• brides­illy
    Äldre 3 Sep 10:02
    64509 visningar
    109 svar
    109
    64509

    Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?

    Vad har ni andra för något till gästerna på bordet? Kom gärna med tips på vart man kan köpa godis, the påsar, med mera som har namn på

    Sen vill jag också veta vart man köper tyllpåsar, askar till bästa pris?

    andra förslag till vad man kan ha för liten present till gästen?

    (jag är redan gift, hjälper en annan med planeringen )

  • Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?
  • mysan3­3
    Äldre 4 Sep 18:16
    #21

    jag tycker att det blir kul att folk får nåt att äta/pyssla med under middagen. vi ska ha buffe så då får de bord som ska vänta på lite godis så länge. tycker de flesta ställen har väldigt dyrt godis så ska ut i de "vanliga" godisaffärerna och leta. funderar på gelehjärtan, fast inslaget godis är kanske bäst. med andra ord tror jag lite godis uppskattas av alla=)

  • Sebast­iána
    Äldre 5 Sep 14:26
    #22
    Chroma skrev 2010-09-03 18:12:26 följande:
    Varför är det sån presenthysteri? De kommer väl dit och får mat, dricka, sällskap och för att hedra brudparet.. eller? Har bestämt oss för att ha äpplen som bordsplacering, gästerna kan få äta upp det också om de vill ;) Och varför vill man att det ska kosta mer än det behöver göra? Fast jag är nog ingen slösa och försöker tänka på miljön så mycket det bara går. Hehe.. självklart gör man väl som man vill men jag tycker att det är fruktansvärt onödigt. 
    Ja, tänk om vi skulle köpa en ask till varje gäst för 10:- styck och så hälla i godis för kanske 10:- styck. Det blir ju över 1000:- styck. Det är vad vi får betala extra om fotografen ska ta kort utanför kyrkan också och lågger vi hellre pengar på det.
  • Sebast­iána
    Äldre 5 Sep 14:27
    #23
    MrsGranath skrev 2010-09-03 20:15:14 följande:
    Vi ska ha ett Kinderägg till varje gäst...Av 3 anledningar:Jag slog in 2 förlovningsringar för 3 år sen till min m2b i den lilla gula "plastploppen", smälte ihop chokladen igen och satte på pappret så det inte syntes att det varit öppet... Vi ska inte ha dessert, någon e kanske sugen på choklad efter maten...Talen kanske inte uppskattas av alla våra gäster och då har de ju en leksak att sitta och bygga ihop...=)
    Kinderägg låter som en hit! Fick det på en fest för ett tag sedan och alla tyckte det var roligt att försöka pyssla ihop figuren och dessutom få god choklad.
  • Moster Stina
    Äldre 9 Sep 11:37
    #24

    Köp sån där trädgårdsväv på t ex granngården!
    Klipp ut små cirklar och bind ihop till en påse. Köp billigt godis, och NÅGOT lyxigare prasselgodis och lägg i. Klart!

    Man kan också vika egna askar...men det är SÅ jobbigt tycker i alla fall jag!!!

    Men varför köpa färdiga kit, för en massa onödiga pengar. OM gästerna promt skall ha denna present, så blir de glada och överraskade för vad det än är!
    Fast speciellt glada blir de säkert om de ser att påsen är hemgjord!

    Lycka till!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 9 Sep 12:55
    #25
    bridesilly skrev 2010-09-03 22:46:35 följande:
    men hej damer, frågan är vad ni hade för förslag på presenter. en del gillar det en del inte men det var inte det vi skulle diskutera i den här tråden.nu råkar det vara så att bruden som jag hjälper lite med planering gillar det och då tycker jag hon ska få ha det.
    Bra sagt tjejen!.-)
  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 9 Sep 13:08
    #26

     


    Sebastiána skrev 2010-09-05 14:27:44 följande:
    Kinderägg låter som en hit! Fick det på en fest för ett tag sedan och alla tyckte det var roligt att försöka pyssla ihop figuren och dessutom få god choklad.

    Fast det är ju minst ett kinderägg i varje 3-äggs låda som innehåller en tråkig figur som inte det är det minsta pyssel med.... 

    Älskar pysslet... hatar figurerna...

    Annars tror jag själv mest på presenter som är användbara alternativt ätbara. Prydnadssaker med namn och datum på känns rätt trist...

  • brides­illy
    Äldre 18 Sep 17:18
    #27

     


    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-09-09 12:55:24 följande:
    Bra sagt tjejen!.-)

    hehe


     


     

  • brides­illy
    Äldre 18 Sep 17:18
    #28

    vilka bra ideer ni har

  • Kattpo­et
    Äldre 18 Sep 17:20
    #29

    Såg  ett  monsterbröllop där alla gäster fick en rubin el. safir el. opal  som gåva.


     

  • Äldre 18 Sep 17:25
    #30

     


    bridesilly skrev 2010-09-03 22:46:35 följande:
    men hej damer, frågan är vad ni hade för förslag på presenter. en del gillar det en del inte men det var inte det vi skulle diskutera i den här tråden.nu råkar det vara så att bruden som jag hjälper lite med planering gillar det och då tycker jag hon ska få ha det.

    Om man nu väljer att ha favours skulle jag råda en att satsa på nåt ätbart. Praliner (bra praliner) t ex.

Svar på tråden Vad ska man ha på bordet som gåva till gästerna?