• Mirell­e
    Äldre 5 May 17:40
    6614 visningar
    27 svar
    27
    6614

    boråsbrudar 2010 del två

    Vi fortsätter väl här i borås


    Förra veckan gick äntligen mina inbjudningskort iväg. Har redan fått några svar! Ska beställa tärnklänningarna och näbbklänning från shopindream när lilla systerdottern har bestämt sig för vilken klänning hon vill ha. Massor av förberedelser på gång och tiden går så fort. Alldeles för fort!

  • Svar på tråden boråsbrudar 2010 del två
  • Martin­aa
    Äldre 5 May 20:10
    #1

    Tjoho, här kommer jag!


     


    En månad kvar idag...!


    Nästa vecka ska vi träffa prästen, vi måste till feststället för att provsmaka menyn och kolla av det sista med dekorationer och musik. Sen måste jag sy upp klänningen. Ska höra med min blivandes faster om hon vågar ge sig på den, men är det annars nån som kan rekommendera nån grym sömmerska här i krokarna??

  • Martin­aa
    Äldre 12 May 19:10
    #2

    Hua vilken aktivitet det var här inne! {#lang_emotions_tongue_out}

  • Mirell­e
    Äldre 13 May 21:22
    #3

    Ja verkligen {#lang_emotions_tongue_out}. Nu går det ju fort för dig Martinaa {#lang_emotions_smile}!


    Själv har jag några månader kvar men saker och ting rullar på bra. Får dock lite panik, för vi ska till spanien nästan hela juli och då känns det som att det mesta borde vara klart innan vi åker.


    Imorgon ska blivande mannen och hans marskalkar prova kläder. Spännande men jag försöker att inte lägga mig i vad han ska ha. Fast jag har ju såklart nämnt vad jag skulle tycka vara fint men oxå påpekat att " men du gör som du vill, jag vill inte bestämma " ha ha ha. Ska träffa min kusin som ska sjunga i kyrkan i helgen och gå igenom lite låtar. Ska bli väldigt roligt.

  • Martin­aa
    Äldre 13 May 21:57
    #4

    Oja... snart sitter jag här och tänker TILLBAKA på bröllopsdagen istället för att se fram emot den och längta. Helt otroligt att vi snart är där. Planerat och fixat för den här dagen i snart ett år och så är det bara tre veckor kvar.


    Igår träffade vi prästen och då blev det hela ännu mer "på riktigt". Man fattade att det är nära nu. Vi var även på Yxhammargården och pratade med dem. Känns verkligen toppen med dem och tror vi kommer få en fantastisk kväll där. 


    Vårt största "bekymmer" nu är tårta. Vi ska beställa från Gullkragen, men vi har tydligen helt olika smak så vi har svårt att enas... :P

  • Martin­aa
    Äldre 14 May 23:51
    #5

    Nu äntligen har jag uppdaterat pysselbloggen om mina bordsplaceringshållare. Långt inlägg, men det har ju tagit sin lilla tid att göra allt...! :)


    brollopspyssel.blogg.se


  • Mirell­e
    Äldre 20 May 08:19
    #6

    I helgen var vi och beställde ringen : ) Nästa vecka ska vi provsmaka maten och bestämma blommor. Nu går det undan!

  • Martin­aa
    Äldre 20 May 20:14
    #7

    Vi beställde blommor i måndags, på Buketten mitt emot Åhléns. Imorgon ska vi hämta ytterligare ett smakprov på tårta och på söndag ska vi till kyrkan och öva med våra brudnäbbar.


    Shit, på lördag är det bara två veckor kvar!! {#lang_emotions_surprised}

  • Mirell­e
    Äldre 25 May 21:32
    #8

    Ja snart är du fru {#lang_emotions_smile}!

    Jag har oxå varit på buketten idag och kollat blommor! Dem är så himla söta där. Mycket billigare än vad jag hade väntat mig oxå.

    Försöker att beställa klännigar till tärnorna nu på nätet men det är något fel på den sidan nu. Surt {#lang_emotions_frown} jag ville så gärna ha gjort det nu. Får försöka imorgon igen. 

  • Martin­aa
    Äldre 25 May 23:17
    #9

    Varifrån försöker du beställa??


    Jag hade problem när jag skulle beställa från Milly när jag använde Firefox, men sedan gick det bra med Internet Explorer.

  • SaNdRi­X 2010
    Äldre 26 May 13:06
    #10

    Hej! Snart är stora dagen här, 1,5 vecka kvar för oss nu! :) Har ni alla planer och sysskor färdiga?

Svar på tråden boråsbrudar 2010 del två