• Lexy
    Äldre 12 Apr 18:08
    32822 visningar
    182 svar
    182
    32822

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • Duches­s
    Äldre 14 May 22:03
    #91
    Alexandra73 skrev 2010-05-14 16:44:40 följande:
    Hej alla pulvertjejer!!Jag har testat pulverdiet i 10 veckor, visst går man ner massor och fort!Vill bara varna lite om konsekvenserna... När ni stänger ute vanlig föda från kroppen slås vissa funktioner av.I mitt fall kommer kroppen aldrig mer kunna ta upp vitamin B12 i mat. Detta är för att tarmarna inte haft främst protiner i sig på 10 veckor och då "glömt" bort detta. Jag får stundtals ta sprutor, men annars är det tabletter varje dag för att hålla värdet uppe. Jag fick kraftigt håravfall och frös extremt mycket innan läkarna kom på varför...Vad jag heller kan rekommendera är GI, detta har jag gått ner 44 kg på. Visst vill man vara smal å snygg till bröllopet, men snälla tänk på era kroppar, Ketonfasen kan ni nå ändå med LFHC!!Lycka tillAlexandra
    Man ska inte använda Cambridge som enda näringsintag i mer än tre veckor utan att konsultera en läkare, så jag hoppas att alla som tänkt köra en lång kur verkligen har en läkarkontakt. 10 veckor skulle jag nog aldrig ge mig på. 10 kg däremot. Skulle gissa att det tar 3 veckor. Därefter är planen att äta två CK-mål om dagen samt ett mål GI-mat. När jag närmar mig målvikten blir det 1 CK-mål och 2 GI-mål. Jag har ingen deadline i form av bröllop - det var snart tre år sedan vårt bröllop, så jag har all tid i världen. Målet är dock att gå på ett bröllop som gäst den 7 augusti och vara smal och känna mig snygg!
  • Duches­s
    Äldre 14 May 23:18
    #92
    sandranilsson skrev 2010-05-14 16:50:10 följande:
    hejsan* jag kör också ren kur o är på vecka 6, har gått ner 9 kilo hittills=) har bara några kilo kvar nu o känns så roligt att köpa kläder redan haah*
    Bra jobbat! Låter som en sund takt i viktnedgången också. Själv är jag långt bort från att börja kika på nya kläder, men om någon månad så..
  • Duches­s
    Äldre 14 May 23:20
    #93
    nikitakatt skrev 2010-05-14 17:00:16 följande:
    Hej alla!Vad duktiga ni är. Jag håller på med en nutrilettkur men kanske får vara med här ändå? Har inte hittat nån egen för nutrilettbantare. Skulle vara super med lite peppning! =)   Jag är på dag 6 och har tappat 3 kg, fortsätter det så här så är det super!

    Det är alltid kul när det går fort i början, men man får inte bryta ihop när det saktar av eller står stilla någon period. Jag vet sedan tidigare att jag når platåer ibland när kroppen bara inte släpper ifrån sig ett hekto oavsett vad jag gör.. men det är bara hålla ut! Går du ner ett halvt kilo om dagen så är det 7 kg på 2 veckor - det är ruskigt mycket! 

  • nikita­katt
    Äldre 15 May 09:56
    #94
    Duchess skrev 2010-05-14 23:20:46 följande:
    Det är alltid kul när det går fort i början, men man får inte bryta ihop när det saktar av eller står stilla någon period. Jag vet sedan tidigare att jag når platåer ibland när kroppen bara inte släpper ifrån sig ett hekto oavsett vad jag gör.. men det är bara hålla ut! Går du ner ett halvt kilo om dagen så är det 7 kg på 2 veckor - det är ruskigt mycket! 
    Ja det är nästan för bra för att vara sant! Men det kanske inte är helt sant heller =) När jag väl börjar smyga på med mat så kanske jag går upp en hel del, det vet jag ju inte nu. Jag åt nutrilett för några år sedan och gick ner mycket men jag upplevde inte att jag gick upp efteråt, så jag hoppas det blir så nu också. Idag hade jag tappat 0,3 och det är jag också supernöjd med såklart =)

    Hur går det för för dig och för alla andra? Har ni också lite extra svårt att vara duktig under helgen?


  • Duches­s
    Äldre 15 May 10:30
    #95

    Alla minus på vågen är bra!


    Själv hade jag gått ner ytterligare 0,5 kg imorse. Helt otroligt! Jag tror att Cambridge och hårt arbete i trädgården är en bra kombination Idag ska jag vara stenhård när maken och goda vänner ska grilla... suck... men det ska gå!

  • Fru i juli 2010
    Äldre 15 May 17:28
    #96

     


    Duchess skrev 2010-05-15 10:30:39 följande:
    Alla minus på vågen är bra! Själv hade jag gått ner ytterligare 0,5 kg imorse. Helt otroligt! Jag tror att Cambridge och hårt arbete i trädgården är en bra kombination Idag ska jag vara stenhård när maken och goda vänner ska grilla... suck... men det ska gå!

    Du klarar dagen! Kom igen bara och tänk på målet!

    .....................................................................
    Dag ett: 70,8 kg
    Dag två: 69,2 kg
    Dag tre: 68,8 kg
    Dag fyra: 67,7 kg

    Totalt minus 3,1 på fyra dagar :)

  • Tunsji
    Äldre 15 May 22:18
    #97

    Har varit frånvarande ett tag nu men jag har tappat 21 kilo.

  • Toksto­lla
    Äldre 16 May 01:58
    #98

    Snart hoppar jag in här igen. 
    Jag var med förra året och tappade ca 10 kilo (minns inte längre) och blev gravid. Graviditeten i sig gjorde inte så många kilon. Snarare la jag på mig efter då jag var tvungen att äta massa medicin som gjorde mig såååå hungrig!!! 

    Sonen är idag 6 månader och jag tror jag är redo snart. =)

  • Duches­s
    Äldre 16 May 09:40
    #99
    Tunsji skrev 2010-05-15 22:18:05 följande:
    Har varit frånvarande ett tag nu men jag har tappat 21 kilo.
    Oj, det var inte lite! Hur länge har du hållit på? 
  • Duches­s
    Äldre 16 May 09:43

    Dagens vikt: 78.8 kg. "Bara" 0,3 ned från igår. Å andra sidan blev det inte någon fullkomlig ordning på dagen. Jag åt bara två mål (var så trött när jag kom hem att jag gick och la mig utan att äta) och smakade några tuggor grillkött + sallad. Inte mycket, och inget som innehöll kolhydrater, så ketosen är det inget fel på. 


    Bot och bättring och mer trädgårdsarbete idag!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!