• BeSt
    Äldre 24 May 16:53
    8344 visningar
    18 svar
    18
    8344

    Bruduppsättning i Göteborg

    HJÄLP!!!!!

    Har precis kommit från frissan och fixat håret (prövade min bruduppsättning) men blev skit missnöjd.......vet ni någon i göteborg som är bra? gifter mig om 3 veckor =(

  • Svar på tråden Bruduppsättning i Göteborg
  • Supers­tarfia
    Äldre 24 May 17:03
    #1

    Har du pratat med frisören om att du är missnöjd?


  • BeSt
    Äldre 24 May 17:15
    #2

    Nej det gjorde jag inte, va så upprörd att jag bara hade börjat gråta...

  • Supers­tarfia
    Äldre 24 May 17:19
    #3

     


    BeSt skrev 2010-05-24 17:15:47 följande:
    Nej det gjorde jag inte, va så upprörd att jag bara hade börjat gråta...

    Så du menar fullt ut att du tänker byta frisör trots att du inte låtit den första rätta till felet??

    Snacka om oförskämt..


  • grisbj­örnen
    Äldre 24 May 17:31
    #4

    Vart var du?

  • BeSt
    Äldre 24 May 18:50
    #5

    Ursäkta mig Superstarfia men du får tycka att det är hur oförskämt som helst, men hade du varit med om samma sak så hade du gjort samma sak. OAVSETT hur oförskämt det är. och jag har bytt frisör. jag startade inte denna tråden för att få en sådan KASS kommentar för då behöver du inte lägga ner din tid på att läsa och svara....

  • Supers­tarfia
    Äldre 24 May 18:53
    #6

     


    BeSt skrev 2010-05-24 18:50:29 följande:
    Ursäkta mig Superstarfia men du får tycka att det är hur oförskämt som helst, men hade du varit med om samma sak så hade du gjort samma sak. OAVSETT hur oförskämt det är. och jag har bytt frisör. jag startade inte denna tråden för att få en sådan KASS kommentar för då behöver du inte lägga ner din tid på att läsa och svara....

    Jag tycker iaf att man ska tala om för personen i fråga varför man byter frisör och är missnöjd så att den iaf får chansen att rätta till felet.. ja antar att DU skulle vilja det som företagare...


  • Muulin
    Äldre 24 May 18:56
    #7

    Nu handlar de ju inte om vad som är rätt o fel... stackarn behöver ju en FRISÖR!!!  Ring till Salong unik, de är supertrevliga... har ju inte gjort mitt hår än men de är superbra att ha att göra med!  Jag har varit där o testat lite, är inte ett dugg rädd inför lördag!

  • Trasan­99
    Äldre 24 May 18:59
    #8

    Pia på Hårmästarn är superduktig, men ganska upptagen... Kolla med henne!

  • grisbj­örnen
    Äldre 24 May 19:20
    #9

    Kolla med Luiza på salong New line hair, ligger på Östra hamngatan och hon är super duktig. Ska göra min frisyr och gjorde min systers i höstas. Hon är inte jätte uppbokad heller.

  • Sessan­C
    Äldre 24 May 20:19
    #10
    BeSt skrev 2010-05-24 17:15:47 följande:
    Nej det gjorde jag inte, va så upprörd att jag bara hade börjat gråta...
    Hej!

    Jag var med om samma sak... Frisören jag bokat till min bruduppsättning gick jag till för en toppning och lära känna lite. Jag hade sparat ut mitt långa hår länge. Från att ha varit uppklppt i etapper var det äntligen jämnlångt!
    Jag sa till frisören att jag absolut inte ville klippa upp det i etapper igen utan bara toppa det allra nödvändigaste.
    När jag kom hem efter "toppningen" ser jag att hon klippt det i etapper, kortaste håret sluta vid axlarna och det längsta precis i brösthöjd! Hade inte lagt märke till detta under tiden hon klippte eftersom vi pratade ganska mycket samt att hon lockade till håret efteråt.


    Är fortfarande arg. Mitt fina hår! Det tar ju sådan tid att spara ut!
    Kan tillägga att jag avbokade henne... Hon ingav NOLL förtroende eftersom hon inte alls lyssnade på vad jag sa. Jag har nu bokat in mig hos Graham & Sandra som jag hört och läst mycket gott om.


    Lycka till!!!

  • BeSt
    Äldre 25 May 05:22
    #11

    Tack tjejer för ert stöd, Tänkte bara påpeka att jag inte kommer att skita i den andra frisören utan kommer givetvis att meddela mitt missnöje när jag avbokar.

    Mitt problem är att jag skulle gå dit och slinga mig, hon frågade inte hur jag ville ha det, efter en stund kommer en man in som är hennes kompis och vill bli klippt i nacken(?) då ropar hon på en annan tjej och säger att hon får fortsätta slinga  mig eftersom hennes kompis kommer och vill bli klippt i nacken.
    Under tiden jag är där så är det en tjej som skall ha bal och skall göra sin frisyr där, då börjar hon att göra en festfrisyr på henne medans jag bara sitter där .

    Hon har en kvinna som brukar ge handmassage medans man sitter där (mycket bra) sedan börjar hon tjata om att hon tycker jag har håriga armar och att jag borde vaxa mig, då sa jag NEJ, hon tjatar lite till men jag säger nej.
    Hon undrar om jag vill ha manikyr och jag undrar va det kostar, hon säger 150 kr och jag tänkte ja varför inte, varpå hon börjar klippa mina nagelband,målar den värsta färgen på mina naglar (och mycket naglack utanför nageln).....Jag kan givetvis fortsätta men kan bli lite långt. Givetvis är det mitt fel att jag inte sa ifrån, men det är hennes ansvar att jag ska bli nöjd och hon skall endast koncentrera sig på mig och inte 3 kunder samtidigt....Min ev bruduppsättning gick åt hel..v..te..

  • mica82
    Äldre 25 May 08:24
    #12

    Best

    fa va jobbigt!! Vad oproffsigt att hålla på med 3 kunder samtidigt!

    Hon som ska fixa mig heter Kristin Brulay och är stylist. Hon är grymt duktig! Träffade henne i fredags och hon hade så många roliga idéer om mitt hår och sminkning.
    Hennes pris för smink, uppsättning, planeringsfika, provuppsättning, löshår etc var mellan 2000-3000 kr. www.kristinbrulay.com . hennes studio ligger på Karljohansgatan i Majorna men hon är flyttbar.  Vet inte om hon kan med så kort varsel men jag kan lova att du kommer bli nöjd!

    Lycka till!! Skriv gärna vad det blev och om du blev nöjd! :)

  • Toksto­lla
    Äldre 25 May 08:38
    #13
    SessanC skrev 2010-05-24 20:19:59 följande:
    Hej! Jag var med om samma sak... Frisören jag bokat till min bruduppsättning gick jag till för en toppning och lära känna lite. Jag hade sparat ut mitt långa hår länge. Från att ha varit uppklppt i etapper var det äntligen jämnlångt!Jag sa till frisören att jag absolut inte ville klippa upp det i etapper igen utan bara toppa det allra nödvändigaste.När jag kom hem efter "toppningen" ser jag att hon klippt det i etapper, kortaste håret sluta vid axlarna och det längsta precis i brösthöjd! Hade inte lagt märke till detta under tiden hon klippte eftersom vi pratade ganska mycket samt att hon lockade till håret efteråt. Är fortfarande arg. Mitt fina hår! Det tar ju sådan tid att spara ut! Kan tillägga att jag avbokade henne... Hon ingav NOLL förtroende eftersom hon inte alls lyssnade på vad jag sa. Jag har nu bokat in mig hos Graham & Sandra som jag hört och läst mycket gott om. Lycka till!!!
    Det där hade jag anmält! Tänk om målaren målar om huset rosa istället för rött eftersom färgen kanske är bättre och han tycker det blir finare så. Det är ju inte det ni kommit överens om! 

    Min mamma är frisör och jag är mer eller mindre vettskrämd för den dagen hon inte finns/ blir sjuk och jag behöver gå till en främmande människa! Inga kommentarer om att hår växer ut igen för att för mig är det svårt pga mkt medicinering. 

    Nä, seriöst. Det där var INTE OK!
  • Sessan­C
    Äldre 25 May 18:17
    #14
    Tokstolla skrev 2010-05-25 08:38:01 följande:
    Det där hade jag anmält! Tänk om målaren målar om huset rosa istället för rött eftersom färgen kanske är bättre och han tycker det blir finare så. Det är ju inte det ni kommit överens om! Min mamma är frisör och jag är mer eller mindre vettskrämd för den dagen hon inte finns/ blir sjuk och jag behöver gå till en främmande människa! Inga kommentarer om att hår växer ut igen för att för mig är det svårt pga mkt medicinering. Nä, seriöst. Det där var INTE OK!
    Jag ringde faktiskt till salongen för att byta till en annan frisör men blev bemött ganska kyligt då jag berättade varför... "Men XX är jätteduktig, hon har jobbat här länge och gjort massor av uppsättningar". Blev så ledsen...

    Jag borde kanske anmäla?  Kan man ens det? Ord kommer stå mot ord och nu har det gått nästan 2 månader...

  • scarbo­rough8­1
    Äldre 25 May 19:25
    #15

    Va drygt för er båda! Hoppas ni kommer kunna lösa det på bästa vis för er skull!!

    Jag är en sådan person som inte kan säga ifrån på plats, utan man blir att grina när man kommer hem istället... Man betalar ju för deras tjänster, då borde de lyssna på vad man vill och inte göra en massa annat istället.

  • Muulin
    Äldre 26 May 16:21
    #16

    Anmäla tror jag inte mycket på, sprid det istället o skriv en dagens ris, sånt är nog mer "värt" än att anmäla...  Eller tänk att hon kanske har något problem o var glad att du inte har det o se framåt istället o skit i henne! =)  Kram

  • BeSt
    Äldre 27 May 04:41
    #17

    Vem anmäler man till? Min mamma brukar gå till denna kvinna, men efter att jag berättade för mamma så tyckte hon det va mycket opoffsigt och hon vill helst inte gå dit mer pga dålig service..

    Jag har lyckats hitta en annan frisör som hade tid, det är ju trots allt bara drygt 2 veckor kvar =) Ska till Nobless.
    Någon som varit där?

    Tråkigt bara att mitt missöje (endast slingor) betalade jag 700 för(?) men  men man lär väl sig trots allt av sina misstag...

  • dfpf
    Äldre 3 Jun 21:13
    #18

    Tråkigt att det blev så fel..

    Var hände detta? Så att vi andra kan undvika detta ställe...

    Hoppas Noblesse blir bättre :).


Svar på tråden Bruduppsättning i Göteborg