• jättej­ättemy­cket
    Äldre 9 Jun 09:23
    2311 visningar
    7 svar
    7
    2311

    Hur ska m2b klä sig när bruden har en enkel klänning???

    Min klänning är vacker och ganska enkel.
    Åtdragen under bysten, och sen faller den ut.
    Vi har tänkt att min fästman ska ha frack, men nu börjar jag fundera på om det är "för fint" när jag tänker ha en såpass enkel klänning.
    Är kostym bättre?

    Tipsa gärna.
    Tack!

  • Svar på tråden Hur ska m2b klä sig när bruden har en enkel klänning???
  • pyrro
    Äldre 9 Jun 09:27
    #1

    Visst ska kläderna passa ihop, men jag tycker även att ni ska tänka på vad som "passar" din BM. Jag ska ha en fin klassisk brudklänning som skulle gå ihop med frack, smoking eller frockcoat.....men det är inte alls min man. Han skulle känna sig som en utklädd pingvin i frack och då tror jag inte att han ser fin ut heller. Vi har valt kostym och ärligt så tycker jag nog att det är snyggast också om man bortser från att det inte är lika "fiiint"

  • Julibr­ud och nästan 30
    Äldre 9 Jun 09:46
    #2

    De blir säkert jätte fint inte alls för mycket,jag ska också ha en enkel klänning och min BM ska ha på sej sjökaptenskostym så den har ju en hel del detaljer men jag tror vi kommer att matcha varandra riktigt bra :)

  • Äldre 9 Jun 10:18
    #3

    Jag skulle gissa på att det är längden på klänningen som främst avgör hur "uppklädd" den känns. Är den hellång är frack det ur etikettsynpunkt mest passande. Du skrev ingenting om längden, men jag gissar att den är hellång? Om den "bara" går över knäna ser det nog däremot märkligt ut om din BM har frack, då passar nog kostym bättre!

  • veda
    Äldre 11 Jun 11:26
    #4

    Min klänning är ganska enkel, min M2B ska ha en ljus kostym med grön skjorta under. passar honom som handen i handsken.

  • JollyO
    Äldre 11 Jun 11:34
    #5

    Vad har ni för klädkod? Har ni kavaj, tycker jag att han ska ha kostym på sig. Tycker faktiskt inte att det är jättesnyggt om man är väldigt överklädd de andra gästerna... Jag ska också ha lång klänning dock, mannen mörkblå kostym med vit skjorta.


  • veda
    Äldre 11 Jun 12:13
    #6

    Vi har klädkod sommarklädd, så våra kläder passar jättefint.

  • Faryto­pia
    Äldre 17 Jun 22:36
    #7

    jag tror det passar bäst med kostym på din man...........eller om ni t ex är utomhus tycker jag det är jättefint med kostymbyxor skjorta o väst, lite enklare

Svar på tråden Hur ska m2b klä sig när bruden har en enkel klänning???