• envyme
    Äldre 20 Aug 00:40
    59566 visningar
    13 svar
    13
    59566

    Panik!!! Mitt hår är förstört, måste ha hjälp

    Okej jag är desperat nu och har lust att raka av mig hela skallen!!! Jag har varit platina blond ett tag, gillar det förutom att det ser lite för kallt ut när jag färgar utväxten som jag gjorde idag. Ville få det lite naturligare så köpte en färg från MOOD som hette Ljusblond. Färgade och hade i max 10 minuter för det såg så mörkt ut, och nu är mitt hår grönt/grått/råttfärgat!!!! Vad i helsicke ska jag göra?!? Åker utomlands på lördag så att gå till frissan kan jag glömma, hur kan man rädda det här?! Ville ju vara blond på resan :(

    Snääääälla någon frisör eller hårkunnig därute, hjääääälp mig

  • Svar på tråden Panik!!! Mitt hår är förstört, måste ha hjälp
  • Äldre 20 Aug 00:54
    #1

    Släng i en pärlemortoning! Har för mig att jag fått såna tips när jag bett om råd när det blivit missfärgat! 


    Värt att testa iaf! 

  • envyme
    Äldre 20 Aug 01:03
    #2

     


    Sörön10 skrev 2010-08-20 00:54:00 följande:
    Släng i en pärlemortoning! Har för mig att jag fått såna tips när jag bett om råd när det blivit missfärgat!  Värt att testa iaf! 

    Men gör inte pärlemo att det blir gråare? Har för mig att pärlemoblond ger samma effekt som silverschampo, men jag kanske har fel? :O

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 20 Aug 06:55
    #3

    jag rekommenderar verkligen att du ska ta dig tiden att komma iväg till frisören i alla fall. Det är svårt att fixa missfärgningar själv

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 20 Aug 07:34
    #4

     


    FramtidaFruSandberg skrev 2010-08-20 06:55:39 följande:
    jag rekommenderar verkligen att du ska ta dig tiden att komma iväg till frisören i alla fall. Det är svårt att fixa missfärgningar själv

    Jag håller med framtida fruSandberg. Jag har själv missfärgat flera gånger och löst det ibland genom att kasta i en toning med rött i och det är ju inte kul när man vill vara blond så jag håller med gå till frissan. Det måste finnas någon bra frissa som kan ta emot dig innan du åker.

  • Äldre 20 Aug 09:16
    #5

    Absolut inge pärlemo!!  När det är åt det blå grön gråa hållet är det för mycket ask toner/blått i färgen.(det  händer nästan alltid på så ljusa hår för dom saknar pigment, man måste tillföra lite röda pigment innan)


     men det som är med grå /blå är att det är lätt att få bort det . På salongen kan man ta en blondor tvätt eller avfägning. Om du  absolut inte har tid till det så kan du köpa en blekning (eller två om du har långt hår) och blanda ut den med lite vatten så den blir svagare. sen smetar du i den och kollar hela tiden skrapa lite på ytan och se om det går bort.  Alltså  inga fler toningar om du inte vill ha mörkt hår!!  Men det är bäst att gå till salong.


     

  • Äldre 20 Aug 09:17
    #6

    pärlemo och blått är för gult hår glömde jag säga:)

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 20 Aug 09:23
    #7

    det är svårt att fick själv, men rådet vi fick när vi ringde till frissan och frågade då en vän fick grönt/grått hår efter en blekning, och rådet vi fick var iallafall att färga tillbaka så nära ens naturliga hårfärg du kan och sen låta det vara.


  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 20 Aug 11:04
    #8

    Frisör....! För hur mycket tål håret egentligen..? fått en felfärgning en gång. Då slängde jag i en brun nyans...blev ännu värre än mitt felfärgade blonda. men håret satt kvar och har aldrig haft ngt annat problem.

  • envyme
    Äldre 20 Aug 12:34
    #9

    Tack för era svar! Jag har löst problemet nu haha :D Läste på internet att man kan göra en blonderingstvätt, ungefär som "jkbr" skrev, en halv blondering blandat med liiiite vatten och ca 2-3 matskedar schampo. Hade i 15 minuter och mitt hår ser bra ut igen TACK OCH LOV :O Nu ser det ungefär ut som mitt naturliga, lite rödblont och det kommer ju blekas på resan vi ska till :) Men nu bannemej ska jag inte göra ngt med mitt hår på läääänge, har haft så himla bra kvalitét, men nu på senare tid när jag har blekt massor har håret blivit mycket sämre och jag är rädd att det ska börja gå av :O Tack för era råd, frissan är nog det bästa tror jag med :p Hade tyvärr inga pengar till det just nu..

  • Äldre 20 Aug 21:04
    #10

    vad  skönt att det ordnade sig:) 

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 30 Aug 16:35
    #11

    Känner igen mig, har haft grönt hår två gånger, ena gången hos frissan! Lägg i en röd färg som motverkar det gröna och sedan kan du lägga en annan färg ovanpå! Nu har du väl redan varit utomlands och fixat detta, men om inte...
    Hoppas verkligen att det ordnade sig, det är inte kul, jag vet!!

  • Äldre 12 Mar 17:20
    #12

    Man kan inte färga på färg så man kan inte färga ljusare blond på redan färgat blont  hår. Då blir det mörkare

  • Aniara­4
    Äldre 12 Mar 17:44
    #13

    Tråden är iofs 3½ år gammal, så det är möjligt att TS missfärgning har hunnit växa bort om inte annat.

Svar på tråden Panik!!! Mitt hår är förstört, måste ha hjälp