• Sivali­nga
    Äldre 29 Aug 13:32
    21804 visningar
    145 svar
    145
    21804

    Umebrud 2011?

    Min älskling har nu friat efter snart 12 år tillsammans! Och vi har som smått börjat planera vårt bröllop. Men de skulle vara roligt att höra hur andra tänker, planerar och resonerar!

    Planerar ni också inför ett bröllop 2011 i umeåtrakten? Berätta gärna hur de går för er, när bröllopet stundar osv.

    Vi har ännu inte bestämt datum, men de lutar åt ett bröllop i februari/mars. Hade tänkt börja ringa runt till veckan och kolla lokaler, kyrka mm.  

  • Svar på tråden Umebrud 2011?
  • Loppan­sson
    Äldre 2 Sep 14:48
    #1

    vi gifter oss den 18e juni i umeå. Backenkyrkan och fabriken är bokad! :)

  • Valbor­gsbröl­lop
    Äldre 4 Sep 21:51
    #2

    Vi ska gifta oss på Valborg, planerar för fullt. Håller just nu på med att kolla lokaler och catering.

    Loppansson: Får jag fråga lite kring fabriken? Passar det till ca. 50 pers? vad ingår i hyran? Måste man ta mat från dem? Vad kostar det? Svara på de frågor du vill.

  • Sivali­nga
    Äldre 6 Sep 19:57
    #3

    Nu händer de grejer!

    Idag har vi bestämt datum bokat kyrka och festlokal :) De blev den 19 mars 2011, vigsel sker i stadskyrkan och festen i Göstas loge, Yttersjö. Känns jättebra, nu är vi på väg!

  • Sivali­nga
    Äldre 7 Sep 09:38
    #4

    Valborgsbröllop: Jag har varit på firmafest på Fabriken, och det är en jättefin lokal, som passar utmärkt till en bröllopsfest. Dock har jag hört att den kostar därefter.... men jag har inga säkra källor. Ring och kolla! Lycka till!

  • Gefjyn
    Äldre 7 Sep 18:24
    #5

    Vi ska gifta oss i
    Vännäsby och det lutar åt februari-mars hållet=) Just nu håller vi på att leta efter en lokal vi kan ha middagen i =)

  • Loppan­sson
    Äldre 8 Sep 11:55
    #6

     


    Valborgsbröllop skrev 2010-09-04 21:51:09 följande:
    Vi ska gifta oss på Valborg, planerar för fullt. Håller just nu på med att kolla lokaler och catering.Loppansson: Får jag fråga lite kring fabriken? Passar det till ca. 50 pers? vad ingår i hyran? Måste man ta mat från dem? Vad kostar det? Svara på de frågor du vill.

    Fabriken tar ca 120 gäster. I hyran på ca 8000 ingår lokalen, bord, bänkar ljud och ljus anläggningar, en grundatädning dagen efter , men man måste ha städat det värsta först själv. men man kan hyra totalstädning om man vill av dem för ca 1500. Nej, man måste inte ta mat ifrån dem, du kan välja lite som man vill. deras mat el inte, deras personal el inte. Jag tycker det är en helt perfekt lokal för en bröllopsfest, då vi vill ha deras mat och personal men stå för drickat själva och lokalen är jätte fin!! maila dem om du har frågor, de är väldigt tillmötesgående!! lycka till!!

  • chimil­le
    Äldre 9 Sep 11:58
    #7

    Hej!
    Här är en till Umebrud 2011! Jag & min fästman har bokat Fabriken lördag den 28 maj!
    Fabriken har länge varit min dröm och det känns helt otroligt att det skall bli av!
    Vi har kommit extremt långt i våra bröllopsplaner. Här kommer lite som är klart;

    Vi skickar ut Save the date's till gästerna i månadsskiftet.
    Våra bröllopsinbjudningar är redan beställda och levererade hem hit.
    Vi har skaffat oss ett värdpar inför mottagningen, min syster och svåger.
    Vi har format vigselakten som vi vill ha den.
    Skrivit preliminär gästlista.
    Börjat på gästpresentationerna.
    Gjort egna små drinkbiljetter.
    Börjat skriva bordsplaceringslappar till stora tavlan.
    Jag har en pompös designklänning sedan tidigare som blir min bröllopsklänning, har köpt en fin ljusrosa väska och vackra örhängen på second hand.
    Min bästis är anlitad att göra mitt hår.
    Jag är oerhört sminkintresserad och sminkar mig själv på Dagen D.  
    Jag har redan börjat fila på en överraskning till blivande maken och ett överraskningsspex.

    Kan tillägga att jag är mammaledig fram till årsskiftet, är sjukligt intresserad av pyssel och bröllop och har massor av tid till att ägna mig åt detta, så KÄNN INGEN PRESS! :)
    Vi har dessutom planerat vårt bröllop med en extremt stram budget på 8000:- plus kuvertavgifter så därför är så mycket klart och planerat. För några månader sedan fick vi veta att mina föräldrar sponsrar oss så situationen blev lite annan, men därför är så mkt klart redan - vi var ju tvungna att räkna varenda krona noggrant :)

    Vi anlitar Jöstas Kök (Fabriken) till middagen, bra att veta för den som vill hyra Fabriken är att det inte ingår bordsdukar och om man inte anlitar Jöstas Kök så är själva köket låst och man har inte tillgång till det.
    Hyran gäller från 12.00 på bröllopsdagen till 09.00 dagen efter.

  • Loppan­sson
    Äldre 9 Sep 13:17
    #8

     


    chimille skrev 2010-09-09 11:58:41 följande:
    Hej!Här är en till Umebrud 2011! Jag & min fästman har bokat Fabriken lördag den 28 maj!Fabriken har länge varit min dröm och det känns helt otroligt att det skall bli av!Vi har kommit extremt långt i våra bröllopsplaner. Här kommer lite som är klart;Vi skickar ut Save the date's till gästerna i månadsskiftet.Våra bröllopsinbjudningar är redan beställda och levererade hem hit.Vi har skaffat oss ett värdpar inför mottagningen, min syster och svåger.Vi har format vigselakten som vi vill ha den.Skrivit preliminär gästlista.Börjat på gästpresentationerna.Gjort egna små drinkbiljetter.Börjat skriva bordsplaceringslappar till stora tavlan.Jag har en pompös designklänning sedan tidigare som blir min bröllopsklänning, har köpt en fin ljusrosa väska och vackra örhängen på second hand.Min bästis är anlitad att göra mitt hår.Jag är oerhört sminkintresserad och sminkar mig själv på Dagen D.  Jag har redan börjat fila på en överraskning till blivande maken och ett överraskningsspex.Kan tillägga att jag är mammaledig fram till årsskiftet, är sjukligt intresserad av pyssel och bröllop och har massor av tid till att ägna mig åt detta, så KÄNN INGEN PRESS! :)Vi har dessutom planerat vårt bröllop med en extremt stram budget på 8000:- plus kuvertavgifter så därför är så mycket klart och planerat. För några månader sedan fick vi veta att mina föräldrar sponsrar oss så situationen blev lite annan, men därför är så mkt klart redan - vi var ju tvungna att räkna varenda krona noggrant :)Vi anlitar Jöstas Kök (Fabriken) till middagen, bra att veta för den som vill hyra Fabriken är att det inte ingår bordsdukar och om man inte anlitar Jöstas Kök så är själva köket låst och man har inte tillgång till det.Hyran gäller från 12.00 på bröllopsdagen till 09.00 dagen efter.

    Oj oj, vad långt ni kommit!! Nu blir man ju lite stressad :P :) ska ni hyra dukar och servetter? i så fall från var?(och då tänker jag på linne-dukar-servetter)såg att man kan hyra på nolia, men det var bara dukar vad jag såg men jag kanske läste slravigt...

  • chimil­le
    Äldre 9 Sep 18:58
    #9

    Vi kör på Knoppa-lakan från IKEA som bordsdukar, standard på bröllop på denna sajt ;)
    Servetter (vanliga) köpte vi på IKEA sist vi var där, och jag har vikt dem som så att man stoppar in besticken i en sned "ficka". Superenkelt och väldigt stiligt!

    Vårt färgtema som vi gått efter lite grann är silver, svart, vitt och ljusrosa.
    Vi har t.ex;
    Save the date-kort som är vita med grå text och svarta detaljer
    Svarta inbjudningar med vit text + ett ljusrosa infoblad
    Utsmyckningsblommor är vattenstänkta näckrosor av silikontyp i både vitt respektive rosa
    Låga vita ljus med grå organzaband knutna i en rosett.
    Svarta servetter
    Små, knubbiga silverhjärtan till dekoration
    Blivande makens slips är i silver (lånar min fars slips)
    Svarta drinkbiljetter med vit text

    I övrigt är det väl mest blandade färger, både dova och starka.

  • umebru­d2011
    Äldre 12 Sep 21:15
    #10

    Hej!! Vi gifter oss nästa år den 6/8 i helena elisabeth! Ska bli så himla spännande det här!! :)

Svar på tråden Umebrud 2011?