• daniel­2008
    Äldre 28 Aug 07:55
    33106 visningar
    34 svar
    34
    33106

    Vad gör ni på era myskvällar?

    Som rubriken lyder: Vad gör ni på era myskvällar?


     


    Jag och min sambo har varit ihop i 7 år snart och tänkte att vi skulle börja inför lite myskvällar c:a en gång i veckan och skulle behöva lite tips på vad man kan göra på de här myskvällarna? Vi har lite dålig fantasi så får oss är myskväll kolla på film och äta godis och kanske avsluta med sex men msåte ju finnas mycket mer att hitta på och göra än det :)

  • Svar på tråden Vad gör ni på era myskvällar?
  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 28 Aug 08:02
    #1

    Jag tycker om att laga mat tillsammans, sedan äta den vid fint dukat bord och efteråt gå ut på en prommenad

  • pyrro
    Äldre 28 Aug 08:32
    #2

    Dejtkväll kan man ju hitta på mycket, men ska det vara myskväll hemma så blir det ju lätt samma sak. För oss som har småbarn så är det heligt för mig att vi har fredag, lördagkväll "för oss själva". När barnen lagt sig kl 19 så lagar vi god mat, dricker ett glas vin, tänder ljus och ser en film och bara myser

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 28 Aug 10:18
    #3

    Myskväll kan ju vara allt från att kolla på film, mumsa godis o mysa i soffan, till att laga mat duka fint med finporslin, ha tända ljus o dämpad belysning och äta gott tillsammans. Det kan ju vara väldigt mysigt att gå ut och äta på resturang någon gång ibland också.

  • Alorna
    Äldre 28 Aug 10:25
    #4

    Vi äter någon god mat hela familjen och sen kollar jag och sambon på film och äter godis och myser i soffan när marnen somnat.

  • S2011
    Äldre 28 Aug 13:07
    #5

    varje fredag är mysfredag hos oss; då fixar vi tacos (ja, varje vecka faktiskt, haha) och kollar på våra favoritserier. och kramas, massor massor.


    telefoner och datorer får vara - då tillbringar vi kvällen enbart med varandra i soffan.


    för oss fungerar det bra att veta att mysfredag alltid ser likadan ut; det blir så att man längtar till fredag kväll, tacos och tv-soffan.

  • linani
    Äldre 28 Aug 13:20
    #6

    Vi brukar ofta gå ut och ta ett glas vin eller en öl på nått trevligt ställe. Oftast när man hamnar framför tvn så pratar man juh inte med varandra. Bara prata, om allt. Eller så blir det resurang eller egen lagad mat hemma vid köksbordet. 


    Självklart brukar det bli myskvällar framför tvn också :) Med godis och myspys..


    Vi varierar lite efter vad vi känner vi behöver för tillfället.


     

  • lunaga­rden
    Äldre 28 Aug 13:53
    #7

    Att spela bordssspel i ljusens sken i höstmörkret och dela en flaska vin tycker jag också är mysigt

  • jeami1­74
    Äldre 28 Aug 14:09
    #8

    Vi brukar också spela bordsspel tillsammans. Eller gå på promenad, eller sitta med levande ljus och bara prata, min favorit är när vi väljer någon tok avancerad meny så lagar vi mat tillsammans och ibland misslyckas vi men får många glada skratt och ibland lyckas vi och får känna oss riktigt stolta!

  • HåKa
    Äldre 28 Aug 14:14
    #9

    Vi äter något gott, går en promenad. Är det väder (ej blåst och isande kallt) för det så brukar vi hamna i vår hammock (stavas det så?) på altanen och pratar - den står där året runt . Det finns tyvärr inte så ofta tid för oss att prata så det är något vi båda försöker med. Hamnar vi inne så tar snart allt annat över, tvätt, strykhögen, disken, städning, telefonen, datorn eller TV:n. Hamnar vi vid TV;n så somnar vi båda inom ett kort tag så den håller vi oss borta från på myskvällar...

  • lunaga­rden
    Äldre 28 Aug 14:17
    #10

    Jag brukar somna in min BMs famn om vi tittar på TV, men det tycker vi båda är mysigt

Svar på tråden Vad gör ni på era myskvällar?