• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64535 visningar
    109 svar
    109
    64535

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • queene­lin
    Äldre 11 Jan 11:06
    #61

    Hej!

    Jag tycker det är lite roligt med present till gästerna, det är det lilla extra som jag altlid vill att folk ska känna på mina fester!
    Jag gillar är presenten är en förlängning på festen. Till en kompis möhippa gjorde jag små kit med småsaker som skulle påminna om det vi gjort under dagen.

    Till mitt eget bröllop tänkte jag ge bort små påsar med te. Svart vanligt te som jag smaksätter med blomblad och bär som jag tänkte plocka nu under sommaren (gifter mig i oktober 2011) på ön som min blivande man kommer ifrån (jag plockar ändå bär och blommor och bakar med hela sommaren). MIn syrra har erbjudit sig att baka  biscotti som jag tänkte lägga i små påsar (kanske bara 2-3 stycken i varje) och binda ihop med tepåsen. Tanken är att det ska vara en liten frukost till dagen efter då våra gäster kan se tillbaka på kvällen som varit och tänka på oss en extra gång.
    Te och biscotti tycker jag också passar extra bra eftersom det är höst.

  • Hon sa ja
    Äldre 11 Jan 19:15
    #62

    Vi ska dekorera tändsticksaskar av medelstorlek, skriva gästens namn på och sen lägga i lite mintgodisar (fick det själv på ett bröllop och tyckte att det var skönt efter allt ätande) och en lapp med antingen ett personligt meddelande till gästen/uppdrag under kvällen(jag gillar att sätta folk i upptåg)... Men nu när jag såg alla bra tips här ovan så kom jag på att det kanske går att bygga ut med texten till sången vi ska ha vid vigseln eller något sånt. Vi gifter oss också på en ö så det vore kul att få med något därifrån som folk kan nyttja på något sätt. Förtära eller använda. Jag är helt med på tankarna om att det ska vara något som inte bara hamnar i en låda, för det är ju inte därför vi gör det. Och jag tror också att det är mer för min egen skull som jag vill göra det här. Mina gäster är garanterat mer än lovligt nöjda med att få komma och fira med oss. Men jag älskar å andra sidan att pyssla, så det kan nog, kanske, eventuellt, vara så att jag passar på Flört 

  • mariat­709
    Äldre 11 Jan 19:43
    #63

    Vi kommer att ha små fina orangapåsar med lite fint godis i temafärg till varje gäst. Påsen är sen ihopknuten med ett fint sidenband

  • brides­illy
    Äldre 21 Jan 12:53
    #64

    eget te var väl en härlig ide. roligt att alla är så påhittiga och kreativa med sina bröllop. tycker det är jätteroligt att planera sånna där småsaker till sina gäster.

    vi hade tipsrunda och en tävling med knäppgök och då får ju gästerna som vinner även presenter. dom tyckte nog att vi hade tänkt lite extra på dem med även fast det är vår bröllopsdag

  • J och J
    Äldre 21 Jan 14:20
    #65

    vi har resetema på vårat bröllop. så kommer att sy bagageetiketter där man kan sätta i en lapp med namn o adress som vi också har som placeringskort.
    men en rolig grej! 


    jagochminfina.blogg.se fråga mig om anvnamn och lösen
  • 23juli­2011
    Äldre 21 Jan 20:06
    #66

    vi beställer såna små jätte fina askar från italien. De är mycket snyggare i verkligheten än på bilden. Skit läckert!http://www.conticonfetteria.it/confezioni.php?lang=ENG

  • Äldre 18 Mar 20:46
    #67

    Hej!

    Gammal tråd som jag råkade komma in på, många bra tips på ställen där man kan köpa favours, tack!

    Tänkte bara nämna att det är inte bara i USA man har favours, faktiskt jättevanligt i England och i Frankrike. I Frankrike brukar man ge choklad täckta mandlar på dop, bröllop och konfirmation, och eftersom jag har en del franska släktingar som kommer till mitt bröllop tänkte jag faktiskt ha små favours med just sådana mandlar, så får svenska gästerna lite av den franska traditionen med :)

  • CoG
    Äldre 18 Mar 21:05
    #68

    Vi kommer inte att ha några presenter till gästerna.
    Men på baksidan av de dubbelvikta placeringskorten tänkte jag ta med ett fint, kort ordspråk eller affirmation,
    ngt positivt om livet.
    Och det får dom gärna läsa och ta med sig hem, även om det bara blir i tanken :)

  • Äldre 25 Mar 15:16
    #69

    Vi kommer ha små askar fyllda med lite "finare" godis. Kommer även lägga ner ett citat som kan handla om allt från vänskap, kärlek osv. Ska knyta ett organzaband runt.

  • afture­lding
    Äldre 25 Mar 15:35
    #70

    Jag har sytt c.a 60 påsar i spetstyg som vi ska ha godis i. Vi tyckte att organzapåsar var för vanligt och tråkigt. Allt som allt kostar detta c.a 70 kronor. 

Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?