• inwe
    Äldre 1 Aug 19:13
    20894 visningar
    72 svar
    72
    20894

    Budget ca 50.000kr?

    Någon mer här som ska satsa på att hålla sin budget till 50.000kr eller mindre? :)


    Vi har sagt att vi faktiskt kommer satsa på 40.000kr - men 50.000kr drar vi gränsen mer "hårt". Vi kommer spara ihop mycket mer, men känner att de där kan fan räcka =) Så det ska vi försök med!


    Någon som ligger i samma banor? Kan va kul att ha en tråd med lite tips & så i!


    Vi gifter oss den 28 Maj nästa år, så vi har 10 månaders planering.


     

  • Svar på tråden Budget ca 50.000kr?
  • Sebast­iána
    Äldre 30 Aug 21:29
    #41

    Satsade på 50.000:- från början, men nu inser vi att det kommer att bli mer kring 60.000:-. Hoppsan!

  • Runi
    Äldre 30 Aug 21:35
    #42

    Haha, vi började på 20.000 men så kostade plötsligt ringarna 10.000 mer än vi hade tänkt och gästlistan gick från 40 pers till 80 pers :O så det gick inte helt så som vi hade tänkt ;)


    Nu är vi uppe i ca 50-60.000 beroende på dekor och liknande.

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 4 Sep 13:25
    #43

    Vill tipsa om fina ringar som inte kostar skjortan enligt mig: titanringar.com. Vi har våra ringar därifrån och älskar våra ringar. Det jag gillar är också att man väljer själv yta, bredd, antal diamanter, storlek på diamanterna etc...och det kostar inget "extra" för att man väljer själv. Det finns olika modeller att utgå ifrån men man bestämmer själv hur det ska se ut och vill man inte ha någon av deras modeller att utgå ifrån så gör dom den som du vill ha den. Och ringarna tillverkas för hand när man bestämt hur man vill ha den. Min förlovningsring kostade ca 6000 kr, det finns bild på en liknande ring i mitt galleri - sida 2,tredje raden uppifrån - höger kolumn om ni vill se Den är i verkligheten mycket ljusare grå och mer som vitguld i ytan än det ser ut på bilden.


    Litet tips! Och det går enligt mig att matcha med guld om man tex har en förlovningsring i guld.


     

  • Adelai­de
    Äldre 16 Sep 19:31
    #44

    Hejhej! Vilken perfekt tråd för mig som absolut inte vill hamna över 50 000:-! Dock så har lokalen vi vill/skall ha en helt otrolig hyra: 12000:-! Men vi måste ha den! Vi skall gifta oss på nyår 2011 så atmosfären känns väldigt viktig! Jag har idag hittat en catering som det var helt fantastiska priser på så vi fick ihop en 3-rätters middag för alla 50 pers för under 10 000:- Kronor! www.hembestallning.se/index.html men det står inget alls om serveringspersonal så vi har skickat en förfrågan till dem! Vi har även skickt en föfrågan till stället vi skall vara på! Hoppas vi får båda! isf så hamnar ju faktiskt mat och lokal på 22000:- och vi trodde absolut att det skulle bli mer!! Men alkohol så blir det ytterligare 10 000:- (mkt skumpa på nyår dessutom) sedan har vi 18 000:- kr kvar att spendera som skall räcka till: fotograf, borgenär, kläder, dekoration, mm... tror ni det går?

  • mojika­nan
    Äldre 16 Sep 23:30
    #45

    Håller med brudarna!! Vilken bra tråd!! 


    Våran budget kommer att ligga på 50 - 55 0000 och vi kommer att ha ca 50 gäster. Maten kommer att vara kallskuren och ligger inte mer på en 85:- per person och då är det endå 2 sorters potatissallad, 5 sorters kallskuret, och massa exotiska frukter, detta kommer passa oss bra då vi gifter oss mitt i sommaren. Bröllops bakelserna beställer vi från Ica maxi för ca 25 :- stycket!


    Bröllops festen hyrs av sambons farbror som är medlem i föreningen som äger lokalen,            2000 :- för två dagar med porslin och ljud anläggning!


    Alkoholen handlas i Tyskland, Ringarna kommer inte bli så dyra då vi kommer ha silver ringar! Smink brud + 1 tärna 1300:-  Min kusin arbetar som florist så hon binder min bukett och fixar corsage och all bordedekoration av de blommer ja köper löst. 


    Då ja köper alla mina kläder från en o samma sömmerska så fick ja ett toppen pris med! 

  • S2011
    Äldre 17 Sep 08:23
    #46

    det verkar till slut som att vi landar på strax under 35 tkr med allt utom resa - den väntar vi med och tar en längre vinterresa.


    vi bestämde oss slutligen för att vi inte ville hålla på och springa med mat och pyssla ihjäl oss med lånad lokal, vara tvungen att städa dagen efter osv, så vi förlägger vår bröllopsfest i Scandic Billingens festvåning och köper in middag + fest av dem.
    med det beslutet + utökning till 40 gäster, så hamnar vi 10 tkr högre än från början.


    35 tkr känns ändå inte jättemycket med tanke på vad vi får. jag är nöjd :)

  • Enja
    Äldre 17 Sep 09:57
    #47

    Vad roligt att se hur andra har tänkt det!

    Vi ska försöka att komma undan så billigt som möjligt. Svärfars och mina föräldrar kommer att hjälpa till med mat och dryck, både betalningen och utförandet.

    Min mamma syr brudklänningen (behöver nödvändigtvis inte vara billigare, men jag får den som jag vill) syster binder brudbukett. Vi funderade först på att anlita en fotograf, men min syster fotar alltid, överallt och vi tänkte att varför ska vi slösa pengar på något som vi redan får gratis. Hon är duktig också :)

    Tärnan, min bästa vän, sjunger. då behöver hon inte ge oss någon bröllopspresent.
    Lokalen går på 4000 för en helg, bra pris tycker jag. Och den har utsikt över hela stan!
    Tårtan gör jag själv, älskar att baka tårtor.
    Till bordsdekorationer har vi köpt 5-kronorsvaser från ikea, en calla i varje och lite stenar och guldtrådar på borden.
    Ringar blir titanringar och vi ska köpa tre nya, ca 3700 kronor för dessa tre!
    Smink och hår gör jag själv, tänker fråga min sminkös/frisör-vän om råd för produkter och liknande. Inbjudningskorten och liknande gör jag själv, tycker om att pyssla.

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 17 Sep 11:04
    #48

    Hej hej, jag håller med vilken bra tråd.
    Min kära sambo tror att vi ska klara av budgetten på 20000 kr men jag inser att det kommer inte att gå.   =)   Jag vet att maten kommer att går på 8100 kr och tårtorna kommer att gå på 18 kr biten så det blir ca 1500 kr. Vi har tänkt att göra egen pannacotta till efterätto det har jag ingen aning om vad det kommer att kosta. Vi har varit och kollat på ringar och har guldet själva till ringarna, guldsmeden på vår ort gör dem själva så de kan garantera att det är vårat guld så vi betalar enbart för arbetet och för diamenterna. Vi vet ännu inte vad det kommer att kosta men jag tror inte att det kommer att bli så jätte dyrt.   =)

    Jag har hittat en begangad klänning (använd endast en gång) för enbart 1000 kr som jag köpt av en tjej här på köå&sälj här på bt. Hon skulle skicka den senast idag. Jag hoppas verkligen att den är lika fin och underbar som den såg ut att vara på bild.

    Men sedan är det ju allt annat runt omkring, blommor, frisyr & smink (jagvill verkligen göra det hos ett profs). Dekorationer till lokalen försöker jag köpa billigt, har feresten redan köpt nästan allt porslin och champanjglas. Lokalen kostar 500 kr, vi ska hyra bygdegården i det lilla samhället där vi bor. Gifta oss vill vi göra i kyrkan som ligger ett litet stenkast från vårat hem. =)

    inbjudningskorten är jag sugen på att göra själv. Men sen ska det ju även vara program i kyrkan, festprogram mm.

    Sen kommer vi till musik som vi inte vet vad det kommer att kosta. 
    Undrar om jag glömt något nu...

  • kokajo
    Äldre 17 Sep 14:19
    #49

    Vi satsar på att landa runt 50 000 kr, för 70 personer. Vi ska vara på en liten herrgård, så det känns som att vi ändå kommer billigt undan. Våra utgiftsposter är i runda slängar:

    mat + vin, inkl personal, dekorationer: 28 000
    tårta, som svärmors väninna gör: 1500
    min klänning + skor (redan köpt, på rea i somras): 1340 kr
    blommor: ska ha en enda stor pion + lite grönt som bukett, kostar inte många kronor.
    smink och hår: 1500
    ny kostym till snubben: ca 4000
    liveband inkl resa: 8000
    ring (http://www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=&cat2=16&id=103&sida=Passion 237-2,5 1.15): kostar 7000 men ska lämna in lite gammalt guld också.
    inbjudan, tackkort, placeringskort etc (gör själv): 1000
    boende på herrgården: 600

    Kanske blir nån mer mindre utgift också men nåt åt det hållet!

  • Jag han
    Äldre 28 Sep 08:17
    #50

    Hej! Här har ni en till som försöker hålla den budgeten. Vi har inte kommit så långt i planeringen än. Har bara bokat kyrka och lokal. En fin herrgård för ca 3000 kr. Där finns allt tillbehör i köket, så vi kommer ordna egen buffè. Ska fråga grannens kompisar ifall de vill stå i köket och se till att mat och dryck finns på plats. Ska höra med en bekant om hon kan fixa bröllopstårtan. Kläderna och ringarna kan väl lätt dra iväg i pengar.. Men jag ska nog se till att bli nöjd utan att lägga allt för mycket. sen har vi inte kommit längre ;)

Svar på tråden Budget ca 50.000kr?