• Zouzou
    Äldre 15 May 22:28
    18244 visningar
    36 svar
    36
    18244

    Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?

    Vad kommer era blivande ha för färger på kostym/smoking, skjorta, slips?

    Vi skulle gärna vilja matcha, min klänning är ivory med en champagne färgad midja..Min man tycker det är lite tråkigt med svart kostym (vi kommer inte köra smoking)  skulle gärna vilja ha tips på färger på t.ex slips och kostym och även höra hur ni andra har tänkt er på bröllopet?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?
  • Zia 200906­18
    Äldre 15 May 22:35
    #1

    Min blivande sydde upp en kostym när vi var i Thailand och ska väl köra det + väst, kravatt och näsduk. Just nu är han inne på ivory... Han är också inne på att matcha mig och min (förmodligen) ivoryfärgade klänning, men han är även inne på silver. Vi tyckte att det skulle vara lite tråkigt om han som brudgum ser så "vanlig" ut i bara kostym, just eftersom bruden ju alltid står ut och är så himla fin...


  • MallaA
    Äldre 16 May 08:05
    #2

    Jag vet inte vad min blivande ska ha på sig då vi kör med den hemliga stilen. Men jag tror att han kommer ha frack.


    Din blivande kanske kan ha väst eller kravatt i en färg som passar din klänning eller ert färgtema. Kanske har du en färg i brudbuketten som han kan ha.

  • Kirsto
    Äldre 16 May 08:29
    #3

    Vi valde en svart kostym i blankt, mönstrat tyg (uppsydd i thailand när vi var där) just för att det skulle bli lite annorlunda för mannen också. Vi hyrde en grön väst på www.uppkladd.se som matchade min gröna klänning.

  • Zouzou
    Äldre 16 May 12:04
    #4

    Tack för tipsen! Jo vi får hitta gemensamma färger i våra kläder. Ska försöka leta fram  inspirationsbilder åt honom. Just nu är han inne på nån snygg grå nyans. Men vet inte faktiskt om jag är så pigg på det.

  • Carin o Mikael
    Äldre 16 May 12:18
    #5

    Min blivande kommer att ha en väst i ivory som passar till min klänning, sedan kommer han ha en ljusrosa fluga till som passar min bukett... bestman kommer att ha samma förutom att han kommer att ha en fluga i samma färg som västen... Bild finns i galleriet, dock är han lite mindre skäggig nu ;0)


    /C&M

  • Zouzou
    Äldre 16 May 12:38
    #6

    Vad fint Carin! en bra ide såg fint ut. Oj ja vi har inte ens bestämt oss om vad han ska ha, smoking,vanlig kostym..finns så mycket att välja mellan!

  • Kirsto
    Äldre 16 May 14:59
    #7

    Zouzou: Du får sälja in brunt, vackert till champagnen.

  • bobods
    Äldre 16 May 16:01
    #8

    Min m2b fick välja helt själv och han valde (till min förtjusning) svart kostym, knallröd skjorta i samma färg som rosorna och tärnklänningen, svart väst och svart plastrong. Det är bara ni som kan bestämma hur ni vill ha det, det finns sååå mycket snyggt!

  • TalisQ­ualis
    Äldre 16 May 16:15
    #9

    Min m2b kommer att ha en svart stilren kostym med en grå väst under och sen en crosage som matchar min bukett (färg på skjortan är inte bestämt). Det är ingen annan än en själv som sätter gränserna!

  • Dolly8­4
    Äldre 16 May 16:50
    #10

    Min BM kommer ha en mörkblå uppsydd kostym, med ljusblå väst som har ett diskret mönster, vit skjorta och en kornblå kravatt. Våra temafärger är blått och vitt.

Svar på tråden Vad tycker ni om färg på brudgummens kläder?