• Etnica
    Äldre 20 Jul 10:54
    21090 visningar
    90 svar
    90
    21090

    Örebrobrudar!!!

    Tänkte kolla om det finns fler som planerar bröllop i Örebrotrakten?
    Jag o sambon gifter oss 4/6 2011. Kyrka o festlokal är bokat. Har börjat kolla på klänning o ringar. Mycket återstår....
    Vore kul om det fanns fler som är i planeringsstadiet.

  • Svar på tråden Örebrobrudar!!!
  • Doffsi­ngen82
    Äldre 20 Jul 11:14
    #1

    Jag och min blivande gifter oss i Hjortkvarn om mindre än två veckor Så jag är i allra högsta grad i planeringsstadiet

  • Fröken Kumla
    Äldre 20 Jul 13:28
    #2

    Jag och min sambo gifter oss 9 juli 2011! :) Lokalen ska bokas efter den 4 augusti då den ansvariga kommer tillbaka efter semestern. Sen återstår den stora frågan, kyrka eller inte kyrka?

  • Etnica
    Äldre 21 Jul 00:39
    #3

    Lycka till Doffsingen! Berätta gärna hur det gick. Några tips så här långt? Jag sitter o funderar på det här med egna löften. Vore ju kul en shit vad svårt att komma på vad man ska säga. Hur har ni gjort?

  • Doffsi­ngen82
    Äldre 21 Jul 13:14
    #4

     


    Etnica skrev 2010-07-21 00:39:55 följande:
    Lycka till Doffsingen! Berätta gärna hur det gick. Några tips så här långt? Jag sitter o funderar på det här med egna löften. Vore ju kul en shit vad svårt att komma på vad man ska säga. Hur har ni gjort?

    Förrvirrad som få... Det är ju om kanppt TRE veckor vi gifter oss Tur att det inte var tvärtom... (Att jag sagt en vecka för mycket). *hehe*
    Ett tips jag kan komma med är nog: renovera INTE huset samtidigt som du planerar bröllop... :-P Kan bli en "smula" hektiskt emellanåt kan jag säga.....
    Vi har inga egna löften, då vi vill kunna njuta av vår dag utan att hålla en massa i huvudet. Vi gör det enkelt för oss..... Men vackert för de som fixar det tycker jag!

  • Etnica
    Äldre 21 Jul 14:05
    #5

    Nä det där med att renovera huset har vi gett upp. Vi river det istället o bygger ett nytt.:) Bara vi får fram lite pengar så jämnas det med marken. Däremot har vi ett antal andra byggnader på gården som är i stort behov av renovering men det är inget som måste göras NU. Vi har även två små barn så tid är en bristvara hur man än gör.

    Hur många gäster ska ni ha? Vi satt o räknade förut idag o det blir väl totalt ca 65 st med oss. Några skulle jag gärna stryka men det är ju lite känsligt det där med släkten...

  • Doffsi­ngen82
    Äldre 21 Jul 14:12
    #6

     


    Etnica skrev 2010-07-21 14:05:53 följande:
    Nä det där med att renovera huset har vi gett upp. Vi river det istället o bygger ett nytt.:) Bara vi får fram lite pengar så jämnas det med marken. Däremot har vi ett antal andra byggnader på gården som är i stort behov av renovering men det är inget som måste göras NU. Vi har även två små barn så tid är en bristvara hur man än gör.Hur många gäster ska ni ha? Vi satt o räknade förut idag o det blir väl totalt ca 65 st med oss. Några skulle jag gärna stryka men det är ju lite känsligt det där med släkten...

    När vårat hus är klart, så blir det som nytt Men i gammal stil med dubbeldörr, spröjsade fönster osv osv. Det känns ändå som det bästa alternativet för oss när vi ändå i grund och botten har ett vackert hus med ljuvligt läge
    Uthusen tar vi dock lite senare....

    Vi har också två små barn, men just nu är de hos farmor och mormor. Så vi har tre veckor "barnledigt". Behöver jag säga att dygnets timmar MAXAS totalt under dessa veckor...? *hehe*

    Vi har bjudit folk till kyrkan som ska få bröllopstårta, kaffe och tilltugg efter vigseln. Sedan har vi middag hemma för närmsta familjen. I kyrkan blir det närmare 120 personer (som tackat ja alltså; sedan kommer säkert några till ändå). Hemma blir vi ca 20 pers. Vi har konditori som kör ut och ställer iordning tårtan vid kyrkan och en cateringfirma fixar maten hemma (dukar upp innan vi kommer hem). Enkelt och bra

  • Etnica
    Äldre 22 Jul 11:54
    #7

    Åh, jag älskar gamla hus!!! Tyvärr är vårat hus inte gammalt o fint, utan gammalt o fult så det är inget jag känner att jag måste bevara. Men när vi bygger nytt blir det absolut i gammal stil med plankgolv, pärlspont o vedspis i köket.

    Smart det där med att bara bjuda de närmsta på middag. Både sambon o jag är partymänniskor så vi vill gärna ha en vild bröllopsfest med våra kompisar. Vi har hyrt en lokal där man kan festa hela natten om man vill. Vi ska ha dj o två bartenders som ska se till att gästerna blir på partyhumör.

  • Doffsi­ngen82
    Äldre 22 Jul 23:36
    #8

     


    Etnica skrev 2010-07-22 11:54:30 följande:
    Åh, jag älskar gamla hus!!! Tyvärr är vårat hus inte gammalt o fint, utan gammalt o fult så det är inget jag känner att jag måste bevara. Men när vi bygger nytt blir det absolut i gammal stil med plankgolv, pärlspont o vedspis i köket.Smart det där med att bara bjuda de närmsta på middag. Både sambon o jag är partymänniskor så vi vill gärna ha en vild bröllopsfest med våra kompisar. Vi har hyrt en lokal där man kan festa hela natten om man vill. Vi ska ha dj o två bartenders som ska se till att gästerna blir på partyhumör.

    Gamla hus är verkligen vackra om det är bevarat så att man kan bygga vidare på det. Men så kämpigt... *puh*  I hallen har vi nyss lagt in ett massivt askgolv. Fint

    Man ska ha ett bröllop som skildrar en som personer och inte göra något för att någon annan vill. Att ha middag för de närmsta passar oss perfekt! Men vi får ändå tiden att prata med alla som kommit till vigseln i och med bröllopstårtan efteråt. Hur bra som helst!

  • KatjaB
    Äldre 22 Jul 23:53
    #9

    kul att se en örebrotråd.. inte funnits några på ett tag nu. själv har jag redan gift mig, vi gifte oss 10 juli så jag har lite svårt att slita mig från BT än så länge, haha.
    lycka till ni som inte gift er än, ni har en underbar dag att se fram emot


  • Etnica
    Äldre 26 Jul 13:41
    #10

    Grattis Katja!!! Var inne o tittade i din blogg o guuud vilka fina bilder!! Hur kommer jag i kontakt med fotografen? Vi håller på o kollar efter fotograf men inte hittat någon som känns helt rätt.

Svar på tråden Örebrobrudar!!!