• HK8
    Äldre 21 Apr 16:32
    11792 visningar
    6 svar
    6
    11792

    HJÄLP har någon haft TRUMPETTISÄVELMÄ som in- eller utgångsmusik. Noter!!

    Jag börjar få smått panik.
    Har LETAT och letat efter noter till trumpettisävelmä av Marko Hakanpää.
    Hittar inte. Undrar om någon har haft eller ska ha samma? Vet ej vad den heter på svenska...

    Vet inte vilken vi ska välja annars, det var den första som vi "föll" för och VERKLIGEN vill ha!
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden HJÄLP har någon haft TRUMPETTISÄVELMÄ som in- eller utgångsmusik. Noter!!
  • Pyttsa­n
    Äldre 21 Apr 16:47
    #1

    http://www.haamusiikki.info/mhindex.html


     


    Man kan köpa noterna från hans hemsida för 7-8€. Tror inte den har ett svenskt namn.


    googla ord som häämarssit+nuotit så kanske du hittar dem kopierade. Annars hör med olika kantorer eller gå till biblioteket, de har ibland mycket noter!

  • lärkan
    Äldre 21 Apr 16:48
    #2

    www.grankullasvenskaforsamling.fi/cgi-bin/linnea.pl


    Man kan ju alltid chansa och ringa/maila dem och fråga om de kan scanna eller skicka noter på detta stycke?!


    Det var en svår nöt att knäcka att finna dessa noter... Ska fortsätta att leta lite till och se vad jag kommer fram till...


    - Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Pyttsa­n
    Äldre 21 Apr 16:49
    #3

    sorry, det står på hans hemsida att hans musik inte finns på biblioteken och att han inte säljer dem dit. Så hans egen sida är nog enklast. Du får dem per e-post i PDF-format.


    (vet inte hur bra du kan finska, messa mig om du behöver hjälp!)

  • JBB
    Äldre 21 Apr 17:00
    #4
  • HK8
    Äldre 21 Apr 17:30
    #5

    Tack så hemskt mycket för att ni tog er tid att svara!

    Jag ska kolla på hans egna hemsida, och maila honom.
    Jag kan flytande finska så jag förstår texten.. tack ändå!

  • Äldre 27 Oct 12:20
    #6

    as

Svar på tråden HJÄLP har någon haft TRUMPETTISÄVELMÄ som in- eller utgångsmusik. Noter!!