• miss going mrs
    Äldre 8 Jun 13:55
    8812 visningar
    48 svar
    48
    8812

    Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.

    Hej!


    Jag har börjat gå ner i vikt för att bli skitsnygg till bröllopet i början av september. Antar att jag inte är särskilt unik på något sätt i denna önskan. Och visst är det trist att man inte lyckats tidigare. Men är det någon gång man är motiverad till viktinedgång så är det ju nu.


    Så min tanke är att dela med mig av mina resultat; vikt, BMI och midjemått under resans gång. Detta för att peppa mig själv och kanske även dig. Kanske är det fler som vill dela med sig av sina resultat.


    Jag började den 27 maj och då såg det ut så här:


    Vikt: 72,7


    BMI: 26,7


    Midjemått: 95


     


    Idag:


    Vikt: 69,2


    BMI: 25,7


    Hittade inte måttbandet.


     


    Min målvikt är 60 kilo. En bit kvar alltså!


    Någon som vill hjälpas åt?


     

  • Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.
  • Projec­tX
    Äldre 8 Jun 15:28
    #1

    Ja, varför inte.

    Jag började med GI den 1 maj och har lyckats klara mig rätt bra hittills.

    1 maj
    Vikt: 80 kg

    8 juni
    Vikt: 75,4

    Min målvikt har jag satt på 65 kg, men egentligen är det inte vikten jag kollar så mycket på utan hur kläderna sitter.

    Sakta men säkert går det, men jag kör hellre så än att svälta mig och sen få ett bakslag och börja hetsäta. Min BM tycker att jag har blivit mindre och jag känner mig lite tajtare i kroppen, så då gör det inget att vågen ibland går både uppåt och neråt.

    Jag tränar 3-4 dagar i veckan, mest kondition. Schemat ser ungefär ut så här:

    Mån: 60 min crosstrainer
    Ons: 7.500-10.000 m rodd (beroende på hur jag känner mig)
    Tor: 60 min crosstrainer alt. styrketräning, helkroppsprogram.
    Lör: 60 min badminton
    Sön (ibland): 60-120 min badminton
    Går varje vardag 2,5 km på väg till jobbet, och 5 km på lördag och söndag.

    Jag borde byta ut något pass till mot styrketräning så att det blir 3 dagar kondis och 2 styrkepass, men jag har inte riktigt orkat engagera mig än. Kommer ändå att köra helkroppspass, det är inte någon fara om man bara kör 2 ggr i veckan och låter kroppen vila emellan.

    Ja, det var mitt inlägg det. Jag kommer att börja skriva in här på måndagar hur det har gått föregående vecka och jag kommer även att lägga in mått, men jag har inte de siffrorna i huvudet, så jag lägger till det nästa vecka.

  • miss going mrs
    Äldre 11 Jun 10:12
    #2

    Underbart ProjectX! Det går ju skitbra för dig. Jag måste erkänna att jag inte allt är lika ambitiös med träningen, men jag ska inspireras av dig och ta mig ut i löpspåret i helgen.


    Själv kör jag diet. En egen variant där jag äter oftare och lite mindre än vanligt. Bröd på morgonen, frukt till mellisar och protein och sallad till lunch och middag. Jag försöker hålla nere fettnivån och ta mindre porttioner än vanligt. Tanken är att jag ska kunna hålla den här dieten ganska länge utan att flippa ut.


    Att rapportera min vikt här blir som en billighetsvariant av ViktVäktarna eller liknande där man ska väga sig tillsammans för att peppas att gå ner i vikt.


    Så, vad visade då vågen i morse...


    Vikt: 68,3 kg


    BMI: 25,1


    Midjemått: 88 cm


     


     

  • Vilja2
    Äldre 11 Jun 19:10
    #3

    Jag är på!


    Har druckigt pulver i 2 veckor och 2 dagar. Äter valig mat ibland, ungefär 1-2 mål varannan dag. Undviker tunga kolhydrater typ pasta, bröd, ris helt. Annars pulver 4ggr per dag, någon frukt, lite ost eller morot till mellanmål ibland. Är grymt motiverad och det känns riktigt enkelt1 Problemet nu är bara att jag de senaste 4 dagarna är såååååå hungrig på kvällarna. Annars är jag pigg och mår jättebra


     


    Start 26 maj: Vikt 71,5 (minst, glömde väga mig...)


    2 veckor 9 Juni: Vikt 67 kg -4,5


    Jag är 160 cm och min målvikt är 60 kg, då är jag smal men inte mager. Kommer ihåg när jag vägde 58-och då var jag jättesmal

  • Magjes­tic
    Äldre 11 Jun 19:35
    #4

    Ett hett tips är att skippa allt onödigt socker, det gör skillnad direkt.
    Men det går inte under pms:en, man måste ju leva oxå heheh

    miss going mrs verkar vara inne på rätt bana :)

  • uppoch­hoppa
    Äldre 11 Jun 21:30
    #5

    Jag har starat en tråd som heter "dagens träningstips" här på bt, jag ger ett träningstips per dag. Ibland samma som i träningsbloggen www.uppochhoppa.se - ibland annat. Jag försöker peppa och inspirera till att leva snt och träna hårt när man tränar - och vila aktivt och effektivt däremellan. Jag peppar gärna! Mitt bröllop är i februari, planerar endast en liten toppning (nåt kilo) från min normala form, den drar jag nog igång direkt efter nyår. Spenderar resten av året med att träna det som är allra roligast - det är så man bygger resultat! :) 


     


    www.uppochhoppa.se


  • Lara C
    Äldre 11 Jun 21:34
    #6

    Ska också gifta mig i början av september, men känner att det är för sent att göra något. Har ju inte lyckats gå ner de senaste tre åren, så hur skulle jag lyckas nu?


    Hänger gärna på för peptalk!


     

  • Lara C
    Äldre 11 Jun 21:39
    #7

    Och jag äter hyfsat sunt ( 5 sorters bakelser på fredagsfikat idag och jag åt en sort, och helt gi till middag...)


    Men jag skulle behöva träna 7 dagar i veckan och sluta äta helt för att någon skillnad skulle synas. Och det gör jag ju inte.

  • NiVi
    Äldre 11 Jun 21:46
    #8

    Jag hoppar gärna in här! Jag gick upp 32 kg när jag var gravid och idag när min son är 20 månader har jag fortfarande bara gått ner 18! 14 kg kvar alltså och målvikten är 64 kg. 


    Nu ska jag ta nya tag med en balanserad kost (men lite åt GI hållet),raska promenader, lite pass på min älskade crosstrainern och några rundor i ett närliggande elljusspår!


    Alltså;


    23 oktober 2008 96 kg


    11 Juni 2010 78 kg


    Mål; 


    1. 12 Juli 2010 75 kg


    2. 23 Augusti 2010 70 kg


    3. 1 November 2010 64 kg

  • Vilja2
    Äldre 12 Jun 20:09
    #9

    Heja er!


     


    Kul med en tråd där det är flera som har ungefär samma mål(vilket naturligvis inte är nödvändigt men kul)Gjorde en liten sammanställning som den som vill kan fylla på och ändra i efterhand:


    Miss going Mrs:


    Startvikt: 72,7


    Målvikt:  60 kilo    -12,7


    Nu: 68,3


    ProjektX


    Startvikt: 80


    Målvikt  65 kilo   - 15


    Nu: 75,4


    Vilja2


    Startvikt: 71,5


    Målvikt  60 kilo   - 11,5


    Nu:67


    NiVi


    Startvikt: 78 kg


    (tog den nya om det är ok, du har ju gjort en stor bravur redan innan, Grattis!)


    Mål: 64   -14


     

  • Vilja2
    Äldre 12 Jun 20:35
    #10

    Lara C: Jag valde att börja med Modifastpulver för att se snabba resultat på kort tid, en kickstart helt enkelt. Fungerar förvånansvärt bra på mig.


    Magjestic: För mig är det mjölet som är boven, slutar jag med det märks det verkligen skillnad. Men det är ju så svårt att inte äta bröd när man ska ha ngt snabbt!


     


    Ett problem för mig normalt sätt är att jag äter för sällan och tycker det är tråkigt att behöva laga mat så ofta som man behöver för att äta rätt. Och att tänka ut något kreativt, gott och nyttigt när jag är inne i en "tycker det är tråkigt att laga mat period. Så då äter jag för mkt bröd och andra mjölprodukter som är fullkomligt förkastligt i min kropp. Skulle absolut inte ha några problem att äta rätt om jag hade ngn som lagade bra mat till mig varje måltid. En kock tack! Finns det nyttig mat på bordet här hemma så äter jag av den nu också.


    Jag trodde verkligen inte att jag någosin skulle äta pulver... så visar det sig att det fungerar så bra. Är grymt peppad och motiverad nu när jag faktiskt ser resultat, har inget matsug (förutom stark ost och då äter jag det eftersom jag tror jag behöver det helt enkelt) slipper krångla med att laga särskild mat men kan äta en måltid var 3e- 4e timme, perfekt. Dessutom känner jag mig pigg och mår superbra. Konsten blir att trappa upp på rätt sätt när jag nått målvikten.


     

Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.