• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36752 visningar
    221 svar
    221
    36752

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Margau­x
    Äldre 21 Sep 20:09

    Grattis till väl överstått Kikki!! Ta med er de fina minnena och försök att inte fokusera på de som inte var så bra! Synd att förstöra en så speciell dag med en kobbig svärmor. Det ska ni väl inte tillåte henne?

  • Margau­x
    Äldre 21 Sep 20:34

    Jag gifte mig också i lördags! Det var en helt makalös dag..... Jag har fortfarande inte hämtat mig!

    Hehehe, ser att förra inlägget blev lite tokigt men du fattar nog vad jag menar!

    Vi hade tur med vädret och i sista minuten blev vi klara med allt!
    Jag började dagen med besök och frukost hos frisören! Min tärna var med och vi hade det jättetrevligt!!
    Vid 11 var vi klara och vid halv tolv snåret åkte vi tillbaka till huset där vi bodde och allt även skulle ske! Vår fotograf var på plats och efter sminkning och påklädning var det fotografering! Vi tog bilder i ca 1,5 h och efter det var det kort paus med lite mat innan vigseln som skulle starta kl 16.30.
    Vi blev lite försenade eftersom den ena vigselringen trillat på golvet och ingen kunde hitta den.... Detta var jag lyckligt omedvetande om!! Den hade rullat in under kaminen och det var tydligen en helt speciell scen att se alla kräla omkling i kostym och långklänning på golvet!

    Vår cermoni var borglig och rätt avslappnad, mamma gick först med vår 3.5 åriga näbb och vår son som är 17 mnd. Näbben hade kudden med de återfunna ringarna! Vi hade Beatles"All you need is love" spelad på flyget som ingångsmusik.
    Mitt i allt snacket tog vi en paus med ljuständning, där alla närvarande fick tända och ställa ett värmeljus framför oss i formen av ett hjärta! Detta till Jan Johansson Gånglek från Älvdalen som var en liten tribute till min pappa som gick bort i juni, han kom från Älvdalen! Superfint och lyckat!!
    Efter löftena var det musik igen och vi började gå ut. Plötsligt kom det en massa silverfärgade serpentiner flygande över oss! Supertrevlig överraskning..... hade ingen aning om detta!!

    Mellan 17-18 var det snittar och Champagne och mingel... Många kramar blev det!
    Middagen var bara helt storslagen.... Både på matsidan och underhållningsmässigt!! Fantastiskt kul!!
    Vi hade 3 rätter och det tod nog ca 4 timmar ändå......... Vi fick förrätten serverad på tallrik och resten hade vi på buffé! Bra lösning och det blev aldrig kaos eller väntetid! Vi hade väldigt bra toastmasters som gick igenom genomförandet då vi just gått till bords! Efter middagen var tårtskärning och vid närmare midnatt dansade vi vår bröllopstango och sen var det fullt på dansgolvet fram till 4 tiden.... De allra mest inbitna partyprissarna blev tillsagda att gå till sängs vid 6 tiden. Då fick det vara nog tyckte jag!

    Dagen efter hade vi brunch med både nya och gamla gäster...... det var lite överkurs men väldigt trevligt! Hade ju sovit lite dåligt innan bröllopet också och 3,5 timme sömn till söndagen gjorde mig lite väl trött..... Är fortfarande rätt krokig faktiskt men det var det värt!!!
    Har inte fått några bilder ännu men detta är från middagen när lillkillen dessvärre bytt om! Han var så söt i sin skjorta, väst och flyga!



    Så här kul hade vi det faktiskt hela kvällen!!!
  • CiaLia
    Äldre 22 Sep 12:08

    Margaux vilken härlig bild på er och till Kikki vill jag bara säga som föregående talare, låt inte denna rent ut sagt idiot till svärmor sabba er stora dag. I framtiden kan du nu utesluta henne från alla högtider och festliga tillfällen. Folk hade med största sannolikhet väldigt trevligt ändå på erat bröllop.

  • Äldre 22 Sep 15:00

    Vi gifte oss alltså i lördags - helt fantastiskt! Efter helgen har jag dock lyckats bli sjuk (feber och tappad röst), så idag är jag hemma och kan ligga och tänka på vår perfekta bröllopsdag.

    Såhär såg vi ut:



    Vigseln hölls i Julita Skans Kyrka (Södermanland). 
     
  • majfli­cka
    Äldre 22 Sep 16:23
    iSusanna skrev 2011-09-22 15:00:59 följande:
    Vi gifte oss alltså i lördags - helt fantastiskt! Efter helgen har jag dock lyckats bli sjuk (feber och tappad röst), så idag är jag hemma och kan ligga och tänka på vår perfekta bröllopsdag.

    Såhär såg vi ut:


    Vigseln hölls i Julita Skans Kyrka (Södermanland). 
    Grattis!!

    Fantastisk bröllopsklänning!
  • Millan­s
    Äldre 22 Sep 17:09

    Jag gifter mig på lördag, det ska bli spännande! Allt är under kontroll, utom en envis förkylning som självklart tyckte det passade att komma och hälsa på nu...men det ska nog lösa sig. Det ska bli oerhört spännande att se min sambos reaktion då han inte har velat se min klänning eller nå innan kyrkan...:)

  • majfli­cka
    Äldre 22 Sep 17:40
    Millans skrev 2011-09-22 17:09:37 följande:
    Jag gifter mig på lördag, det ska bli spännande! Allt är under kontroll, utom en envis förkylning som självklart tyckte det passade att komma och hälsa på nu...men det ska nog lösa sig. Det ska bli oerhört spännande att se min sambos reaktion då han inte har velat se min klänning eller nå innan kyrkan...:)
    Jag gifte mig för ett par veckor sedan med dubbelsidig öroninflammation och halsfluss- gick grymt bra! ;) Lycka till och njuuuuut! =)
  • Mogen
    Äldre 22 Sep 17:41
    Millans skrev 2011-09-22 17:09:37 följande:
    Jag gifter mig på lördag, det ska bli spännande! Allt är under kontroll, utom en envis förkylning som självklart tyckte det passade att komma och hälsa på nu...men det ska nog lösa sig. Det ska bli oerhört spännande att se min sambos reaktion då han inte har velat se min klänning eller nå innan kyrkan...:)
    Håller med dig Millans det är oerhört spännande, vi gifter oss också på lördag.
    Ja och dom här eländiga förskylningarna som alltid kommer när det är som mest olämpligt. Hoppas att det ordnar sig för dig.
    Vi har varit och övat i kyrkan idag och träffade våran underbara präst och kantorn igen.

    Lycka till på lördag!
  • kikki kikki
    Äldre 23 Sep 20:07
    CiaLia skrev 2011-09-22 12:08:51 följande:
    Margaux vilken härlig bild på er och till Kikki vill jag bara säga som föregående talare, låt inte denna rent ut sagt idiot till svärmor sabba er stora dag. I framtiden kan du nu utesluta henne från alla högtider och festliga tillfällen. Folk hade med största sannolikhet väldigt trevligt ändå på erat bröllop.
    Hon är sambo med min mans pappa så jag anser inte ens henne som min svärmor och har inga som helst förpliktelse mot henne......tråkigt bara att få höra av alla som ringer hur konstiga komentarer hon sagt.....men jag skiter i henne från och med nu.
  • bräck
    Äldre 25 Sep 18:12

    Gifte mig igår.. Hade en fantastiskt underbar dag. 
    Vigseln blev precis så bra som jag tänkt mig. Var lite nervös för att vi inte hunnit öva med brudnäbbarna men dem skötte det så bra. Musiken var helt underbar. 

    Festen var också bra. Inget klaga på..

    Är nu en lycklig fru.. 

  • IdaPie­rre
    Äldre 26 Sep 16:53

    Nu är vi oxå gifta..den 10 september va vårat datum. Dagen var helt underbar. Längtar tillbaka som bara den. Tur att man har alla underara bilder att titta tillbax på :)




Svar på tråden September 2011!