• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64947 visningar
    109 svar
    109
    64947

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • brides­illy
    Äldre 26 Nov 09:36
    #51

    visst det kanske inte är så vanligt i sverige och gästerna förväntar sig det inte heller men en del av oss redan gifta eller blivande brudar tycker det är roligt att pyssla med det där lilla extra så varför inte?

  • 2010 2010
    Äldre 26 Nov 11:00
    #52

    Vi såg love actually när vi inte varit ihop så länge och föll för filmen. Det blev liksom "vår film" på något sätt. Så när vi myser eller bara känner för att bli lite glada så sätter vi på den och tittar på den. Tycker den är helt underbar. Så tanken är att gästerna ska få varsin egen film /parvis. om vi kan komma över den ganska så billigt ändå.

    Ja men tanken är att det är en speciell film som gör oss varma och glada så vi hoppas på att förmedla samma känsla till våra gäster.

  • Moster Stina
    Äldre 26 Nov 11:12
    #53

     


    J och J skrev 2010-11-22 21:43:31 följande:
    min syster hade vänner som målade enklare akvarellporträtt från foton av alla gästerna. dessa blev både presenten och placeringskortet.  en rolig ide. om man nu har nån som kan =)   vi kommer ha pingviner i lera. J har gjort sådana innan o många gillar dom. Vi kommer att ha en liten fin etikett runt halsen i ett snöre med namnet. så vi kombinerar också placeringskort med gåva  

    Kul idén med akvarellerna. Det skulle jag tycka vore jättekul att göra själv...
    Men med 110 gäster....nä tror inte det!

  • mariel­leange­lina
    Äldre 26 Nov 11:39
    #54

    Min sambos bror gifte sig med en japanska förra året, hon hade vikt origami-tranor till alla gästerna, tranan fick också agera bordsplaceringshållare! Det var väldigt vackert, och oj vilket jobb hon hade lagt ner. Har självklart kvar min trana, den står så fint i bokhyllan.


    Senare så delade de ut Daruma dockor (bild på min daruma som profilbild). Dessa är en symbol för tur och lycka. Man målar i ett öga och önskar sig något, när önskan sedan gått i uppfyllelse så ska man fylla i det andra ögat :) Tycker det är en himla fin gest, blev jätteglad! Vet inte exakt om det finns någon svensk motsvarighet men något symboliskt som ska ge tur eller lycka är väl aldrig fel.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 26 Nov 11:49
    #55

    Vi köpte organzapåsar suoperbilligt på tradera :)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 26 Nov 12:05
    #56

     


    Jejkej skrev 2010-11-22 15:27:34 följande:
    Vi kommer ha söta små askar, antagligen med godis i. På kvällen kommer en godis buffe fram, så då är det bara att fylla askarna så mycket man vill, och hur många gånger man vill. (kanske) ;) Vi vill mest ha askarna för det är super snyggt att dekorera med, som folk har sagt så är det dyrt. Men eftersom det redan är så dyrt så vad spelar det för roll om man lägger till en tusen lapp till....??

    Jag vill också ha för dekorationen, det kommer bli jättefint ju!

  • MissNi­na
    Äldre 26 Nov 23:48
    #57

    jag köpte färgade papper som jag själv gjorde askar av. finns jätte fina malla om man googlar lite. Ska sedan fylla d med praliner eller minpastiller.
    blev inte så dyrt ca 200 kr

  • J och J
    Äldre 27 Nov 21:35
    #58

    moster stina: min syster hade ca 120 st. o på nåt vis lyckades hon få två vänner som gjorde allihop =)


    men ja det är ju mycket jobb verkligen!


     


    ja skulle vilja ha trollsländor i origami som dekoration. men har inte hittat nånstans om hur man viker sådana

  • Majblo­mmor
    Äldre 27 Nov 23:44
    #59

    Tepåsar som även är bordsplacering (dvs med namnet på) funkar fint. Vi köpte sandsten och skrev namnen samt ett litet hjärta på som bordsplacering/gåva.


    Varför eg ha en extra gva? Kan man kombinera bordsplaceringskort med gåvan är ju det det bästa. =)


    tjing!

  • brides­illy
    Äldre 20 Dec 21:48
    #60

    vilka jättebra ideer alla har. gillade er som hade eran film som present till gästerna. det är så det blir speciellt och väldigt personligt.

Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?