• mamabl­ues
    Äldre 13 Aug 14:18
    18149 visningar
    106 svar
    106
    18149

    Brudar 23:e oktober

    Såg att någon tog detta som förslag så då gjorde jag det! Hoppas ingen tar illa vid sig bara. Men det verkar som vi är några som gifter oss samma dag å det är alltid kul att hitta varann!!

    Känner att jag börjar bli väldigt stressad nu inför bröllopet å man har en känsla av att man glömt något hela tiden, är jag ensam om det?

    Samtidigt så är jag ganska lugn...haha...förvirrad? Jag? Näää....

  • Svar på tråden Brudar 23:e oktober
  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 13 Aug 14:48
    #1

    Hej! Ja det var nog jag som nämnde det, men jättekul initiativ! Det blir ju lite roligare när man har ett och samma datum att sträva efter! Jag har lite perioder, ena stunden är jag jättestressad och jag känner att det är tusen saker som måste göras, och andra stunden känns det som om allt är under kontroll och det är lååångt kvar ^^ Så det är nog lite samma hihi. Till saken hör att både jag och m2b ska börja plugga igen till hösten, så jag är lite rädd att man kommer vara så uppe i det så massa bröllops saker faller bort, men sen inser jag att nääääe, då är det nog snarare plugget som faller bort ^^ hihi.


  • MabCar
    Äldre 13 Aug 18:33
    #2

    Vad roligt initiativ!


    Jag håller med om att stressen kommer och går. Vi har idag fått svar från Säby Säteri där fest ska vara och kommer träffa dom igen den 10/9 för att bestämma mat. Vi har även (äntligen) fått iväg den text som underhållningen ville ha samt som vi håller på att rita det hus som ska bygga.  


    De stora sakerna är klara men det är många många småsaker kvar.


    träffa fotograf, boka make-up och frisör, kostym, blommor, musik till festen och ingångsmusik, bordsplacering mm


    Har ni mycket kvar att göra?

  • mamabl­ues
    Äldre 13 Aug 19:04
    #3

     


    mattiasFästmö skrev 2010-08-13 14:48:26 följande:
    Hej! Ja det var nog jag som nämnde det, men jättekul initiativ! Det blir ju lite roligare när man har ett och samma datum att sträva efter! Jag har lite perioder, ena stunden är jag jättestressad och jag känner att det är tusen saker som måste göras, och andra stunden känns det som om allt är under kontroll och det är lååångt kvar ^^ Så det är nog lite samma hihi. Till saken hör att både jag och m2b ska börja plugga igen till hösten, så jag är lite rädd att man kommer vara så uppe i det så massa bröllops saker faller bort, men sen inser jag att nääääe, då är det nog snarare plugget som faller bort ^^ hihi.

    Hoppas du inte tog illa upp bara Helt klart lite lättare att hjälpa varann med en sån här tråd. Precis som du säger så kan ju vissa saker falla bort men då finns ju vi här å kan påminna varann!!

    Vad ska du plugga? Funderar jag med när mammaledigheten är över att plugga till sjuksyrra, men det är fortfarande bara en tanke...hihi!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 13 Aug 19:11
    #4

     


    mamablues skrev 2010-08-13 19:04:18 följande:
      Hoppas du inte tog illa upp bara Helt klart lite lättare att hjälpa varann med en sån här tråd. Precis som du säger så kan ju vissa saker falla bort men då finns ju vi här å kan påminna varann!! Vad ska du plugga? Funderar jag med när mammaledigheten är över att plugga till sjuksyrra, men det är fortfarande bara en tanke...hihi!

    Nej absolut inte! :) ja precis, och det underlättar när vi har samma datum tycker jag! Jag ska plugga till undersköterska det är en ganska kort utbildning och jag känner att jag vill ut och jobba, inte sitta i skolbänken, och undersköterska känns som en bra och bred utbildning! Och sen kan man ju studera vidare sen, är lite sugen på läkarsekreterare, men vi får se


  • mamabl­ues
    Äldre 13 Aug 19:12
    #5

     


    MabCar skrev 2010-08-13 18:33:11 följande:
    Vad roligt initiativ! Jag håller med om att stressen kommer och går. Vi har idag fått svar från Säby Säteri där fest ska vara och kommer träffa dom igen den 10/9 för att bestämma mat. Vi har även (äntligen) fått iväg den text som underhållningen ville ha samt som vi håller på att rita det hus som ska bygga.   De stora sakerna är klara men det är många många småsaker kvar. träffa fotograf, boka make-up och frisör, kostym, blommor, musik till festen och ingångsmusik, bordsplacering mm Har ni mycket kvar att göra?

    Å va kul att gå å provsmaka Vi ska göra våran mat själva, ska ha buffé, med hjälp av min syrrans fästman som är kock! Så det blir ingen avancerad meny men kan bli super bra ändå! Vi är ju ett buffé-par som älskar mat å särsklit flera saker samtidigt, hahaha!

    Så nu bygger hus med? Gud va spännande och roligt! Men det måste ta massor av tid å energi nu när ni planerar bröllop med, hehe. Varför ta en sak i taget när man kan få allt samtidigt, hahaha!!! Här har vi ju en bebis så varför vänta liksom...

    Det känns som vi har massor kvar men det kanske inte är det?

    Jag håller ju på att syr min brudklänning, ska sy brudnäbbarnas och om det finns tid min tärnas klänning. Men jag jobbar ju inte nu så jag hoppas det går ihop med tiden!

    Har fortfarande inte kollat på m2b klädsel, han har väntat med att gå ner i vikt till sista stund (ska ner minst 15kg) så det får väl bli sista veckan. Det är ett stressmoment för mig däremot, att han har vart såå seg. Men så är det å bara att acceptera. Usch nu blev det lite gnäll

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 13 Aug 19:54
    #6

    Oh jag känner hela tiden att det är 150 saker jag nog borde komma ihåg, bara att jag inte riktigt kommer ihåg vad det är jag borde komma ihåg... Idag har det ialla fall hänt lite. Har köpt frimärken, beställt bröllopstårtan och beställt blommorna. Tårtan blev mycket billigare än vad vi trodde, vi behöver "bara" betala 25 kr per bit. Detta på grund av att vi bytte konditori. Vi hade först tänkt på ett ställe, men när vi kom dit så insåg vi att de bara gör en sorts tårta (sockerkaka med vanilj/gräddfyllning) fast med olika utseenden. Plus att vi inte direkt kände oss välkomna. De skulle dessutom ha 35kr per bit... Och jag är äntligen klar med inbjudningarna, de är frankerade och klara att posta. Cateringen får dock vänta till på måndag. Så idag var det en bra dag!

  • mamabl­ues
    Äldre 13 Aug 21:10
    #7

    Va skönt att dagen vart bra oktoberbrud2010! Vi har inte heller bestämt det där emd tårtan. Min blivande har en kusin som är jätte duktig å lovat att baka om vi vill men problemet är att hon bor 35 mil bort så jag vet inte hur man ska kunna frakta dem utan att de blir förstörda. så nu är vi ine på att ta den vi tänkte från början, helt underbar chokladmoussetårta med mörk mörk choklad glasyr ovanpå så är gudomlig! Den innehåller färska hallon å så är det chokladstänger gömda i den med. Den tårtan är bäst men lite dyr...typ 30:-/bit å vi räknar med 80 bitar. Men vi får se hur det blir!

  • mattia­sFästm­ö
    Äldre 13 Aug 21:15
    #8

     


    mamablues skrev 2010-08-13 21:10:25 följande:
    Va skönt att dagen vart bra oktoberbrud2010! Vi har inte heller bestämt det där emd tårtan. Min blivande har en kusin som är jätte duktig å lovat att baka om vi vill men problemet är att hon bor 35 mil bort så jag vet inte hur man ska kunna frakta dem utan att de blir förstörda. så nu är vi ine på att ta den vi tänkte från början, helt underbar chokladmoussetårta med mörk mörk choklad glasyr ovanpå så är gudomlig! Den innehåller färska hallon å så är det chokladstänger gömda i den med. Den tårtan är bäst men lite dyr...typ 30:-/bit å vi räknar med 80 bitar. Men vi får se hur det blir!

    Åh det lät verkligen HEELT gudomligt! Nästan så jag börjar dregla här över tangentbordet


  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 13 Aug 21:30
    #9

    Mmm, mamablues, den tårtan lät supergod.

    Vår tårta kommer också att smaka choklad, fast utan hallon.

    Fast jag måste säga att vi kände oss såå bortkomna inne på konditoriet. Jag har ju aldrig beställt någon tårta innan. Vi sa typ bara att vi vill ha en tårta för 50 personer och att den ska smaka choklad. Och sen bollade konditorn en massa förslag. Så jag tror att vi kom fram till att den ska vara 3 våningar hög, och att dekorationerna ska bestå av rosor i samma färger som dem i min brudbukett. Vi överlåter väldigt mycket upp till konditorn. Men det blir nog bra. Vi var inne där och köpte chokladtårtor till min födelsedag för någon månad sen och de var väldigt populära bland släkten och vännerna. Så det blir nog bra...

    Har precis gjort ett veckoschema för bröllopsveckan, där vi ska föra in alla tider då vi ska göra nåt. T.ex hämta tårtan kl. 9.00 på bröllopsdagen. Tror att det är viktigt att ha koll, för jag räknar med att vi lär vara sjukt stressade den veckan. *ler*

    Sitter här och funderar nu på våra inbjudningar. Vissa av våra gäster kommer att få 2 inbjudningskort, ett till vigseln med lunchen efteråt och ytterligare ett som är till festen på kvällen. Så nu grubblar jag på om vi ska skicka dem så att inbjudan till festen kommer dagen efter själva bröllopsinbjudan eller om vi bara ska slänga på allihop på en gång. Skulle gärna vilja att de öppnar vigselinbjudan före festinbjudan... jaja det tål att tänkas på, i alla fall till imorgon... 

  • mammab
    Äldre 14 Aug 11:29
    #10

    Hej hej! här är jag också


Svar på tråden Brudar 23:e oktober