• Bellso­n
    Äldre 21 Jun 12:01
    28925 visningar
    28 svar
    28
    28925

    Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?

    Vad tycker ni om Favors till gästerna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?
  • Zia 200906­18
    Äldre 22 Jun 16:33
    #11

    Har inte sett någon bra idé till favours, ser därför inte någon mening med det. En del ger ju bort typ nyckelringar, vem vill ha en nyckelring med bild/namn/datum på när någon annan gift sig? Inte sett en enda bra idé än.


  • one
    Äldre 22 Jun 17:47
    #12

    Vi ska förhoppningsvis ge gästerna varsin lyckokaka. Vi vill ge med svensk text, men det är inte det lättaste att få tag på om man inte vill baka själv....

  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 22:16
    #13

    Jag vek små pappersaskar till varje gäst som vi sedan la två små godisbiltar i.


    brollopspyssel.blogg.se/2010/march/sota-sma-askar.html


    brollopspyssel.blogg.se/2010/april/lock-till-askarna.html

  • pussfl­ufftes­s
    Äldre 25 Jun 10:50
    #14

    Vi kommer att ha små glasflaskor typ champangeflaskor som är fyllda med sand och snäckor från Cocoa Beach där vi gifter oss... Med vår namn och datum på .. Mest en rolig grej och en liten minnessak..

  • Greene­yes
    Äldre 25 Jun 20:09
    #15

    Jag var lite sugen på det ända tills mina svärföräldrar var på bröllop för någon månad sen. De kom hem med en favorask med typ tre stora gelehjärtan (godis) i. Tydligen så hade alla gäster varit jätteförväntansfulla, spekulerat i vad det kunde vara osv.. Vilket ledde lite till antiklimax..
    Jag vill nog inte få den effekten, så vi har bestämt oss för att skippa det eftersom vi inte har råd med någon "riktig" lite dyrare favor...

  • 090208
    Äldre 26 Jun 10:29
    #16
    Zia 20090618 skrev 2010-06-22 16:33:07 följande:
    Har inte sett någon bra idé till favours, ser därför inte någon mening med det. En del ger ju bort typ nyckelringar, vem vill ha en nyckelring med bild/namn/datum på när någon annan gift sig? Inte sett en enda bra idé än.

     


    Martinaa skrev 2010-06-24 22:16:35 följande:
    Jag vek små pappersaskar till varje gäst som vi sedan la två små godisbiltar i. brollopspyssel.blogg.se/2010/march/sota-sma-a... brollopspyssel.blogg.se/2010/april/lock-till-...
    Haller med det forsta. Meningsfullt liksom...
  • Jakobs­son85
    Äldre 28 Jun 22:23
    #17

    Vi planerar troligtvis att ha de mest underliga party favours ever; myggservetter och plåster av omtanke om våra gäster som än så länge är ovetande om att en kubbturnering väntar.

  • Midvin­terfli­cka
    Äldre 29 Jun 14:31
    #18

     


    Jakobsson85 skrev 2010-06-28 22:23:10 följande:
    Vi planerar troligtvis att ha de mest underliga party favours ever; myggservetter och plåster av omtanke om våra gäster som än så länge är ovetande om att en kubbturnering väntar.

    Haha, den var ju rolig! Annars är jag inte mycket för favors.

  • Äldre 9 Aug 19:47
    #19
    90208 skrev 2010-06-22 16:11:57 följande:

    Nä, vad kommer det ifrån egentligen? På namnet så verkar det ju vara amerikanskt, som så mycket annat tjafs.


     


    Men Kinderägg är kul!


    Varför skulle det spela någon roll vilket land det kommer ifrån? 
  • Äldre 10 Aug 09:21
    #20

    Hade inte hört talas om detta förrän jag började hänga här på BT och fattade då direkt att det var ännu en fånig grej som importerats från USA. Jag lägger mig inte i vad andra gör på sitt bröllop, men tycker själv att det är totalt meningslöst att ge smått krimskrams till gästerna. De får ju redan mat, dryck och underhållning.

    Jag tror inte mina gäster fattat någonting om jag själv haft det.

  • Äldre 27 Aug 19:07
    #21

    Vi hade det. Vi gav 5 st polkagrisar som en symbol för lycka och välgång och sedan gav vi alla gäster ett litet meddelande i där det stod(eftersom att jag var gravid när vi gifte oss): 


    "TACK XXXXX FÖR ATT DU VALT ATT KOMMA PÅ VÅRT BRÖLLOP. FÖR VARJE GÄST HAR VI SKÄNKT FEM PÅSAR VÄTSKEERSÄTTNING OCH EN DOS MÄSSLINGSVACCIN TILL DE BARN VARS HÖGSTA ÖNSKAN ÄR NÅGOT SOM VÅR LILLA LITEN KOMMER TA FÖR GIVET; ? ATT KUNNA ÄTA SIG MÄTTA OCH FÅ TILLGÅNG TILL SJUKVÅRD."


     Det var väldigt uppskattat och det var inte alls "krimskrams" och fånigt. Men sedan kan man ju välja att vara född förbannat negativ till allt.

  • Äldre 27 Aug 22:35
    #22
    mnmp skrev 2014-08-27 19:07:40 följande:

     Det var väldigt uppskattat och det var inte alls "krimskrams" och fånigt. Men sedan kan man ju välja att vara född förbannat negativ till allt.


    Nej du, det där har du fått om bakfoten! Jag är världens mest positiva människa, så du borde inte skriva personliga påhopp om folk du inte känner!
  • Äldre 28 Aug 03:37
    #23

    Vi hade godispåsar med godis från Japan (dit bröllopsresan går) till våra gäster. Påsarna var tryckta med våra namn, datum och "All You Need is Love" - utgångsmusiken ur kyrkan. De var väldigt uppskattade. :)

  • Äldre 19 Sep 18:22
    #24

    Vi ska förnya våra löften nästa sommar och då ska vi göra alla favors själva. Skrattande Vi gör i stort sett allt själva... Det enda som inte blir egengjort är makens kläder Solig

  • Äldre 19 Sep 21:59
    #25

    Nånting som jag finner komiskt är när somliga har kuvertavgift och favors!

    Typ " Varsegod, här får du en present som du inte vill ha men själv tvingats betala" ;)

    Då föredrar jag ingen kuvertavgift eller att pengarna läggs på finare mat/ bättre underhållning istället. Men alla gör som don själv vill :)

    Vi lade en bit choklad på varje plats, vet inte om det räknas som favorit eller inte. Det var nog mest tänkt som något syrligare till kaffet och tårtan.

  • Äldre 19 Sep 22:43
    #26

    Den här tråden är 4 år gammal, så haka inte upp er på vad som var "trendigt" när tråden skrevs bara Flört

    När det gäller favours så är jag både för och emot kan man säga...
    Jag tycker att det är roligt med gåvor som är genomtänkta, speglar brudparet eller temat och inte bara finns där för att man "måste" ge något.
    Exempelvis så läste jag om ett brudpar som köpte några kartonger med billigt pås-te och hällde ut innehållet (antagligen sparade till senare) och så fyllde dom påsarna med sina favorit-teer och gjorde egna sådana där "tags" som sitter på påsarna där det istället för "earl grey" stod "brudens favorit" och "brudgummens favorit" samt små burkar med hemkokt marmelad.
    Flera av deras gäster skulle sova över på något vandrarhem, så det var ett bra sätt att ge dom en trevlig frukost morgonen därpå :) 


    Andra som haft mer party-fester med sprit i mängder har gjort "dagen efter-påsar" som gästerna kan ta med när dom går hem...

    Några har haft "brudens och brudgummens favoritgodis". typ en ask med 2 godisbitar.

    Vi hade medeltidstema och vi har en granne som är smed.
    Så vi hade ofantlig tur och fick ett superpris på smidda trollkors. 
    Så varje gäst fick ett trollkors monterat på ett vaxat svart linsnöre och en förklaring på vad det var och en önskan om att det skulle ge dom lycka och skydd om dom bar det på sig eller hängde det över ytterdörren.
    Det var ett minne av oss, av dagen och ett tack för att dom ställde upp på att göra vår dag så trevlig som dom gjorde Glad
    Alla tog med sina halsband hem, de flesta hängde på sig dom direkt och flera har visat efteråt att dom använder dom mer eller mindre dagligen.


     


    Det jag inte gillar är favours som finns "bara för att det ser så sött ut" eller för "att alla andra har och jag vill bräcka dom"...
    Vad ska jag med ETT vinglas med brudparets namn och datum graverat på (eller ens ett glas med mitt namn på) det är inte så lätt att ta hand om något sånt och frakta hem..
    Eller liknande saker (som gavs som exempel ovan bland annat... nyckelringar med brudparets bild osv).
    Jag blir inte arg, inte irriterad, inte upprörd, ledsen eller något annat sånt.
    Jag tycker bara att det känns onödigt och som ett slöseri på pengar liksom. Men man ler, tackar och tar emot och stoppar det i något skåp där hemma tills vidare Tungan ute

  • Äldre 2 Apr 11:10
    #27

    Jag kommer ha små paket till varje gäst vid bordet. I kommer det ligga tryckta chokladbitar med bild på oss och datum + en annan godisbit + en lypsyl med  våra namn + att det står: För kyssäkra läppar.

    Lite kul tyckte jag =) 

  • Äldre 14 Jun 22:20
    #28

    Åh älskar idén med favours! Jag tänkte ladda ned dessa söta blomfrö förpackningar:
    https://www.blogg.confettiquette.se/se/blog/2018/4/12/wedding-favor-blomfrn


    och fylla med frön som symbol för kärleken och ge gästerna.


    Har ni tips på var man köper blomfrön som kan passa (inte för svår odlade)?

Svar på tråden Kommer ni att ha favors till gästerna på ert bröllop?