• Lexy
    Äldre 12 Apr 18:08
    32830 visningar
    182 svar
    182
    32830

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • jemmaj
    Äldre 22 Apr 12:38
    #41

    Jaaa vi ska ner till 60 i sommar... vi ska iaf försöka haha... jag ska köpa en veckas ren kur snart också, men gör som du att jag försöker gå ner med maten också... men det är lite jobbigt eftersom jag måste äta väldigt väldigt lite för att gå ner,  annars går inte min kropp ner i vikt för min del iaf..

    Är faktiskt lite dåligt insatt ang mat osv, alltså vad man ska äta och så kan jag lite men tänkte på det här med t ex havregrynsgröt , funkar det att äta till frukost med någon frukt istället för sylt t ex? eller ska man hellre äta ett ägg???

    vad tycker ni, kom gärna med tips, känns tråkigt att bara äta ägg , tonfisk sallad och keso haha lite lite variation känns det som att det behövs..

    så kom gärna med tips ..;)

  • emerss­on
    Äldre 22 Apr 16:07
    #42

    Jag kan oxå bara äta väääldigt lite för att gå ner vikt kan jag lova. Har ju riktigt svårt för att gå ner som sagt..men idag när jag vägde mig så vägde jag 63,5, glad överaskning... :)


     


    Till frukost äter jag 2 dl yogurt natruell med gi-muusli i (en halv dl), mäter upp för att jag inte ska hålla på o smygöka portionerna, jag är ju i grund o botten en människa som äter MYCKE ;) Till lunch äter jag mycke grönsaker typ broccoli, blomkål o sånt sen kött och nån god röra till det gjord av keso eller matlagningsyogurt (älskar röror) sen blandar jag i kryddor och champinjoner, paprika mm i den. Till kvällen äter jag vanligtvis typ 2 ägg eller nåt sånt..dricker mycke grönt te med en liten liten skvätt kaffegrädde i för jag tycker det mättar rätt bra. När jag är godissugen dricker jag oftast nåt glas pepsi max och i värsta fall choklad 74%. Ungefär så ser min diet ut just nu :) Äter inte efter kl 18 eftersom när jag väl börjar äta då kan jag inte sluta :)


     

  • emerss­on
    Äldre 22 Apr 16:10
    #43

    Funderar oxå som sagt på o köra en veckas ren kur, och går det bra så kan man ju ta en vecka till efter valborg här :) Skulle vara roligt o se hur kroppen reagerar nu när man ändå gått ner en hel del, tänk att vi har ju nästan gått ner 10 kg var trots allt, även om det tagit en himlans tid :)

  • jemmaj
    Äldre 22 Apr 20:55
    #44

    emersson

    vad roligt att du redan är nere vid 63...woohoo och grattis till dig..;) för min del verkar det ta längre tid, och försöker att inte få i mig så mkt heller men lite jobbigt att man måste äta väldigt lite... känns lite som att man svälter sig själv men men

    jag måste kika på det där med gi - musliin , kanske bättre att äta den än havregrynsgröten eller..??

    tack för mat tipsen.. så man kan variera lite iaf.. ;)

    får se vad vikten ligger på imorgon, gissar säkert på runt 65 tråkigt nog men men, kanske snart dags med ren kur, men ska ska ska gå ner först till 64 , men funderar på köra med mat ett tag för att se om man kan fixa vikten med bara det, men det är sååå tråkigt när det tar sin tid... ush jaja vi ser säkert snart hur det kommer gå..;)

    ha nu en trevlig kväll...

  • emerss­on
    Äldre 23 Apr 07:30
    #45
    jemmaj skrev 2010-04-22 20:55:56 följande:
    emerssonvad roligt att du redan är nere vid 63...woohoo och grattis till dig..;) för min del verkar det ta längre tid, och försöker att inte få i mig så mkt heller men lite jobbigt att man måste äta väldigt lite... känns lite som att man svälter sig själv men menjag måste kika på det där med gi - musliin , kanske bättre att äta den än havregrynsgröten eller..??tack för mat tipsen.. så man kan variera lite iaf.. ;)får se vad vikten ligger på imorgon, gissar säkert på runt 65 tråkigt nog men men, kanske snart dags med ren kur, men ska ska ska gå ner först till 64 , men funderar på köra med mat ett tag för att se om man kan fixa vikten med bara det, men det är sååå tråkigt när det tar sin tid... ush jaja vi ser säkert snart hur det kommer gå..;) ha nu en trevlig kväll...
    Glömde skriva att jag brukar äta ägg o sånt till mellanmål :) Just nu väger jag runt 63 men med mat lär det ju ta över en månad att gå ner dom fjuttiga kilona, det är det som är så retfullt :( Är otroligt trött på att "banta" nu, man kan ju äta mycke mera när man "bara" ska hålla vikten. Nu öppnar ju uteserveringarna snart oxå och inte blir det lättare av det ;) Det är ju så jäkla trist att det tar sån evig tid, tycker nog man kämpar varje dag med promenader och man tänker på vad man stoppar i sig.

    Jaja, vi får väl se hur det går dom här veckorna, annars kör vi rent nån vecka igen tycker jag :)

  • jemmaj
    Äldre 23 Apr 09:21
    #46

     


    emersson skrev 2010-04-23 07:30:06 följande:
    Glömde skriva att jag brukar äta ägg o sånt till mellanmål :) Just nu väger jag runt 63 men med mat lär det ju ta över en månad att gå ner dom fjuttiga kilona, det är det som är så retfullt :( Är otroligt trött på att "banta" nu, man kan ju äta mycke mera när man "bara" ska hålla vikten. Nu öppnar ju uteserveringarna snart oxå och inte blir det lättare av det ;) Det är ju så jäkla trist att det tar sån evig tid, tycker nog man kämpar varje dag med promenader och man tänker på vad man stoppar i sig. Jaja, vi får väl se hur det går dom här veckorna, annars kör vi rent nån vecka igen tycker jag :)

     


    Håller med dig, vi kör ren kur om detta inte funkar, vill juh gärna spara pengarna också,  men samtidigt så hjälper ren kur faktiskt, och det märkte jag med min sista ren kur då jag tog morgon promenader och cambridge, gick juh snabbare, men men vi får se.. visst känns det hopplöst när det knappt händer något på vägen.. men men det är en bit kvar till juni iaf... har du satt något datum för när du ska väga 60 om man får fråga..? eller tänker du som mig också till sommaren, ungefär i juni iaf...?

  • malint­rollet
    Äldre 26 Apr 09:11
    #47

    Hej hej!


    Idag har jag börjat på ren kur... 106 kg ska bli under 95 innan juli hade jag tänkt... och sen efter det hoppas jag att det fortsätter neråt. Jag hade nån påse kvar själv, och fick lite påsar av en kompis som körde samtidigt som jag för ett par år sen, men undrar nu; finns det något bäst-före-datum på påsarna??


    Det smakade inte riktigt som jag mindes det...


     

  • KB4eve­r
    Äldre 26 Apr 10:42
    #48

    Hej å hopp :)

    Hur har det gått för dig i helgen? Det har gått sådär för mig...veckan gick superbra men det slank ner lite för många drinkar i fredags och alldeles för många nötter. Lördagen gick sådär åxå. Jag har alltid sån grym aptit och sug dagen efter jag har festat så då är det verkligen OTROLIGT svårt att hålla sig från chips och allt möjligt gott och fettigt. Men d gick ganska bra iaf hehe. Sen tränade jag ett riktigt rejält träningspass igår och sen en lång promenad på kvällen så jag tog igen lite kalorier iaf. :)

    Nu jag fortsätter kämpa med kombinerad denna vecka och så är det vägning på fredag. :)

    Just nu sitter jag faktiskt med en varma koppen istället för en CB-påse. Jag hade bara vaniljpåsar kvar här på jobb och dom är ju brrrrrrrrr så äckliga!!!! USCH!!! Så jag kunde för mitt liv inte trycka ner en sån denna morgon, speciellt inte som aptiten är kass för jag är så trött... Men varma koppen är ju inte speciellt nyttigt fast det är iaf lite kalorier. :)
    Imorn ska jag gå och byta ut mina vaniljpåsar mot någon annan smak istället! Jorddgubb är god :)

    När ska du börja köra ren kur igen då?

    Jag skulle vilja köra ren kur ett par veckor men vet inte om jag klarar det. Det är ju en jäkla kamp varenda dag!! Men att gå på kombinerad känns så segt och jag har ju inte så lång tid på mig. Suck! Jag skulle ha börjat med detta för länge sen...fattar inte varför jag skjutit på det så länge. :S men va fan, man kan bara göra det bästa av situationen och kämpa som en blådåre nu haha. Denna vecka blir det inget festande till helgen iaf utan en riktigt nyttig helg med mycket träning för att bränna bort fläsket. :)

    Sköt om dig idag och njut av solen (om det är någon där du bor ;))


    jemmaj skrev 2010-04-20 20:31:05 följande:
    KB4evervi kommer fixa detta ska du se..;) nu har jag inget godis hos mig som är mitt och då funkar det lättare, hur går den rena kuren för din del? själv kör jag inte med det ännu, väntar på löning plus att jag ska ner mina två kilon så att jag kan fortsätta ren kur där..sen gäller det att hålla vikten, och visst kommer man gå upp något kilo eller två när man nått sin målvikt.. men det gäller att hålla sig. Känns som att det kommer blir en svår utmaning nu med sommaren och allt gott som medför, men vi fixar det ...:Djag hoppas du går ner så som du räknat på till bröllopet ;) håller tummarna för digvill faktiskt börja med ren kur snart, saknar det på något sätt haha man måste tänka hela tiden på vad man ska äta oc hur mkt osv osv... ush för sånt, förrut åt man bara haha var så lätt förrut men samtidigt inte lätt för vikten men men jaja nu känns det som att man bara babblar på mot kvällen hehe, hoppas du haft en trevlig kväll, blir lite film nu UTAN GODIS OCH NÅGOT ANNAT..;)god natt...
  • Supers­tarfia
    Äldre 26 Apr 10:46
    #49

    Började i morse på min rena kur. Hade några påsar kvar sedan mitt ryck för ett år sen och ikväll ska jag iväg till konsulenten å börja om..

    Målet är att väga max 75kg på bröllopet, väger idag 85 så det ska väl inte vara allt för omöjligt. Det slutgiltiga målet är 60kg.. men det får ta den tid det tar.. :)


  • jemmaj
    Äldre 26 Apr 18:07
    #50

    KB4ever

    Gumman du kommer fixa detta..;) och går du inte ner så mycket som du ville så har du iaf gått ner något och det är faktiskt bättre än inget..;)

    Får man fråga hur du ligger till nu, hur mycket du har gått ner osv..? hur mycket är det kvar??

    Här går det sådär, eller ja alltså jag har inte ätit direkt onyttigt men helgen var det mkt kött och det är så mkt kalorier i och man äter mkt, och dessutom grillade vi i söndags så vikten ligger mellan 64-65 just nu men jag har iaf inte gått upp något men ner ner ner vill man men men det får gå sakta här.. fast jag vill juh ner till juni iaf så jag funderar på att köra strikt med maten nu denna  vecka och se vad som sker
    Grejen med mig är att om jag håller mig till en viss kalori intag så går jag faktiskt ner lite varje dag men minsta lilla fel så är jag illa ute haha

    jag vill köra ren kur men alltså jag vet inte, jag tänkte testa och se med mate nu denna vecka och funkar det så why not, går man ner något kilo i veckan eller två så är det inte fel... Men visst är det jobbigt med ren kur spec då man tröttnar på shakarna alltså ush och du jag kan inte få i mig annan smak än choklad ... alla andra är enligt mig så sliskiga i smaken, föööör sötaaa brrrrr hahahah

    Hur lång tid har du kvar innan bröllopet..? Jag tror iaf att du kan fixa ren kur igen..iaf försök i två veckor, det är jobbigt när man ser all mat framför sig men så fort du ser maten så tänk bara på ditt mål och varför du gör detta..hjälpte mig iaf ..;)

    men måste säga det helgerna är värst haha alla ska göra så god mat och man tänker inte på hur mkt man äter alltså, helt sjukt juh och jag kände inte för att gå runt och väga varenda grillad kött jag åt för att se om det väger 100 gram eller mer haha men men

    jag kommer iaf säga till om jag kör ren kur... så i så fall om du känner för det, så kör ren kur med mig, så är vi två som lider haha..;)

    Ingen sol här idag men varmt iaf..;)
    Ha en trevlig kväll gumman ... sköt om dig så länge

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!