• Lexy
    Äldre 12 Apr 18:08
    33170 visningar
    182 svar
    182
    33170

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • KB4eve­r
    Äldre 19 Apr 15:38
    #31

    Tjena Jemmaj,

    Hur har helgen varit? Det lät som att du njöt av grillandet! :)

    Själv har det gått åt skogen! :( Jag var så pmsig hela veckan och det kom till utlopp i lördags då jag inte orkade säga nej till nåt. Åt en massa onyttigt och drack flera drinkar. Sen på söndag så fortsatte jag med fettig pasta och en chokladboll. Nice! :( Kände mig totalt misslyckad hela kvällen igår men jag bestämde mig för att rycka upp mig och fortsätta. Jag har säkerligen gått upp en massa men jag vågar inte väga mig förän jag gått på CB några dagar nu. Så u nu är det CB ren kur fram till fredag, sen får jag se hur det blir nästa vecka om jag kör kombinerad igen. Pust! Det är ett jäkla aber detta att banta!

    Får väl se hur mkt jag går ner nu i ett par veckor med kombinerad kur så kanske jag kör ren kur igen när det är 3 v kvar till bröllopet. :)

    Tjohoo nu kör jag så det ryker igen! Haha :)

    Du verkar ju vara duktig på att hålla din vikt efter ren kur. Det är riktigt bra jobbat! Fortsätter du såhär kommer du gått ner de sista 4 kg till sommaren. Om jag kör ren kur om ett par veckor kan vi köra tillsammans och peppa varandra. :)

    Nu ska jag jobba(och kämpa) vidare men ha en härlig dag och keep up the good work! :D

  • Nilla2­007
    Äldre 19 Apr 16:04
    #32

    Frågar igen, ser att det är flera här som kör ck innan bröllopet nu. Är ni inte rädda för att klänningen ska bli för stor??? Man kan väl inte sy in dem hur mycket som helst?

  • Förvän­tan201­0
    Äldre 19 Apr 18:49
    #33

    Nu far jag och fyller på förrådet! :) I morgon är det vägning för vecka två!!

  • jemmaj
    Äldre 20 Apr 09:28
    #34

    KB4ever

    heyy gumman haha du är inte ensam om att ha gått helt crazy på mat över helgen..me to...:( ush alltså man lovar sig själv sen går det åt helvete haha men jag var tvungen att väga mig (iof går juh inte på någon ren kur eller så ännu men snart då löningen kommer:D så är jag back on track haha) jag väger mig för att hålla koll på vikten och det jag stoppar i mig..men helgen alltså och igår, pizza och godis, så har gått upp 2 kg inte så farligt men man känner juh sig misslyckad men det är bara att börja om.. nu gäller det för min del att jag går ner dem d'r 2 kilona innan jag börjar med ren kur har jag sagt till mig själv eftersom jag alltid ska fortsätta med ren kur där jag ungefär slutade...

    när är det du ska gifta dig då? ;) men tycker du ska ta och väga dig även om du har gått upp i vikt eller inte, så bättre att hålla koll...när jag ställde mig på vågen i morses och såg mina siffror , visst inte så farligt men ändå man vill juh inte gå upp, så kände jag att NEJ NU får jag ta det lungt med vad jag äter..så idag blir det en shake, har två påsar över ..och sen tonfisk sallad...ska gå ner dem där jävla 2 kilona haha..

    om det inte är så långt kvar till bröllopet så kanske vi går ren kur tillsammans..annars loggar jag in,peppar och kollar läget..;) men du kommer nog fixa det ska du se =)

    du njöt iaf under helgen och ibland behöver man det, plus pms:en hjälper en inte haha jag kanske hade någon slags pms i helgen och igår hmm ... men men ny dag och nya tag så vi får peppa varandra här nu och hålla oss borta från gott... som godis och pizza..:( haha

    ha en bra dag och sköt om dig

  • KB4eve­r
    Äldre 20 Apr 13:22
    #35

    Jemmaj,

    Ja visst känner man sig misslyckad när man inte kan kontrollera sig?! Usch! Men som jag tänkte igår, det är bara att ta nya tag. Jag gissar att jag gått upp ca 2 kg åxå men jag ska väga mig först på fredag tänkte jag och det ska bli min nya vägdag.
    Men visst njöt man av maten i helgen haha. Lördagen var värst med både en supergod räkmacka på dagen, tårta och sen pommes och kycklingvingar på krogen på kvällen. Nice! Haha! Oj, man kanske inte borde skriva om sånt här inne och göra alla som går på ren kur sugna... ;)

    Men som sagt, back on the horse... Igår blev det ren kur och träning och ska hålla ren kur till på fredag för då ska jag ut med en kompis. Känns bra med ren kur men magen kurrar nåt grymt! Men att skriva av sig här lite och bli peppad det hjälper faktiskt, man känner sig mer motiverad. :)

    Jag har 6v kvar till bröllopet och jag satte mig ner och räknade igår att om jag går ner 1,5 kg per vecka så når jag mitt mål till sista provningen av klänningen. 1,5 kg per vecka känns överenskomligt och om jag håller koll på kalorierna så kan jag gå på kombinerad kur för att nå dit. Eventuellt blir det en veckas ren kur med dig åxå. :)

    Nu får vi kämpa på med att ta bort helgens synder ;) och sen även de återstående kilona. Det fixar vi!

    Ha en underbar dag och sköt om dig

  • KB4eve­r
    Äldre 20 Apr 13:27
    #36

    Själv syr jag upp min klänning hos sömmerska för att få en perfekt passform. :) Jag tyckte det kändes som enda alternativet när jag har tio kg som ska bort innan bröllopet.


    Nilla2007 skrev 2010-04-19 16:04:32 följande:
    Frågar igen, ser att det är flera här som kör ck innan bröllopet nu. Är ni inte rädda för att klänningen ska bli för stor??? Man kan väl inte sy in dem hur mycket som helst?
  • jemmaj
    Äldre 20 Apr 20:31
    #37

    KB4ever

    vi kommer fixa detta ska du se..;) nu har jag inget godis hos mig som är mitt och då funkar det lättare, hur går den rena kuren för din del? själv kör jag inte med det ännu, väntar på löning plus att jag ska ner mina två kilon så att jag kan fortsätta ren kur där..sen gäller det att hålla vikten, och visst kommer man gå upp något kilo eller två när man nått sin målvikt.. men det gäller att hålla sig. Känns som att det kommer blir en svår utmaning nu med sommaren och allt gott som medför, men vi fixar det ...:D

    jag hoppas du går ner så som du räknat på till bröllopet ;) håller tummarna för dig

    vill faktiskt börja med ren kur snart, saknar det på något sätt haha man måste tänka hela tiden på vad man ska äta oc hur mkt osv osv... ush för sånt, förrut åt man bara haha var så lätt förrut men samtidigt inte lätt för vikten men men

    jaja nu känns det som att man bara babblar på mot kvällen hehe, hoppas du haft en trevlig kväll, blir lite film nu UTAN GODIS OCH NÅGOT ANNAT..;)

    god natt...

  • emerss­on
    Äldre 21 Apr 11:47
    #38
    jemmaj skrev 2010-04-20 09:28:52 följande:
    KB4everheyy gumman haha du är inte ensam om att ha gått helt crazy på mat över helgen..me to...:( ush alltså man lovar sig själv sen går det åt helvete haha men jag var tvungen att väga mig (iof går juh inte på någon ren kur eller så ännu men snart då löningen kommer:D så är jag back on track haha) jag väger mig för att hålla koll på vikten och det jag stoppar i mig..men helgen alltså och igår, pizza och godis, så har gått upp 2 kg inte så farligt men man känner juh sig misslyckad men det är bara att börja om.. nu gäller det för min del att jag går ner dem d'r 2 kilona innan jag börjar med ren kur har jag sagt till mig själv eftersom jag alltid ska fortsätta med ren kur där jag ungefär slutade... när är det du ska gifta dig då? ;) men tycker du ska ta och väga dig även om du har gått upp i vikt eller inte, så bättre att hålla koll...när jag ställde mig på vågen i morses och såg mina siffror , visst inte så farligt men ändå man vill juh inte gå upp, så kände jag att NEJ NU får jag ta det lungt med vad jag äter..så idag blir det en shake, har två påsar över ..och sen tonfisk sallad...ska gå ner dem där jävla 2 kilona haha..om det inte är så långt kvar till bröllopet så kanske vi går ren kur tillsammans..annars loggar jag in,peppar och kollar läget..;) men du kommer nog fixa det ska du se =) du njöt iaf under helgen och ibland behöver man det, plus pms:en hjälper en inte haha jag kanske hade någon slags pms i helgen och igår hmm ... men men ny dag och nya tag så vi får peppa varandra här nu och hålla oss borta från gott... som godis och pizza..:( hahaha en bra dag och sköt om dig
    här är det en till som lyckas o spåra ur. Vilken helg, jag säger då det....först fest med jobbet, trerätters middag och sen en massa vin på det, åt på mc donalds på hemvägen och då ingen liten meny. Sen lördagen, barnkalas hos min syster med tårta kakor mm mm, sen en bra söndag för att sen vräka i mig kakor o godis på måndagen, så nu är det nya tag o skärpning här, har oxå lyckats gå upp 2 kg, jag som var nere i 63 nu är det 65 igen. Men men jag tror nog oxå att det varit mensveckan som spökat lite oxå, då blir jag verkligen hysterisk.

    Heja på allihopa, vi är ju duktiga ändå, i det stora hela så går man ju ner iaf (försöker trösta mig själv ;)

  • jemmaj
    Äldre 21 Apr 16:11
    #39

    emersson

    heyy gumman, åååh du med..haha vad är det med oss denna helg alltså. Men men det händer och man får bara fortsätta :) men kör du bara mat nu eller kombinerad..? jag tänkte börja med ren kur när jag gått ner till 64 igen, slutade juh där på ren kur och gick nu upp två kilon fast i morses visade vågen 65,4 så idag har det endast varit tonfisk sallad haha..nothing else, kan inte hålla på och äta en massa godis haha för det var det värsta för mig, det var det som gjorde att jag gick upp i vikt plus stora portioner MAT ... känner mig lite smått besviken på mig själv faktiskt då jag lovade att inte äta så stora portioner igen eftersom jag faktiskt inte behöver det och inte heller ta två tallrikar med mat, men men back on the horse igen med mat endast just nu men det ska gå ..;)

    men du har juh iaf haft en bra helg hehe och ibland måste man njuta, men vi måste lära oss njuta med måtta hahah det är där problemet är... jag brukade juh göra så, man äter nån god middag massa vin osv och sen mcdonalds på köpet fast man egentligen säkert inte är hungrig utan endast sugen haha  alltså måste lära mig kontrollera det, men sen är det lite svårt  eftersom man sitter med vänner och det är lättare att bli sugen tillsammans..och det är ett problem också ..:(

    men vi ska nog fixa det till sommaren iaf..;) 60 kg here we come haha men samtidigt så får man vara stolt över sig själv att man har kunnat gå ner som jagt ex vägde juh 72-73 kg och är iaf inte i närheten av det.. så det är alltid något, man ser annorlunda ut kroppsmässigt också och man mår bättre..;) så vi borde vara glada ändå

    Så som du skrev vi tröstar oss med att vi faktiskt inte är nära vår gammla vikt iaf..;) och ska hålla oss borta..:D

    ha en fortsatt trevlig dag gumman.. kika in lite då och då och säg till hur det går för dig.;)

  • emerss­on
    Äldre 21 Apr 19:17
    #40

    Jag äter bara mat just nu, som sagt, jag har oxå lovat mig själv att INTE svulla på det där sättet igen, det har liksom varit det som gjort att man vägt 72-73 kg förut, men men jag är evigt glad över att man lyckas stoppa sig själv så man inte kommer tillbaka dit igen. Det känns ju otroligt bra o väga 65 men vi skaaa ner till 60 innan sommaren. Har en veckas ren kur som ligger hemma o väntar på ska äta upp dom ;) (eller rättare sagt dricka upp dem). Tänkte ta någon vecka där efter valborg men jag ska försöka gå ner några kg nu med bara mat och myyyycke motion.


    Jag kikar in här då o då och kollar hur det går för er, och jag ska uppdatera om jag lyckas gå ner några kg jag oxå :)


    Ps. Visst blir man besviken på sig själv, tänk att man var så himla glad i fredags morse när man stod på vågen, 63,1 och sen blir man som tokig och fullständigt vräker i sig, hur dum får man vara alltså, ok om man åt lagom och njöt av maten typ, men bara vräka i sig så där hejdlöst, det var då sista gången jag gjorde så iaf :)

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!