• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64521 visningar
    109 svar
    109
    64521

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • GnuGS
    Äldre 18 Sep 19:58
    #31

    Vi kommer nog inte att ha några gästpresenter, men skulle jag ha det skulle jag satsa på en piccoloflaska champagne till varje gäst, kanske med en specialutformad etikett.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 19 Sep 21:42
    #32

    anne på grönkulla skrev 2010-09-18 17:25:09 följande:


      Om man nu väljer att ha favours skulle jag råda en att satsa på nåt ätbart. Praliner (bra praliner) t ex.
    sånt premium godis tex
  • minipl­ing
    Äldre 20 Sep 00:19
    #33

     


    Vi var inne på att ge askar med godiset M&M i, då vi heter michael och marie, men när vi insåg att vi blir långt över 100 gäster så skippade vi presenterna. Toastmastern får underhålla med andra lekar under fotograferingen, men här har du några sidor att kolla på. 


    www.sweeties.se/shop/


    www.romance.se/index.aspx?&Lang=sweden


    www.myheart.se/


    Lite askar och godis och så.

  • sun moon
    Äldre 20 Sep 02:56
    #34

    Jag hittade en mall på internet och ritade/klippte/vek/limmade ihop dessa själv  


    Det bästa med min mall var att locket satt fast, vilket gjorde att det gick fortare att vika de. (Foton finns i galleriet) 


    Jag gjorde tvålhjärtan och jag tror att så gott som alla tog hem dessa. Jag kommer säkert att gjuta tvål fler gånger för det var kul.  

  • KlaraV­89
    Äldre 20 Sep 08:25
    #35

    Läste inte hela tråden men GODIS!!! är alltid uppskattat dragerade mandlar är super gott och fint u tyllpåsar

  • zita76
    Äldre 21 Sep 14:42
    #36

    Gör egna praliner! Köp plastform, smält choklad. Fyll helt eller bara ett skal som du fyller med tex nougat eller cocklad i annan färg. Rosa blir kärlekssött ;)

  • brides­illy
    Äldre 22 Sep 16:46
    #37

     


    GnuGS skrev 2010-09-18 19:58:48 följande:
    Vi kommer nog inte att ha några gästpresenter, men skulle jag ha det skulle jag satsa på en piccoloflaska champagne till varje gäst, kanske med en specialutformad etikett.

    det hade vi på vårt bröllop, de fick även champagneglasen vi skålade i

  • GnuGS
    Äldre 22 Sep 21:01
    #38
    bridesilly skrev 2010-09-22 16:46:18 följande:
      det hade vi på vårt bröllop, de fick även champagneglasen vi skålade i
    Kul!
  • GnuGS
    Äldre 22 Sep 21:07
    #39
    bridesilly skrev 2010-09-22 16:46:18 följande:
      det hade vi på vårt bröllop, de fick även champagneglasen vi skålade i
    Nu googlade jag lite, och ser att det inte är helt ovanligt att amerikanska bröllop inkluderar "personalized champagne bottles".

    Jag fick idén sedan en väninna tog med några piccoloflaskor champagne till en liten tjejmiddag - med sugrör!

  • brides­illy
    Äldre 5 Oct 17:09
    #40

     


    GnuGS skrev 2010-09-22 21:07:13 följande:
    Nu googlade jag lite, och ser att det inte är helt ovanligt att amerikanska bröllop inkluderar "personalized champagne bottles". Jag fick idén sedan en väninna tog med några piccoloflaskor champagne till en liten tjejmiddag - med sugrör!

    man kan ju till och med vara så avancerad att man specialbeställer etiketter och byter ut dem men det gjorde inte vi.

Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?