• Im yours
    Äldre 15 Apr 11:50
    122069 visningar
    1160 svar
    1160
    122069

    Tantvarning del 8

    Ja, då har 3 månader gått, och det är dax att starta en ny tråd för alla glada, snälla och pratsugna tanter i alla åldrar.

    Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3637186.html

  • Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Im yours
    Äldre 15 Apr 11:54
    #1

    Tog mig friheten att fixa en ny tråd, då den gamla har gjort sitt. Tänk vad mycket som har hänt och vi har massor att se fram emot. Mina tankar är hos Fjällbruttan, önskar dig allt gott. Och ser fram emot lilla grodbruttan

  • Daa
    Äldre 15 Apr 11:57
    #2

    Hejhej.
    Har varit rätt tyst i tanttråden på sistone, men nog måste jag kika in i den här nya.

    Läser och tänker på er.

  • Im yours
    Äldre 15 Apr 11:57
    #3

    Nu har jag klantat till det Två trådar i tryck, men vi skriver väl i denna

  • Äldre 15 Apr 14:20
    #4

    Oj, ny tråd! Jag har inte alls hängt med på att den gamla höll på att gå ut! BRA initiativ I´m yours!!!

    Den andra tråden kan du förresten anmäla själv och be att få borttagen pga dublett. Lilla rosa handen bá.

    Nu vill jag att Heloise ska komma hit, för hon har ju stora nyheter........

  • Sonja6­8
    Äldre 15 Apr 14:23
    #5

    Där är ni ju!
    Bra initiativ Im Yours! Gullig bild föressten på en liten Stålis

    Apropå det här med att cykla...
    Min dotter och min man var helt galna på mig igår för att jag inte gick med på att sjuåringen cyklar till skolan.
    Och jag vägrar att typ köra efter med bilen för att kolla liksom. Blockera vägen typ?!
    Jag blev kallad hönsmamma och än värre saker

    Men nu har vi löst det så; våra nära bekantas dotter som går i fyran på samma skola cyklar förbi vårt hus varje morgon. Hon och T har gått i samma dagisgrupp och vi har alltid umgåtts mycket så de är som kusiner ungefär. Hon ska plocka upp T om morgnarna och följa henne.
    Gissa om det var någon som var lycklig och förväntansfull i morse Och gissa om det är nån som oroat sig hela dagen och undrar om det var så vettig lösning...
    Ja, vi får se hur det har gått.
    Hur pappsen löser det när han ska hem med henne, det vet jag inte. Cykeln i bilen eller köra jämte (det är inte ens en kilometer till skolan). Men det får han lösa. Jag har löst morgnarna. Och jag har förbjudit henne att åka ensammen.
    Gaaahhh, vad jag blir trött när vi tänker så olika om såna där saker

    Han som är från en 14-miljonersstad kan ju inte fatta vad jag stressar upp mig för. Här är en liten, liten 30-väg, varav 90% av vägen är cykelväg eller bred trottoar (vet att man inte får cykla på trottoaren dock). Det passerar kanske 10 bilar, men ändå... Jag är orolig!

  • Im yours
    Äldre 15 Apr 15:28
    #6

    Sonja; Förstår verkligen din o alla andras oro vad gäller barn på cykel. Hmmm ...... tror att jag fick cykla till skolan då vi gick i fyran, 3,5 km trafikerad väg. Det var då det .......

    Heloise har nått att berätta, spännande ♥

  • Panzer­faust
    Äldre 15 Apr 15:52
    #7

    Jepp, bäva månde världen!

    Panzerfaust har sått ett frö och ska således med lite hjälp från Heloise sätta en Mini-Panzer till världen (om allt går bra dvs, tidigt än ju).

  • Äldre 15 Apr 15:56
    #8

    Panzer, tssss...världen bävar alls icke utan JUBLAR och gläder sig!

    TJOHOOOOOOOOOOOOOOO en bebis i smurfhuset!
    *korkar upp skumpan*

    Mitt största grattis!

  • Panzer­faust
    Äldre 15 Apr 16:00
    #9

    Haha tackar!

    Mmm smurfhuset behöver helt klart fler smurfar...eller är det smurfer?

  • Äldre 15 Apr 16:07
    #10

    Hmmm, jag tror smurfer är vad de är och smurfar är det de gör...

    Åh vad roliga nyheter detta är!

Svar på tråden Tantvarning del 8