• Lexy
    Äldre 12 Apr 18:08
    32831 visningar
    182 svar
    182
    32831

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • Fru i juli 2010
    Äldre 16 May 10:35

    Start onsdag: 70,8 kg
    Torsdag: 69,2 kg
    Fredag: 68,8 kg
    Lördag: 67,7 kg
    Söndag: 67,0 kg

    Totalt minus 3,8 kg

    Heja oss alla! Vi är bra! Jag har räknat med att bara köra en vecka ren kur, sen börja med två mål CK samt två vanliga om dagen ett tag... Vilka rekomenderar ni att man äter? Har tänkt så här:

    Frukost: CK
    Lunch: Mat
    Mellanmål: CK
    Middag: Mat (tex kyckling, keso, avokado)

    Vad tror ni, kommer det fungera?

  • Duches­s
    Äldre 16 May 11:08
    Fru i juli 2010 skrev 2010-05-16 10:35:32 följande:
    Start onsdag: 70,8 kgTorsdag: 69,2 kgFredag: 68,8 kgLördag: 67,7 kgSöndag: 67,0 kgTotalt minus 3,8 kgHeja oss alla! Vi är bra! Jag har räknat med att bara köra en vecka ren kur, sen börja med två mål CK samt två vanliga om dagen ett tag... Vilka rekomenderar ni att man äter? Har tänkt så här:Frukost: CKLunch: MatMellanmål: CKMiddag: Mat (tex kyckling, keso, avokado)Vad tror ni, kommer det fungera?
    Jag har tidigare kombinerat lågkolhydratkost med Cambridge, och det gick utmärkt. Man går såklart inte ner lika fort som på ren kur, men man går ner

    Basera måltiderna på någon form av protein som du tillreder själv. Färdigmarinerat kött eller liknande har ofta mycket socker och annat elände i marinaderna. Själv gillar jag både fisk och kyckling, så jag äter mycket sådant. Min favorit är harissakyrkling. Harissa är en marockansk röd chilipasta som man kan hitta i stormarknadernas hylla för exotisk mat. Jag marinerar kycklingbitar som sedan tillreds i ungsform. Otroligt enkelt! 


    Ät också en del grönsaker för näringens skull. Sallad och gurka är givet. Blomkål och broccoli är toppenbra. Maken brukar göra en gratäng på blomkål och broccoli som vi ofta äter till någon form av kött eller kyckling. 

  • Fru i juli 2010
    Äldre 16 May 14:42

     


    Duchess skrev 2010-05-16 11:08:55 följande:
    Jag har tidigare kombinerat lågkolhydratkost med Cambridge, och det gick utmärkt. Man går såklart inte ner lika fort som på ren kur, men man går ner Basera måltiderna på någon form av protein som du tillreder själv. Färdigmarinerat kött eller liknande har ofta mycket socker och annat elände i marinaderna. Själv gillar jag både fisk och kyckling, så jag äter mycket sådant. Min favorit är harissakyrkling. Harissa är en marockansk röd chilipasta som man kan hitta i stormarknadernas hylla för exotisk mat. Jag marinerar kycklingbitar som sedan tillreds i ungsform. Otroligt enkelt!  Ät också en del grönsaker för näringens skull. Sallad och gurka är givet. Blomkål och broccoli är toppenbra. Maken brukar göra en gratäng på blomkål och broccoli som vi ofta äter till någon form av kött eller kyckling. 

    Å tack för dina fina tips! Jag ska ta till mig allt! Det viktigaste för mig är att komma från att äta massa mackor och yoghurt till kvällsmat... Bättre med nyttig mat som du säger med mycket protein! Tack

  • Tunsji
    Äldre 16 May 23:15

    Gick på ren kur 5 veckor blandad kur i tre gick ner 17 kilo åkte utomlands  2 veckor och gick konstigt nog ner 4 till där


    Duchess skrev 2010-05-16 09:40:28 följande:
    Oj, det var inte lite! Hur länge har du hållit på? 

     

  • nikita­katt
    Äldre 16 May 23:18

    Jag vägde mig inte idag, är så nervöa att se imorn om grillade grönsaker igår påverkar minskningen...


    Kul att se att det går så bra för många! =)


  • Duches­s
    Äldre 17 May 10:29

    -0,7 kg imorse. Nu har jag gått ner 3 kg på 6 dagar. Det lär inte fortsätta lika snabbt kommande vecka, men jag är glad ändå!

  • empa83
    Äldre 17 May 11:46
    Duchess skrev 2010-05-16 11:08:55 följande:
    Jag har tidigare kombinerat lågkolhydratkost med Cambridge, och det gick utmärkt. Man går såklart inte ner lika fort som på ren kur, men man går ner Basera måltiderna på någon form av protein som du tillreder själv. Färdigmarinerat kött eller liknande har ofta mycket socker och annat elände i marinaderna. Själv gillar jag både fisk och kyckling, så jag äter mycket sådant. Min favorit är harissakyrkling. Harissa är en marockansk röd chilipasta som man kan hitta i stormarknadernas hylla för exotisk mat. Jag marinerar kycklingbitar som sedan tillreds i ungsform. Otroligt enkelt!  Ät också en del grönsaker för näringens skull. Sallad och gurka är givet. Blomkål och broccoli är toppenbra. Maken brukar göra en gratäng på blomkål och broccoli som vi ofta äter till någon form av kött eller kyckling. 
    Den där gratängen lät god, man kan inte få receptet???

     


    jag har inte börjat min kur än, men har gått på det tidigare med ok resultat. har aldrig behövt gå ner så mycket men nu av någon konstig anledning har jag helt plötsligt gått upp 7 kg (gjorde det på 2 veckor!!) och väger nu 79,2. Å nej jag är INTE gravid;) ska vänta ett par veckor till innan jag börjar för jag vill få min klänning först och bröllopet är i aug. Vill väga under 70kg, då är jag helt nöjd!

  • Fru i juli 2010
    Äldre 17 May 16:51

    Hej alla som kämpar! Min våg sa två resultat imorse (jag väger mig alltid flera gånger och de andra dagarna har det varit samma resultat alla gånger, men idag var det inte så), jag vet inte vilket jag ska lita på... Vi få väl se vad den visar imorgon. Nu ska jag ut och promenera igen! Tror det är alla mina promenader som gör att jag får fina minus!

    Start onsdag: 70,8 kg
    Torsdag: 69,2 kg
    Fredag: 68,8 kg
    Lördag: 67,7 kg
    Söndag: 67,0 kg
    Måndag: 66,2 kg eller 67,0 kg (som igår)

    Totalt minus 3,8 kg eller om jag har tur minus 4,6 kg!

  • Förvän­tan201­0
    Äldre 17 May 17:28

    Jag har gått ner 11,5 kg nu på fyra veckor! Med en fusk dag i veckan, men nu kör jag stenhårt till bröllopsdagen, 29/5! ;)

  • Duches­s
    Äldre 18 May 09:25

     


    empa83 skrev 2010-05-17 11:46:44 följande:
    Den där gratängen lät god, man kan inte få receptet???   jag har inte börjat min kur än, men har gått på det tidigare med ok resultat. har aldrig behövt gå ner så mycket men nu av någon konstig anledning har jag helt plötsligt gått upp 7 kg (gjorde det på 2 veckor!!) och väger nu 79,2. Å nej jag är INTE gravid;) ska vänta ett par veckor till innan jag börjar för jag vill få min klänning först och bröllopet är i aug. Vill väga under 70kg, då är jag helt nöjd!

    Jag ska be maken om ett recept, men jag misstänker att det blir ganska ungefärligt - han brukar laga mat utan recept


    Jag har också använt Cambridge tidigare (innan jag gifte mig), men nu har makens matlagning, resande i jobbet och allmän slapphet gjort att jag gått upp igen. Jag ska gå ner 16 kg, har jag tänkt mig. Drygt 3 är avklarade.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!