta tårtan med. Givetvis är vi friluftsmänniskor, så detta är den optimala presenten från oss! Glad 
    Brud anno 2013
    Hehe den var rolig Skrattande
    Det här är lite kul pga att presenten speglar er och ert intresse för friluftsliv.
     
Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?