• inwe
    Äldre 1 Aug 19:13
    20898 visningar
    72 svar
    72
    20898

    Budget ca 50.000kr?

    Någon mer här som ska satsa på att hålla sin budget till 50.000kr eller mindre? :)


    Vi har sagt att vi faktiskt kommer satsa på 40.000kr - men 50.000kr drar vi gränsen mer "hårt". Vi kommer spara ihop mycket mer, men känner att de där kan fan räcka =) Så det ska vi försök med!


    Någon som ligger i samma banor? Kan va kul att ha en tråd med lite tips & så i!


    Vi gifter oss den 28 Maj nästa år, så vi har 10 månaders planering.


     

  • Svar på tråden Budget ca 50.000kr?
  • Fröken Kumla
    Äldre 29 Aug 10:01
    #31

    Vi har också satt ribban där i kring och middagen kommer att bli den största posten då vi kommer att hålla festen på en konferensanläggning där de även har boende för våra långväga gäster. :)


  • Junibr­ud11
    Äldre 29 Aug 10:18
    #32

    Vilken bra tråd!

    Vi har också tänkt att försöka hålla oss till 50 000:- men jag tycker nästan det verkar svårt vi komer att vara 36st.
    Ju mer man tittar och planerar dyker det ju upp fler kostnader!
    Man känner sig lite vilsen..

  • mri
    Äldre 29 Aug 11:04
    #33

    Vi gifter oss samma dag som ni och hade oxå satt en budget på ungfär 50 000. Vi har dock ganska många gäster och har därför fått tänja gränsen till max 60 000kr.  Jag hoppas vi kan klara oss med 50 men det är lite svårt att säga innan mycket är betalat...

  • MaybeB­ride09
    Äldre 29 Aug 11:05
    #34

    vår budget kommer landa runt 40-50 tusen. Skulle kunna spara ihop mer men då sparar vi hellre till handpening på ett hus


    vi kommer ha ca 40 gäster. Dock har vi valt att lyxa till det med maten och kommer använda catering. Men det är den enda "lyxen" vi kommer ta, annars blir allt billigast möjligast.


  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 29 Aug 12:07
    #35

    Jag trodde när vi började planera att det skulle kanske gå på ca 40 000 kr meeen det blir nog snarare 60 000 kr....För oss är det maten som kostar mest trots att vi bara har 32 gäster. Vi ska ha 3-rätters och vill inte göra maten själva. Vi vill ö.h.t inte göra så mycket själva så då kommer det kosta lite mer. Som tur är har vi en del pengar sparade så vi slipper tömma sparkontot


    Vi kommer att köpa inbjudningskort,placeringskort, festprogram etc från kortdesign.se med allt tryck så slipper vi pysslandet, vi är inte pysselmänniskor, mitt tålamod är inte det bästa när det gäller pyssel Om vi var tvungna att hålla nere den kostnaden så skulle vi såklart göra egna inbjudningskort men nu har vi sparade pengar att lägga och vill inte göra det själva. Jag köpte min klänning för halva priset nu på rean, hade tänkt att köpa på Blocket eller liknande men hittade en i en brudbutik, det var bara ren tur. M2b ska ha sin gamla kostym eller möjligtvis köpa en ny, men ingen dyr, utan typ Dressman Jag har beställt skor från Pernillas brudbutik, jag har strl 34 (!) så det är svårt att hitta vanliga fina skor utan att behöva handla på barnavdelningen - jag vill inte ha Hello Kitty på mina skor Skorna från Pernillas kostar 600 kr och det verkar ju vara billigt om man jämför med andra brudskor.


    Det vi sparar in på är transport till och från vigseln, det får vi blir vår vanliga bil. Vi kommer att bjuda på dryck till maten, men sedan är det bar till självkostnadspris som gäller, så där sparar vi in lite också. Vi jämför mkt priser också, och väljer det billigaste alternativet så länge det är lika bra som ett dyrare alternativ. Vad man tycker är "bra" är ju så olika från brudpar till brudpar också. Vi har börjat deala med fotografer, det lär nog ta lite tid att hitta en fotograf som vi gillar och som är bra men inte alltför dyr


    Vi känner ingen som kan fixa hår,blommor,mat,lokal etc billigt och vi vill inte göra så mycket själva så då kostar det mer helt enkelt, men 60' får banne mig vara taket.

  • Getivi­a82
    Äldre 29 Aug 12:49
    #36

    Oj vilken bra tråd...många bra tips! :0) Vi gifter oss i juni 2011 och ska verkligen försöka hamna under 50 000 kr.

    Vi kommer ha runt 70 pers. Det som drar iväg är ju som alla de flesta säger, mat sprit och lokal. Först tänkte jag att vi sulle göra maten själv men jag pallar nog inte den stressen med det så det blir catering på huvudrätten så gör vi för-och efterrätt själva. Lokalen kostar 8000 kr, varför bor man i stockholm! 

    Men annars ska vi göra det mesta själva. Jag älskar att pyssla och dona med dekorationer så det lägger jag lite krut på. Sen vill jag få håret och make up av en frisör och det kostar ju lite.

    Ringen har jag köpt på rea, 3 148 kr och min klänning inkl. underkjol för 2 400 kr så det känns toppen.

    Jakten på varenda lite krona fortsätter.  :o)

  • Trolig­en
    Äldre 29 Aug 18:56
    #37

    En tråd för mig!


     


    Ska försöka komma mellan 40-50 000 med resa inräknat. Ska nog gå. :P


    Ska åka och kolla på en klänning på tisdag som jag sett på blocket. Hoppas den passar! Då kostar den i så fall 3000 och jag har lagt upp för 5000 i min budjet. :)


     


    m2b's bror är kock, hans mamma likaså. så vi har tänkt be dom fixa maten om vi handlar råvarorna. har tänkt göra en buffe med kallskuret så det mesta kan förberedas dagen innan, så även dom kan njuta av bröllopet. :) Sen ska jag göra panakotta till efterrätt och i vårat lilla samhälle kostar en bröllopstårta för ca 80 per 2200 ung. Vilket jag tycker är ganska billigt.


     


    Sen finns det ett ställe där killen kan hyra HELA sin utstyrsel utom underkläder och skor för 1500. Och skor har vi båda sen innan. :)


     


    Sprit blir en tripp till tyskland. och sen funderar jag på att köpa en ring ifrån vigselbutiken.se Då kan jag få den ringen jag vill ha några tusen billigare...


     


    :)

  • inwe
    Äldre 29 Aug 20:14
    #38

    Härligt med så många svar!


    Är det REA på brudklänningar nu? Någon som vet? Har för mig att det skulle vara här i höst..

  • lunaga­rden
    Äldre 29 Aug 20:23
    #39

    inwe - en del butiker har börjat rean, jag köpte min klänning till nästan halva priset för några veckor sedan, så ut och kolla!

  • prinse­ssanog­rodan
    Äldre 29 Aug 20:25
    #40
    inwe skrev 2010-08-29 20:14:33 följande:
    Härligt med så många svar! Är det REA på brudklänningar nu? Någon som vet? Har för mig att det skulle vara här i höst..
    Ja! Det är rea nu! Passa på! Det brukar vara rea från slutet av augusti till slutet av november eftersom butikerna vill göra plats för nya kollektioner. Jag köpte min för 4000 kr, det var halva priset. Passa på att kolla runt nu. Lycka till!
Svar på tråden Budget ca 50.000kr?