• fru201­1kansk­e
    Äldre 10 Aug 23:17
    6450 visningar
    32 svar
    32
    6450

    Hur planera viktnedgång på ca ett år?

    Efter tre graviditeter, rökstopp och minskad fritid samt stillasittande jobb har det blivit en hel del extrakilon

    Jag gifter mig 20 aug 2011 och vill då vara av med dessa kilo (och vill inte att de kommer tillbaka heller

    Någon som har bra tips för attfå upp motivationen?
    Ett år känns ju galet långt bort, även om jag inte tror på snabb viktnedgång..

    Kan tillägga att jag börjat motionera (cyklar 2*1 mil ca 4 dgr/v, hoppas att detta ska börja synas mer i kilo/cm.
    Kan det vara lagom att börja ta tag i kosten (typ WW) efter årsskiftet? Räcker åtta månader för 10 kilo om man redan börjat motionera och har hyfsadmthållning redan innan?

  • Svar på tråden Hur planera viktnedgång på ca ett år?
  • Zia 200906­18
    Äldre 14 Aug 23:05
    #11

    GI är ju underbart.. Och lättare att leva efter i längden..enligt mig själv och dem i min närhet som har testat iallafall.. Jag gick ner 16 kilo de första 3 månaderna.. Min sambo 12.. Min mamma 15..


  • KatjaB
    Äldre 14 Aug 23:24
    #12

    gi tycker jag också är bra, o att man kan fixa mat hyfsat enkelt utan att behöva köpa en massa grejer man inte vanligtvis har hemma.

    Men nu glömde jag ju faktiskt bort att jag körde nutrilett ett tag också, det hjälpte först, sen så fuskade jag för att jag var så less på det att jag slutade. Men det kan vara bra sätt att komma igång på även fast jag nog tycker att rivstarten med gi är bättre.


  • Zia 200906­18
    Äldre 15 Aug 00:24
    #13

    Yee.. Vi köpte hem ett "gi-riktigt" proteinpulver och jag testar det nu en vecka, ser hur det går.. Minimalt med kolhydrater ska det iallafall vara..


  • Janqvi­st
    Äldre 15 Aug 08:05
    #14

    för mej har det funkat att dricka två glas vatten före varje måltid. på de viset räcker det med en lagom portion, sen är jag mätt!

    dessutom springer jag 6 km varannan dag. det är en lagom sträcka, tar int så lång tid men ger bra effekt på både flås och muskler!

    ja ha nu gått ner 11 kg sen nyår (avlade nyårslöfte, bort med alla kvarvarande gravidkilon till sommaren, ja har dock 2 kvar...) på detta vis!

  • mc86
    Äldre 15 Aug 08:26
    #15

    Jag har ca 15 kilo att bli av med efter graviditeten med vår dotter som föddes i januari. Jag är med i Viktklubb. Var även med där för 2 år sen då gick jag ner 8 kilo på 6 månader. Så nu börjar jag i tid. Tiden går ju tyvärr så himla fort ibland och vill inte stå där 3 månader innan och komma på att jag inte får plats i klänningen :)


    Viktklubb passar mig perfekt.

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 15 Aug 08:40
    #16

    Jag har provat viktväktarna, herbalife och nu viktklubb. Av dessa så har viktklubb funkat bäst. Har nu gått ner 10 kilo på 8 veckor, vilket är helt sjukt över förväntan. Och detta utan motion. Kan även tillägga att jag inte är något godis, kak, chips, sås , smörgås eller läskmonster. Så dessa fanns inte i min lista. Har stått på 1300 kalorier per dag. Har även haft semester två veckor utomlands med familjen å då är det svårt att fälja 1300 kalorier.


    Det är svårt och säga vad du ska välja för vi motiveras utav olika saker. Som jag vill ha feedback i form av staplar och diagram och ett forum där man kan prata med andra. Så som VK är uppbyggt på. Att gå på möten hos VV och lyssna på hur någon som har gått ner i vikt fick kämpa för att inte äta ost hjälper inte mig, eller köa för vägning bland en massa främlingar och bara hoppas på att man har skött sig så att man får en stjärna. Känns för mig lite som skamvrån i skolan. Vet dock ej hur VV har nu med sin internetbaserade version.


    Och byta ut sin vanliga kost mot ett pulver verkar ju inte så hälsosamt.


    Och förstår inte detta med att ta bort vissa byggstenar i kostcirkeln när man ska gå ner i vikt. Alla är ju viktiga på sitt sätt.


    Med VV lär jag mig vad olika saker är värda i kalorier och har nu lärt mig vad jag kan äta och inte äta av.


    Sedan har vi ju alla olika svårt och lätt att gå ner i vikt :)!


    Hoppas att du hittar något som passar för dig och att det lyckas :)!

  • lovvyd­ovvy
    Äldre 15 Aug 09:46
    #17

    Rekomenderar starkt den gamla herderliga tallriksmodellen, dvs hälften av tallriken sallad och sen en fjärdedel vardera av kött och kolhydrater. Enkelt att följa, man kan äta vad alla andra äter och det funkar! Inte svårt att hålla fast vid och jag blir inte hungrig. Har även dragit ner godis och snacks till en dag i veckan, fast har inte tagit bort min chokladbit till te:et efter maten...

  • Nightr­ose83
    Äldre 15 Aug 10:52
    #18

    Jag gick ner 30 kg på ett år. Starten är viktigast.
    Jag började med en Ledins vitaminkur (fasta) på 10 dagar. Det kan vara bra att rensa ur kroppen innan man börjar ett hälsosammare liv och plus att det är massa vitaminer som man blir jätte pigg av. Jag gick ner 10 kg med hjälp av den och det var en kanon start. Jag fick distans till godis och dricka vilket jag nästan var beroende av. När man har kört den blir man mer taggad att äta hälsosamt och även röra på sig. För en sund viktminskning så ska det gå sakta. Det är viktigt att kunna unna sig något i bland., annars tröttnar man. Gifter mig den 28/8-2010 och är supernöjd med mig själv nu.
    Nu ska jag ut och springa innan frukost. ;)
    Mvh Åsa

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 15 Aug 21:29
    #19

    Tack för att ni delar med er!!
    Hittar lite inspiration i varje inlägg!

    Nu har jag bestämt mig för att börja imorgon med att dricka vatten innan varje måltid och ha extra grönsaker till mig.
    Vill helst undvika att göra helt annan mat till mig´då jag tycker det sänder ut fel signaler till mina barn.
    Kommer även att väga mig varje söndag samt mäta midja osv
    (Har Nintendo Wii Fitness, så jag kommer se kurvor och tabeller hur det går, vilket sporrarmig )
    Imorgon är dessutom semestern slut, så då tar jag upp cyklandet igen

  • Gorgeo­usnes
    Äldre 15 Aug 22:09
    #20

    Vi köpte EA Active till Wiin i veckan riktigt kul. Finns en 30-day challenge med den också. Finns ju en biggest looser spel till den med som ska vara grymt bra.

Svar på tråden Hur planera viktnedgång på ca ett år?