• inwe
    Äldre 1 Aug 19:13
    20923 visningar
    72 svar
    72
    20923

    Budget ca 50.000kr?

    Någon mer här som ska satsa på att hålla sin budget till 50.000kr eller mindre? :)


    Vi har sagt att vi faktiskt kommer satsa på 40.000kr - men 50.000kr drar vi gränsen mer "hårt". Vi kommer spara ihop mycket mer, men känner att de där kan fan räcka =) Så det ska vi försök med!


    Någon som ligger i samma banor? Kan va kul att ha en tråd med lite tips & så i!


    Vi gifter oss den 28 Maj nästa år, så vi har 10 månaders planering.


     

  • Svar på tråden Budget ca 50.000kr?
  • mojika­nan
    Äldre 28 Sep 22:49
    #51

    Där jag köpte min klänning ska de byta ägare och säljer allt i butiken för 50 % 


    för mer info och en massa bilder ta en kik på min blogg


     


    mojikanan.blogg.se

  • Mallis­12
    Äldre 5 Jul 16:28
    #52

    Vi har inte satt någon större budget men det hamnar på 50.000 Vi kommer gifta oss i hemlighet på Mallorca, bara vi två. Så alla pengar läggs på oss ;) I priset ingår ringar, resa, avgifter, hår&make-up, klänning, övriga kläder, pass, fotograf, mat.. Ja, allt är inräknat ;)

  • JuliBr­ud89
    Äldre 5 Jul 17:00
    #53

    Vår budget ær på ca 50-60. Men vi har "kontakter" som vi fått mycket næstan gratis genom! Hår, smink gratis (jag jobbar på frisørsalong), nattmaten genom gubbens jobb (hotell, 50 kr pp, billigt!!), scen och ljus gratis (också genom gubbens jobb), servitører, pynt, dukar, m.m.m. Så vi har haft tuuur!!

    Annars hade væl vårt brøllop gått på mellan 70-100 tusen :/ 

  • moa201­2
    Äldre 5 Jul 21:25
    #54
    inwe skrev 2010-08-01 19:13:50 följande:

    Någon mer här som ska satsa på att hålla sin budget till 50.000kr eller mindre? :)


    Vi har sagt att vi faktiskt kommer satsa på 40.000kr - men 50.000kr drar vi gränsen mer "hårt". Vi kommer spara ihop mycket mer, men känner att de där kan fan räcka =) Så det ska vi försök med!


    Någon som ligger i samma banor? Kan va kul att ha en tråd med lite tips & så i!


    Vi gifter oss den 28 Maj nästa år, så vi har 10 månaders planering.


     


    vi hade först en budget på 30.000..sen fick vi 25.000 i bidrag och gästerna steg från 35 till 70 och vi tänkte lägga 40.000 men nu är vi uppe i 50.000 (utan bröllopsresa och utan ringar)..vi gifter oss 11 aug i år ..
    det tillkommer hela tiden små utgifter jag inte tänkt på ..som shit jag glömde att jag ska köpa presenter till de som hjälper till..sen var det tvunget att vara fler servitriser ..ser ändra jag mig och ville ha slöja tex..nått hela tiden haha =) 
  • Vicke0­1
    Äldre 5 Jul 21:45
    #55

    För oss är festen det viktiga, den ska vara "oss" och inte för "fin" och konstlad. Vi har lokal för 3000, sen tillkommer antagligen ca 1000 kr för porslinshyra. Partytält fixar kompis make, mitt hår/ smink/ annat (typ vaxa benen) får jag i bröllopspresent av en kompis som jobbar med sånt, mat lagar vi det mesta själva (kall buffé), dukning och dekorationer håller vi ganska simpelt eftersom vi kommer sitta utomhus i partytält i en jättefin trädgård så det känns som att det räcker långt. Alkoholen blir till att köra hit från Tyskland. Tårta köper vi från Ica Focus/ Maxi (kanongoda!). Present till toastmadamen ingår i den resa hon och jag ska göra när vi fyller 30 så den ligger utanför budgeten (hon inte vet om det än, hihi). Våra kläder kommer hamna på ca 2500 kr för båda. Inbjudningar gör vi själva, men det känns som att det är där det tillkommer mest saker vi inte räknat med (porto tänker man t.ex inte på numera när allting mailas), vi ska t.ex. betala ett ställa för att skriva ut åt oss eftersom vi ska ha tjockare papper än vad en vanlig skrivare klarar av. Festprogrammet blir ganska simpla, vanliga utskriva a4 som man viker på något roligt sätt. Musik till festen fixar vi själva (Spotify eller USB). Fotograf funderar vi fortfarande på...


     


    Bröllopsresan har vi redan sparat ihop till för vi hade bestämt innan han friade att vi ska till USA nästa år. Så den är nästan "gratis"

  • lordoz
    Äldre 6 Jul 01:08
    #56

    vår budget ligger bra under 50.000, trots 80 gäster och relativt dyr lokal.

    7000:- på lokalen
    5000:- på maten (vi ska ha kallskuren planka som vi ska fixa själva)
    5000:- på alkohol (en del inköpt i danmark och en del på taxfreen i höst, resten på systemet)
    4000:- i hyra av porslin (en kostnad som jag verkligen hoppas jag kan minska)
    3000:- på servetter, dukar och dekorationer
    1000:- på blommor (max, hoppas det blir billigare)
    500:- på en vanlig vit klänning och smycken från ebay
    500:- på skor
    1000:- på inbjudningar, porto och pyssel till lokalen.

    Sambons kläder är redan inköpta..
    Fotograf kommer vi be min bror vara.
    Vigselförättaren är gratis! :)
    Musik till festen blir antingen USB eller Spotify, så kanske får betala en offline-avgift på spotify, det är väl typ 100:-. :)

    Har jag missat nåt? (förutom resan) Låter det rimligt?

  • Äldre 6 Jul 07:58
    #57

    Lordoz: Ni ska inte ha tårta? Vem ska serva med mat och dryck? Smink/hår: gör du detta själv och isåfall: använder du endast produkter du redan har? Ingår festhäften i pyssel el ska ni utesluta det? Har ni tänkt skicka tackkort? Själva får vi bidrag på 50 000 så passar nog inte in här men vill ändå läsa tips för att få ner kostnaderna.

  • lordoz
    Äldre 6 Jul 20:36
    #58

    Jo, tårta ska vi ha, så det är väl ytterligare 1500:-.
    ingen serveringspersonal.
    Smink och hår fixar jag själv med produkter jag har..
    Tackkort och festhäfte ingår i posterna ovan..

    Det jag dock kom på att jag glömt är vigselringen för 5000:-

  • Äldre 7 Aug 01:21
    #59
    lordoz skrev 2012-07-06 20:36:24 följande:
    Jo, tårta ska vi ha, så det är väl ytterligare 1500:-.
    ingen serveringspersonal.
    Smink och hår fixar jag själv med produkter jag har..
    Tackkort och festhäfte ingår i posterna ovan..

    Det jag dock kom på att jag glömt är vigselringen för 5000:-
    Hur fixar ni dit och undan maten, dryck och annat, gör du och din man det under tiden?
    Tillhör porslinet lokalen - annars går det säkert att få ner:)
  • lordoz
    Äldre 7 Aug 19:45
    #60

    Nej, porslinet tillhör inte.. Det är därför den hyran blir så dyr...

    Sätta fram mat, dryck och sånt tänkte vi nog att vi alla kunde hjälpas åt mig.. :D

Svar på tråden Budget ca 50.000kr?