• Lexy
    Äldre 12 Apr 18:08
    32813 visningar
    182 svar
    182
    32813

    CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!

    Vår gamla tråd är stängd så jag tar mig friheten att starta en ny tråd.

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.html

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!
  • gumpan
    Äldre 14 Apr 16:35
    #21

    Hallå alla. Hängde ju en del här innan när jag gick på hel kur. Har ätit i två månader nu men började på ren kur i måndags. Eller får väl säga idag då jag fuskade lite igår. Men har tappat 1.8 kilo sen i måndags så jag är helt nöjd. Så allt som allt från när jag började förra omgången så har jag tappat
    18 kilo och 18 cm i midjan.

    Får se hur mycket jag tappar denna gången. Men eftersom jag börjar på nytt så skriver jag in mig på nytt.

    LÄNGD:165
    ÅLDER:28
    MAX VIKT:114 (gravid)
    VIKT START C.K:Från början 101 nu 84
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 30 dagar
    SLUTMÅL: 66
    DELMÅL:76 och midjemått på under 88
    BELÖNINGAR: Göra naglar
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Äta nyttigare och mer grillat
    MOTION: Promenader med hunden, jobbet, gympa och springa

  • Lexy
    Äldre 14 Apr 22:04
    #22

    Välkommen tillbaka i kurträsket :)


    gumpan skrev 2010-04-14 16:35:22 följande:
    Hallå alla. Hängde ju en del här innan när jag gick på hel kur. Har ätit i två månader nu men började på ren kur i måndags. Eller får väl säga idag då jag fuskade lite igår. Men har tappat 1.8 kilo sen i måndags så jag är helt nöjd. Så allt som allt från när jag började förra omgången så har jag tappat18 kilo och 18 cm i midjan.Får se hur mycket jag tappar denna gången. Men eftersom jag börjar på nytt så skriver jag in mig på nytt.LÄNGD:165ÅLDER:28MAX VIKT:114 (gravid)VIKT START C.K:Från början 101 nu 84REN KUR EL. KOMBINERAD?: RenHUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 30 dagarSLUTMÅL: 66DELMÅL:76 och midjemått på under 88BELÖNINGAR: Göra naglarHUR SKA DU TRAPPA UPP?: Äta nyttigare och mer grillatMOTION: Promenader med hunden, jobbet, gympa och springa
  • gumpan
    Äldre 14 Apr 23:20
    #23

    Tackar så mycket. Kände att jag var tvungen till att komma igång innan jag börjar de nya jobbet på måndag. Kommer att gå hela dagarna då. Så tänkte att då måste ju kilorna bara att rasa av mig.

  • Lexy
    Äldre 15 Apr 13:25
    #24

    Dag 46 här och ytterligare 0,5 kilo ner, det går verkligen sakta nu. Känns som att jag skulle kunna vara med i Biggest Loser och gå ner mer än vad jag gör nu :D

    www.nogg.se/lexy

    gumpan
    Jag har 31 dagar kvar så nästan som du alltså. Min sista dag på ren kur är den 16 maj. Vilken dag är din sista dag? Lycka till med det nya jobbet :)

  • gumpan
    Äldre 15 Apr 16:00
    #25

    Har inte riktigt bestämt sista dag än. Når jag mitt mål innan så slutar jag. Mitt mål är att komma ner till 70 kilo så de är 12 kilo kvar. Men idag är de gympa på schemat. Kanske ut och springa lite med. Måste överkompensera lite för jag fuskade idag igen. Satan vad svårt det är att komma igång på riktigt. Men nu jäklar blir de inget mer fusk. Måste komma in i ketos senast på Måndag då de ny jobbet börjar. Känner att jag kan inte gå runt och försöka lära mig allt om man är helt hungrig och inte har någon koncentation.

  • spansk­a flugan
    Äldre 16 Apr 09:36
    #26

    Hur gör ni med träning vid ren kur?


    KB4ever skrev 2010-04-14 13:42:57 följande:
    Det låter ju inte alls illa. Hur länge har du hållit på och har du kört ren kur? spanska flugan skrev 2010-04-14 11:18:14 följande:
    Har hållit på under en månad ung.
  • Lexy
    Äldre 16 Apr 11:02
    #27

    Dag 47 av 77 här och jag har bara 30 dagar kvar nu!!! Jag är så glad :)

    Jag kör styrketräning 3-4 dagar i veckan och sedan 2 veckor tillbaka så är jag ute och springer/går i löpspåret 3 dagar i veckan. Upp till var och en hur man känner att man orkar. Visst kan jag bli lite illamående när jag tränar men då sänker jag bara ner tempot. För mig är det viktigt att träna för det är något man måste göra när man slutar med kuren så man inte går upp allt igen :D

    spanska flugan skrev 2010-04-16 09:36:06 följande:


    Hur gör ni med träning vid ren kur?
    Har hållit på under en månad ung.
  • KB4eve­r
    Äldre 16 Apr 12:36
    #28

    Jemmaj,

    Har du grillat ännu?? :) Hur äter du nu när du inte går på kur, är det kombinerad eller du håller igen bara?

    Jag kör kombinerad från och med onsdag för jag kände att kroppen och psyket behövde få lite mat efter träningspasset i tisdags. Men det var inte speciell gott faktiskt...Hmm.. Men iaf nu har jag två dagar då jag känner mig SÅ galet omotiverad! Och det är bara för att jag är menssvullen och jag vågar inte väga mig och jag inbillar mig att jag inte gått ner nåt mer än de där 3 första kilona. Suck! Varför ska huvudet alltid spela en massa spratt. Jag vet ju att jag går ner när jag håller igen men det känns snarare som att jag gått upp haha. Gaaah jag vet, jag låter galen haha. Det konstiga är att jag tror aldrig jag har varit såhär svullen någon gång förut och då blir man ju lite fundersam över vad det kan vara..

    Jag funderar på att köra en veckas ren kur igen snart...eller kanske kombinera lite och köra 5 dagar ren och sen 2 kombinerad och då inte äta kolisar. Får se hur det blir. Det beror helt på hur mkt jag gått ner när jag väl vågar ställa mig på vågen hehe. Men ren kur i någon form blir det snart igen.

    Har du några roliga planer för helgen? Själv blir det en lite träning och mys och beställa bröllopstårta. :) Kul!

    Ta hand om dig och ha en härlig dag

  • KB4eve­r
    Äldre 16 Apr 12:40
    #29

    Jag har tänkt samma, det där med Biggest Looser...man kan ju trots allt inte dra ner kalorierna mer och dom äter och går ner massor. Men då tränar dom ju typ 6 timmar om dagen åxå...Får testa det! ;)


    Lexy skrev 2010-04-15 13:25:51 följande:
    Dag 46 här och ytterligare 0,5 kilo ner, det går verkligen sakta nu. Känns som att jag skulle kunna vara med i Biggest Loser och gå ner mer än vad jag gör nu :Dwww.nogg.se/lexygumpanJag har 31 dagar kvar så nästan som du alltså. Min sista dag på ren kur är den 16 maj. Vilken dag är din sista dag? Lycka till med det nya jobbet :)
  • jemmaj
    Äldre 16 Apr 13:55
    #30

    KB4ever

    Heyy ...hur är det med dig? allt är bra här, jag äter faktiskt bara mat just nu, har bara gått upp något halvt kilo, man går juh upp lite under dagen och sen under natten förbränner man juh, som tur är haha... vi grillade igår, det var helt underbart måste jag säga..;)

    så nu på onsdag började du med kombinerad eller..? alltså next week? själv kör jag på med mat, äter lite av varje men försöker hålla mig, det är lite svårt ibland men jag gör mitt bästa, så länge jag iaf håller vikten såfunkar det, sen ska jag i maj köra en veckas ren kur och förhoppningsvis få bort dem sista 4 kilona, känns som att jag måste äta väligt lite för att gå ner i vikt med mat just nu, tar juh mina morgon promenader (powerwalk) och mot efter middagen kvällen tar jag och kompisen promenader då och då inga jätte snabba men man rör på sig iaf, men känns inte som att det hjälper om man nu inte äter yttepytte små mini portioner ... men sen tar det väl ett tag tills man går ner i vikt med mat också och det vet jag..men jag har sagt att till sommaren alltså iaf juni ha gått ner till min målvikt och juni är inte långt härifrån ,så en veckas ren kur kommer snart tillbaka haha ush

    när funderar du på köra ren kur igen då? jag tror att eftersom du är mens svullen så känns det som att du gått upp i vikt, kroppen samlar på sig så mkt vatten men tro mig det kommer gå över..;) dont worry, när ska du väga dig?

    du ville inte näman din vikt och målvikt ännu eller hur..? men tell me gärna om du vill, kul o veta och jag hoppas verkligen du har gått ner några kilon nu iaf..;)
    Inte långt kvar tills ditt bröllop är, hur gör du då om man får fråga, en vecka kombinerad och sen ren kur igen el..?

    helgen för min del blir lite jobb och sen umgås med kompise, finns nog inte mkt o göra och jag ska försöka hålla mig från godis också, ush hade jag kunnat så hade jag köpt cambridge för en vecka till nu haha men äh kommer tillbaka till det snart, tror att som du skrev kroppen behöver lite mat också..

    du fixar det gumman och när det känns som värst..skriv av dig eller gör något som underhåller tankarna..;)

    ha en bra dag och sköt om dig du med.. nu ska jag underhålla mina tankar med något plus lite sallad..det hjälper, eftersom kompisen bjöd hem mig sen på tacos/ska dock bara äta kött,grönsaker och gräddfil, inget bröd här inte, ska iaf föröska att hålla mig borta..:D

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - Tråd 17. Alla gamla och nya se hit!