• Mirell­e
    Äldre 5 May 17:40
    6610 visningar
    27 svar
    27
    6610

    boråsbrudar 2010 del två

    Vi fortsätter väl här i borås


    Förra veckan gick äntligen mina inbjudningskort iväg. Har redan fått några svar! Ska beställa tärnklänningarna och näbbklänning från shopindream när lilla systerdottern har bestämt sig för vilken klänning hon vill ha. Massor av förberedelser på gång och tiden går så fort. Alldeles för fort!

  • Svar på tråden boråsbrudar 2010 del två
  • Megi
    Äldre 26 May 13:14
    #11

    Nu är jag fru! =)

  • Mirell­e
    Äldre 26 May 17:29
    #12

    Grattis! Vad roligt {#lang_emotions_smile}.

    Gick allt som planerat? Är du nöjd med dagen?

    Grattis igen frun

  • Mirell­e
    Äldre 26 May 17:30
    #13

    Martinaa: Jag ska beställa från Shopindream. Går inte idag heller {#lang_emotions_frown}

  • Lillat­ussi20
    Äldre 2 Jun 12:53
    #14

    Hej Alla

    Jag hoppar in i den här gruppen, börjar få lite nerver nu över hela planeringen och så.

    Vi gifter oss i caroli 14 aug och ikväll ska vi träffa prästen, jag är så nervös.
    Jag vill gärna att min pappa leder fram mig till altaret och jag är rädd för att prästen ska säga nej, vad gör jag då?

    Annars har jag ordnat med det mesta, cateringen ska bara dubbelkollas om 2 veckor, blommorna är beställda, tårtan är beställd, klänningen är klar, tärnklänningarna är nästan klara, lokalen är ordnad, dukar och stolsöverdrag också, drickat är handlat så det känns ändå ganska bra.

    Skönt att ha fått prata av sig lite till andra som förstår

    Kram Ida

  • Martin­aa
    Äldre 2 Jun 13:13
    #15

    Hej Ida:
    Ja, om prästen säger nej, vilket är väldigt förståeligt, så går ni in tillsammans, precis som den svenska traditionen är och alltid har varit. Det är ju ändå ni som ska ingå äktenskap, och det hoppas jag du har valt av fri vilja, inte för att din pappa vill det?

    För oss är det nära nu...! Vi bestämde cake topper och betalade tårtan idag. Skönt att ha det klart. På lördag smäller det!


  • Lillat­ussi20
    Äldre 2 Jun 14:47
    #16

    Martinaa: Det är helt rätt att det är jag som har valt det, BARA JAG, pappa har nästan inte ens blivit tillfrågad utan det var så självklart, han ledde in min syster och det var så vackert.

    Jag är helt såld på den amerikanska hollywood film idén och har därför 4 tärnor, 3 mashalker, en blomserflicka, jag ska sova hos mina föräldrar dagen innan så att min blivande make ser mig för första gången på ett dygn när jag kommer gåendes längs med altargången, jag säger att får jag inte bli ledd av min pappa för att prästen bestämmer sig som fri man att förtrycka en kvinnas vilja så får jag väl gå själv då. Jag vill inte gå in med min blivande maken, så är det bara.

    Spännande för dig att det är nära nu, hoppas att det går bra för er och att ni har fått göra som ni vill med allt utan att någon ska tvinga på er en massa traditioner.

    * Är det någon boråsbrud som har valt att bli ledd ner för altargången av sin pappa? och hur prästen reagerade på det?

    Kram Ida

  • Lillat­ussi20
    Äldre 2 Jun 20:25
    #17

    Hej igen alla

    Nu har vi varit och träffat prästen, han sa att vi får göra precis som vi vill även om han är av en annan uppfattning, jag känner mig så lättad över att det här mötet gick så bra.

    Vi gick igenom hela vigselprogrammet, valde texter, psalmer och gick även igenom vad som är bra att ha med i vigselprogammet till gästerna.

    Nu ska jag bara få besked om vi får den fotografen som jag vill ha så är allt perfekt.

    Nu är jag en superlycklig blivande brud.

    Kram på er alla

  • RockTr­oll
    Äldre 22 Jun 13:31
    #18

    Hej! Ska inte gifta oss förrän nästa år men tänkte höra vart ni som har catering har fixta det ifrån? :)

  • Martin­aa
    Äldre 22 Jun 21:04
    #19

    Yxhammargården har catering så dem kan jag varmt rekommendera! Vi hade vår bröllopsfest där för två veckor sedan och de är helt fantastiska där! Så mysigt ställe, fantastisk personal och jättegod mat. Vi sov även över där och fick en supergod och mysig frukost på morgonen.

  • RockTr­oll
    Äldre 23 Jun 08:50
    #20
    Martinaa skrev 2010-06-22 21:04:31 följande:
    Yxhammargården har catering så dem kan jag varmt rekommendera! Vi hade vår bröllopsfest där för två veckor sedan och de är helt fantastiska där! Så mysigt ställe, fantastisk personal och jättegod mat. Vi sov även över där och fick en supergod och mysig frukost på morgonen.
    Tack för tipset ;) lät ju superbra men vi kommer nog inte ha festen där. Tror vi än så länge man kan ju ändra sig haha.
  • Martin­aa
    Äldre 23 Jun 12:56
    #21
    RockTroll skrev 2010-06-23 08:50:31 följande:
    Tack för tipset ;) lät ju superbra men vi kommer nog inte ha festen där. Tror vi än så länge man kan ju ändra sig haha.
    Nä det gör ni ju som ni vill, men de har även catering så jag kan rekommendera dem ändå. Maten är god och personalen är supertrevlig. Är det även deras tjejer som serverar så kommer ni vara garanterat nöjda med dem.

    (O nej, jag jobbar inte där så jag försöker inte göra reklam för dem. Vi är bara ett väldigt nöjt brudpar! )

  • AnnC81
    Äldre 24 Jun 09:49
    #22

    Jag har hört att 2kockar ska ha väldigt bra catering
    www.2kockar.com
    Vi ska iaf höra med de inför vårt bröllop som också är nästa år, men det är ju ett tag kvar så kan inte med riktigt än... men ivrig är man allt! ;)


  • AnnC81
    Äldre 24 Jun 09:54
    #23

    Visste förresten inte att Yxhammargården har catering, ska nog ha det i åtanke också!


  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 12:54
    #24

    Nu har jag börjat blogga och lägga upp bilder från vår dag. Gör det i omgångar för ett enda inlägg hade blivit himlans långt. Skriver ganska detaljerat, och det är främst för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa det om ett år eller två, eller tio!


    Under kategorin Bröllop hittar ni de två första delarna nu om Vårt bröllop. Mer kommer... :) martinaa.bloggworld.se/category/brollop/

  • AnnC81
    Äldre 24 Jun 13:28
    #25

    Jag var inne på din blogg Martinaa, vad kul att läsa om vad som kommer hända en själv om knappt ett år! Vi ska också gifta oss i Ramnakyrkan så jag ser fram emot att läsa mer och se fler bilder sen! :D


  • Martin­aa
    Äldre 24 Jun 17:28
    #26
    AnnC81 skrev 2010-06-24 13:28:19 följande:
    Jag var inne på din blogg Martinaa, vad kul att läsa om vad som kommer hända en själv om knappt ett år! Vi ska också gifta oss i Ramnakyrkan så jag ser fram emot att läsa mer och se fler bilder sen! :D
    Grattis till ett lyckats val av kyrka! Det var många av våra gäster som "berämde" kyrkan om hur fin den är. Och att det var tur vi bytte från Torpa Stenhus till Ramnakyrkan!!

    Ska försöka blogga om själva vigseln ikväll, om inget annat kommer i vägen! :P

  • AnnC81
    Äldre 28 Jun 08:07
    #27

    Tack ;D Ingen av oss är från Borås från början så vi hade verkligen noll koll på kyrkorna här! När vi hittade Ramnakyrkan kändes det helrätt.. Ligger ganska nära där vi bor också så det känns väldigt bra! :)
    Fick dock höra att det är en väldigt populär vigselkyrka och att det var bäst att vara i god tid, så jag ringde redan i mars i år för att boka.. då hade hon inte ens öppnat kalendern för 2011 än. :D


Svar på tråden boråsbrudar 2010 del två