• zunzil­k
    Äldre 2 Aug 09:28
    3468 visningar
    7 svar
    7
    3468

    Yasuragi Hasseludden

    Tänkte ge min blivande man en weekend med behandlingar på yasuragi SPAsom morgongåva. Vad tror ni? Ngn som varit där och erfarenheter?
    Samt rekomendationer? Med rumstyp och behandlingar?
    TAcksam för råd och tips.

  • Svar på tråden Yasuragi Hasseludden
  • Vickym­b
    Äldre 2 Aug 10:18
    #1

    Jag har bara varit där och jobbat med en modeplåtning och det som slog mig var att det var en så tråkig byggnad...ser ut som en gammal LO-bunker i tråkigaste betong. Mysfaktorn var inte direkt optimal men det var väldigt japansk...stilrent klassiskt men jag hade personligen inte valt yasuragi. Har varit på andra spa´n som är sååå mycket mer charmerande. Men gällande deras rum kan jag inte uttala mig, vi plåtade i sviten och jag tyckte personligen inte att det var så mkt till svit. Men som sagt det är ju japansk stil. Behandlingarna vet jag heller inget om men badanläggningen var ganska mysig, läckra utomhuspoolar med fantastisk naturutsikt!

  • Rufsas
    Äldre 2 Aug 10:28
    #2

    Gillar han SPA och sådant? Bara så att det blir en morgongåva han verkligen vill ha och att du inte köper den till er ihop. Förstår du vad jag menar?


    Min kille tycker det är helt okej med SPA men det är inget han exempelvis skulle gå på med någon annan än mig, och då är det mest för min skull. Hoppas nu att du inte missförstår mig.

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 2 Aug 10:36
    #3

    Jag är inte heller så förtjust i miljön, men deras bad var verkligen super mysiga och maten var kanongod! 

  • soon and very soon
    Äldre 2 Aug 11:03
    #4

    maten grym, badet super, trevliga rum, enkla men bra o sååååå skönt o avslapnande! behnlig har jag bara gjort en o det var ingen höjdare! älskar stället!

  • Hoppe
    Äldre 2 Aug 12:53
    #5

    håller helt med Vickymb, byggnaden är deprimerande trist, en riktig bunker!
    men maten är otroligt god och framför allt är frukostbuffén fantastisk!
    när jag var där sist så smög vi upp kl 6 och gick till badet, det var en underbar känsla att få sitta där helt ensamma med skogen som utsikt.

  • Äldre 1 Apr 11:05
    #6

    Det som är tråkigt när man åker som par är att tvättritualerna som är en stor del innan badet är herrar och damer för sig. Ganska givet så klart men jag upplevde att det var en stor del som man inte gjorde tillsammans. Länge sen jag var där men så upplevde jag det!

  • Äldre 1 Apr 11:29
    #7

    Tråden är sen 2010 så rätt gammal nu. ;) 
    Anledningen att den drogs upp var att någon sökte kontakt med medlemmar här inne som brukade gå på spa.
    Och man får inte använda BT för kontaktansökningar... 
    När en moderator tar bort ett inlägg så ligger ändå tråden kvar som aktiv tyvärr... 

Svar på tråden Yasuragi Hasseludden