• Emmaoc­hTommy
    Äldre 11 Aug 08:06
    10108 visningar
    35 svar
    35
    10108

    Påskbrudar 2011?

    hej alla planerande brudar!
    är det någon som planerar att gifta sig på påsk 2011? vore kul att höra hur långt ni har kommit osv och gärna följas åt de sista månaderna!

  • Svar på tråden Påskbrudar 2011?
  • Sandri­na
    Äldre 11 Aug 09:09
    #1

    Vi ska gifta oss på valborg, en vecka efter påsk! :) Tän att det bara är 9 månader kvar. Vi har inte kommit så jättelångt, men vi har bokat festlokal, kollat kyrka, bestämt vigselförättare och idag ska jag prata med cateringfirman. Hur långt har ni kommit?

  • Sandri­na
    Äldre 11 Aug 09:19
    #2

    Vart ska ni gifta er förresten? :)

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 12 Aug 20:00
    #3

    hej!
    ja hjälp, bara nio månader! Vi har bokat kyrka, lokal och bestämt tema. Kollade med cateringfirma som hade bäst rykte och tyvärr va den stängd över påsk...Surt. Vi förlovade oss igår oxå, det är ju en del av förberedelsen;) sen har vi handlat en del grejor när det vart billigt och på ullared osv. Som servetter, pappersmuggar, bordsdekorationer osv. Vi gifter oss i Gnosjö kyrka i småland:)

    är din blivand eman lika engagerad som du i bröllopsplanerandet?
    /Emma

  • Sandri­na
    Äldre 13 Aug 10:24
    #4

    Grattis till förlovningen! :)

    Vad ska ni ha för tema? Blir det ett stort bröllop?
    Tråkigt att dom hade stängt! Svårt när det är en sån helg när mycket är stängt, eller har det funkat bra annars?
    Jag har också tänkt åka till Ullare och inhandla saker till dekorationen, perfekt att handla ljus och sånt där.

    Vi gifter oss också i Småland, fast norr om Ljungby i Lagan.

    Ja, det tycker jag att han är. Han har mycket ideér och tycker det är roligt att planera!
    Är din?
    //S

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 16 Aug 21:55
    #5

    vi har nåt så knasigt som sommartema, men björkstammar, dansbanelampor, chokladhjul mm;) När vi kom på det spann vi båda igång rejält och det är ju ofta ett bra tecken.

    Jag hade kollat lite priser innan jag åkte och hittade bla dunilins servetter för 14.90 för 12 st. de kostar ju 30 kr för 12 st annars osv. Men det klart vill man ha en alldeles bestämd färg kans det ju va så att det inte finns.

    Vi kommer nog bjuda ca 110 gäster, men även ha öppet hus senare på kvällen till efterrättsbuffen.

    Ok ljungby alltså. Där har jag varit några gånger. Hur tycker du att det går att hitta frisör, fotograf och sånt på en mindre ort? jag tycker det är lite trixigt faktiskt men har inte kollat på allvar än.

    På ett sätt är jag och min blivande väldigt vana vid att planera stora saker som kräver många människors inblandning. och vi har olika huvudintressen i planeringen vilket känns skönt. För jag är tex väldigt ointresserad av ljud, ljus mm eller jag KAN inget om sånt.

    Men jag är nog snabbare i planeringen. Får mer gjort på kort tid än min finis. Där är vi lite olika. men han verkar tänka på det mycket och kommer med bra ideer,

    har ni catering som ingår i lokalhyran?

    börjat tänka på inbjudningskort? hur många gäster? klänning?

    /Emma

  • Liiisa­n
    Äldre 20 Oct 08:58
    #6

    Nämen hej smålands tjejer!


    Gud va kul å följas åt :)


    Vi bor i Reftele:) Ska gifta oss här med!


    Bröllopet äger rum på påskafton 23 april 2011


    Vi har : bokat kyrka+präst, sångare i både kyrka å på festen, catering är i stort sätt klart, fotograf e klart,lokal är klart, klänningen är köpt. Inbjudninskorten å alla andra program är mallen klara men har inte börjat göra alla än!


    Så vi har kommit en bra bit på vägen tycker jag :)


    Vårat tema är såklart: PÅSK. olivgrönt,gult, påskliljor, tulpaner, kycklingar, påsk buffe :)

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 29 Oct 14:46
    #7

    skönt tema. Jag älskar påsk. Kul att få följa era tankar. Ni verkar ligga bra till, skönt:) Vi är nog också inne i en ganska cool fas trots att mycket hnger i luften. Jag tycker det är mycket som hänger i varandra och därför inte kan betsämmas. Som till exempel vill vi matcha brudgumsklädsdetaljer och brudbukett med tärnornas klänningar, vilka inte är klara än. Och bordens palcering och dekor beror på vilka bord vi kan låna/får plats med osv. Men nu har vi iaf fått ihop budgeten, dvs vi har pengar till "de stora fakturorna" och klänningen har börjat sys:)

    Hoppas ni hinner njuta av planering och era fina män:) kram

  • Liiisa­n
    Äldre 13 Jan 19:45
    #8

    tänkte puffa lite på tråden.. :)

    Hur går de för er? Jag börjar bli nervös haha 

  • Sandri­na
    Äldre 14 Jan 14:09
    #9

    För oss går det bra! Många bitar börja falla på plats. Men ju mer vi får gjort destom mer inser vi hur mycket vi har kvar, haha! Konstigt det där!
    Just nu fixas det med inbjudningar som vi tänkte skicka nästa vecka!

    Hur går det för er andra?

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 15 Jan 12:14
    #10

    hej påskbrudar!!

    DET ÄR 98 DAGAR KVAR NU!!

    Ja nu är våra inbjudningskort ute och dem blev vi väldigt nöjda med!! det blev kylskåpsmagneter och det blev så lyckat som vi tänkt:)
    Dock var det svårt ända in i det sista att veta vilka vi skulle bjuda. Men nu är de skickade och vi får väl hoppas att inte alla singlar parar ihop sig innan dess och att inte alla barn följer med;) för nu blev det ca 130 gäster.

    Har ni pratat menyer med cateringen? det har inte vi, men det är skönt att det är bokat iaf.
    hur beställer ni blommor? tänkte göra det snart. beställer man tid eller åker man bara till typ blomsterlandet och beställer??

    Hur gör ni med musik till fest?

    stor kram

Svar på tråden Påskbrudar 2011?