• Emmaoc­hTommy
    Äldre 11 Aug 08:06
    10181 visningar
    35 svar
    35
    10181

    Påskbrudar 2011?

    hej alla planerande brudar!
    är det någon som planerar att gifta sig på påsk 2011? vore kul att höra hur långt ni har kommit osv och gärna följas åt de sista månaderna!

  • Svar på tråden Påskbrudar 2011?
  • Liiisa­n
    Äldre 17 Jan 18:53
    #11

    Haloj!

    Vi skickade iväg våra inbjudningar idag, LÄSKIGT! 73 gäster :)
    Vi har bokat kyrka,präst å festlokal. Band är bokat, vi valde en sångerska som även är DJ hela kvällen!

    Meny har vi pratat om, de blir påskbuffe:) Till förätt blir de en enkel lax röra! Efträtt gör vi något eget tror jag.
    Blommor har vi pratat om med våran blomsterhandlare i byn! Blir NOG mycket vita rosor med inslag av vår blommor, pärl hyazinter, påskliljor å så...

    Vårat värdpar är suveräna, de blir kanon bra med dom :) DOm styr å ställer haha, de är gött! DOm har gjort  iordnign ett "program" vilka klockslag allt kommer gå i.. på ett ungefär! :)

    Men sedan är jag lite nervös för serveringspersonal, vi hade bara blivit lovade 3-4 timmar men har kommit på att vi nog behöver någon HELA kvällen!!!!

    Hur har ni gjrot med kläder till er,mannen näbb å tärna...?
    Hur mycket pengar har ni lagt ut på kläderna?

    Budget än så länge?
    Va vi har räknat ut som kommer vi NOG hamna på ungefär 60 000 

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 17 Jan 22:33
    #12

    hej

    vi har hittills lagt ut ca 13000 men då ingår förlovningsringar och lite belysning vi köpt(men hoppas kunna sälja sen) Jag inser ju att vi har många stora fakturor kvar. Men vi får väldigt mycket gratis, eller billigt. Våran ifall det värsta händer och allt kostar-budget är på ca 65-70000 men vi tror det blir billigare.

    Mannens kläder tittas just nu på på suitopia.se. Hoppas det kan funka. Jag tycker att mannen borde driva den fråga lite mer;) Hade tex gärna utforskat rean nu för några veckor sen;)

    Tärnans klänning var svårast och vi har gjort så att när vi väl hittade en klänning som hyfsat passade i stil (på Halens.se faktiskt) och som både vi och hon gillade så har vi låtit den klänningen vara lite färgsättning för blommor, fluga och detaljer på oss andra i följet.de två tonårstärnorna ska vi ge oss ut på jakt med snart. Det verkar som om dne äldre tärnan betalar sin klänning själv.

    Vi har billiga kläder. Min klännings sys av en vän. Kostar väl sammanlagt 1500 när dne är klar. Mannens kostym blir väl dyrast men den kan juanvändas fler ggr. Om vi inte hyr en. Tärnans klänning kostade 600.

    kramis

  • Sandri­na
    Äldre 18 Jan 10:02
    #13

    Våra inbjudningar börjar också bli klara nu, ska FÖRHOPPNINGSVIS skicka dom idag, om våra frimärken bara vill dyka upp, har skickat efter från posten. Vi blev också jättenöjda med håller med Emma om att det är svårt att veta vilka man ska bjuda. Vi är uppe i 120 gäster.

    Vi var och provsmakade våran meny i mellandagarna. Det blir klassisk toastskagen till förrätt och rådjursstek med viltsås, kantareller och potatisgratäng. Efterrätten blir smålänsk ostkaka som min svärmor ska göra, såå gott!
    Cateringfirman är väldigt tillmåtesgående och trevliga, så det känns väldigt bra.

    Min fästman har inte börjat kolla på kläder än, men vet vad han vill ha. Ska bara se till att han kommer iväg någongång! =)
    Jag tycker det känns svårt med tärnkläder. Ska ha 2 st. som ska ha likadana klänningar och vet precis vilken färg jag vill att dom ska vara. Men vet inte vart jag ska hitta dom.

    Budgeten vill jag inte ens tänka på, haha!

    Jag beställde blommor för någon vecka sedna. Jag åkte till en blomsterhandel och frågade efter någon som var duktig på buketter. Jag hade med mig lite bilder på hur jag ville ha det ungefär och sen hjälptes vi åt och komma fram till hur den skulle se ut.
    Blommor till dekorationen vet jag inte hur vi ska göra med. Känns som det blir dyrt att beställa från en florist. Bor ju i Sthlm så hötorget kanske kan vara ett alternativ! :)

  • Liiisa­n
    Äldre 18 Jan 12:14
    #14

    ååå så roligt å läsa om er andra :) vi ska ha en bestman, en tärna å två näbbar.
    Jag ringde just en friösr, har pratat med 4 olika hitintills. Dom jag ringde idag, tog BARA 1000 kr för hår,smink å även påkläddning där. WOW vilket pris. De enda problemet var ju att hon itne visste om dom hade öppet, men hon skulle återkomma :) 

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 18 Jan 13:12
    #15

    oj det var billigt!! Är du säkert på att det inte är 1000kr/timma? Jag har kollat flera frisörer i det lilla samhället gnosjö och de tar 1200 per TIMMA och mitt hår som är halvlångt skulle ta två timmar. Har nu en vän därnere som är frisör så det blir gratis;) Sen ska jag vara sminkmodell på mary kay en brudsminkkväll och då hoppas jag lära mig alla trixen så jag kan göra det i stort sett själv;) men jag antar att sminkmaterialet blir dyrare;) Tärnkläder var jättesvårt. och det blev lite känsligt med de två 13åringarna. Så de får åka till gbg med mig någon dag och shoppa nåt som stämmer färgmässigt med tärnklänningen. Antar att jag kommer släpa runt tärnklänningen en hel del nu;) är lite stressad just nu. har mycket med jobb och plugg och flytt och bröllop. Är livrädd för att vara för stressad veckorna innan bröllopet. det är ju helt klart nackdelen med budgetbröllop, att man gör såpass mycket själv. Kram till er

  • Liiisa­n
    Äldre 18 Jan 13:17
    #16

    ahh jaaa jag vet inte riktigt. Hon skulle återkomma, men eftersom jag har kort hår så skulle de inte gå på så mycket :) 
    Jag ska till alvesta å kolla tärnklänningar, de verkar var aokej priser! tänker inte betala mer än 1000 kr för en klänning .Där jag köpte min klänning (mrg)  så tar han lika mycket för tärnkläderna.

    Mailade prästen nu för ett OK för vigselprogramet så man kan börja trycka å jobba på dessa :) 

  • Sandri­na
    Äldre 18 Jan 13:30
    #17

    Det var verkligen billigt! Jag ska göra min frisyr i Växjö, den kmmer kosta mellan 2-3000 + 1000:- för smink! :S
    Men det sägs att dom är duktiga och jag vill verkligen vara fin i håret på min bröllopsdag så jag hoppas det är värt de!

    Usch nej, att vara stressad veckorna innan bröllopet känns inte som någon hit! Man vill ju kunna njuta av planeringen!

    Jag tycker ändå det är mest positivt med att göra så mycket själv, då kan bestämma precis hur man vill ha allt och så kan man inte skylla på någon annan om det blir fel! ;)

  • Liiisa­n
    Äldre 18 Jan 14:08
    #18

    MM men samtidigt är de svårt å göra mycket själv. Jag är inte så pysslig. Men alla kort å sånt gör jag ju själv!
    Men tårta, mat osv de är jag värdelös på haha!

    De roliga är med min klänning är ju att de nfinns ingenstans på nätet. jag har letat överallt. Men i affären fanns den ju, bröllopsbutik så de måste ju va en halv kännt märke ialfalll..

    Va ska ni andra ha för band? 

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 18 Jan 17:57
    #19

    antingen ska vi drämma till rejält och dra dit cirkus alfon och bjuda in traktens ungdomar kl. 21 (de har ej svarat än)
    annars blir det nog mest spotify och rejäl ljudanläggning för vår del. Har inte planerat in så mycket dans än.

    Hur lägger ni upp dagen, hur lång tid tänker ni att saker tar?

    vi har inte bokat in frisyrtid och så med vi ska fotas innan vigseln plus en helg innan, med lite härftigare bilder

    sen har vi två alternativ
    1.
    14.00 vigsel
    ca 15.00 ett jättemingel som alla som vill får vara med på med diverse underhållning och saker att hitta på som testa på linedance, tipspromenad mm
    ca 17 middag för inbjudna

    2.
    14.00 vigsel
    15.00 middag för inbjudna
    17.00 öppethus-fika där alla som vill får komma
    typ 21.00 stor konsert!

    vi är lite knäppa:)

  • Liiisa­n
    Äldre 18 Jan 22:47
    #20

    haha jaaa de låter lite knäppt LER STORT! Men så härligt att man kan gör de som passar

    Min "våran" dag kommer nog se ut såhär!
    9(10)- friösr,smink å påkläddning med min tärna
    12.00 nåt lätt i magen
    13.00 fotograf i 1 timme
    Innan vigsel nåt i magen igen!
    15.00 Vigsel
    16.00-1630 vi anländer till festen..

    Ja sedan vet vi inget mera, de är vårat värdpar som planerar resten.
    Vi ska ha sångerska som jag skrev innan, lite rockigare sådan! Ska bli skoj!

    Fick bra respons på inbjudan idag, härligt! Alltid kul när folk säger positiva saker :) Inte för att jag trott annat!

     

Svar på tråden Påskbrudar 2011?