• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36750 visningar
    221 svar
    221
    36750

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Margau­x
    Äldre 8 Sep 23:19
    Cylt skrev 2011-09-08 23:18:02 följande:
    Majflicka; Grattis, vad härligt!! Här är det två dagar kvar och det är kaos här. BM är tokförkyld, vi får ingen återkoppling om var och när vi kan hämta nyckeln. Jag måste ringa vår förskräckliga präst imorgon *hua* Det måste blåsas ballonger, göras snittar och köpas presenter till fotograf och solist (vänner som gör det "som present" Men ändå... Just det dukar behövs och en massa grejer ska skrivas ut. Måste rota fram bröllopsbubblor och klänning, dessutom vill jag nog ha någon liten blomma också - och fixa naglarna... Och köpa godis till lillkillens godisbuffé. PUST, dessutom har jag med säkerhet glömt tusen grejer. Åhhh!
    Andas.........
    Det ordnar sig! Delegera!!!!
  • Tiisa
    Äldre 9 Sep 06:42
    Cylt skrev 2011-09-08 23:18:02 följande:
    Majflicka; Grattis, vad härligt!! Här är det två dagar kvar och det är kaos här. BM är tokförkyld, vi får ingen återkoppling om var och när vi kan hämta nyckeln. Jag måste ringa vår förskräckliga präst imorgon *hua* Det måste blåsas ballonger, göras snittar och köpas presenter till fotograf och solist (vänner som gör det "som present" Men ändå... Just det dukar behövs och en massa grejer ska skrivas ut. Måste rota fram bröllopsbubblor och klänning, dessutom vill jag nog ha någon liten blomma också - och fixa naglarna... Och köpa godis till lillkillens godisbuffé. PUST, dessutom har jag med säkerhet glömt tusen grejer. Åhhh!

    Ja, andas djupt, du hinner :) Delegera. Bocka av på en lista istället för att "springa fram och tillbaka och göra lite här & där". Lätt för mig att säga, jag vet ;)


    Du måste berätta sen!!
    :D

  • emma20­08
    Äldre 9 Sep 07:28

    Hej!

    Jag hoppar in här :) Vi ska gifta oss nästa lördag, den 17/9. Sonen ska döpas så då passar vi på att gifta oss. Ska bli roligt då det inte är någon som vet om det förutom tärna, bestman och sonens faddrar :)

    Börjar få lite fjärilar i magen nu :) Det mesta är fixat ska bara hitta ett par skor till dottern idag...

  • Cylt
    Äldre 9 Sep 07:42

    Thanx!! Önskar jag kunde delegera... Allt bröllopsrelaterat är top secret, så det vet bara jag och BM om. Han är ju helt meningslös att delegera till, då han jobbar från och med om 20 minuter. Hehe, plussa på en otroligt krävande bebis som baaaaara vill ha sin mamma Listan ska dock upprättas så snart jag kan lirka mig loss från bebisen. Just det, lunch med solisten ska också hinnas med! Får vi bara tag på den där nyckeln så är rätt mycket löst... Spännande det här! Gifta blir vi nog hur som helst, då vigselförättaren är med på tåget, hindersprövningen och ringarna ligger framme. Döpt blir högst troligen ungen också. Hennes mamma måste bara övervinna sin rampfeber och stålsätta sug för att kunna läsa bönen i kyrkan! Återkommer senare!

  • Cylt
    Äldre 9 Sep 07:44

    Stålsätta sug? SIG, såklart!!

  • Margau­x
    Äldre 9 Sep 07:57
    Cylt skrev 2011-09-09 07:44:07 följande:
    Stålsätta sug? SIG, såklart!!
    Då börjar du med det som är viktigast....
    Jag antar att era gäster vet att de ska på dop i alla fall? Så då kan du be om hjälp med godis av en kompis.
    Dukar likaså....
    Sen börjar du med det som är viktigast, typ snittar? Eller finns det tid för det i morgon? Blommor känns väl kanske prioriterat?

    Lycka till i alla fall!!!!
  • Ihöst
    Äldre 9 Sep 10:22

    Hur ser vädret ut för er i olika delar av landet som skall gifta sig imorgon?


    Här i Göteborg ser det ut att bli lite regn.


    Vi skall gifta oss på en trappa till ett typ slott så lite tak har vi ju i alla fall. Men inget kul om det regnar ändå. Vi har köpt ett jättetsort vitt paraply som vi hoppas inte kommer att behövas.

    Idag skall jag prova brudklänningen med den hyrda underkjolen och rätta skor + smycken. Hoppas att allt ser bra ut nu. Börjar bli lite spänt.
    Fick hem underkläder/nattlinne för bröllopsnatten häromdagen och det funkar, även om det inte var mitt första val (fanns inte inne i lager) och igår fick jag hem fotoboken med min "secret box"-fotografering.

    Så nu börjar allt falla på plats.

    Börjar ni andra bli nervösa? Jag känner mig inte nervös än =)

  • Tiisa
    Äldre 9 Sep 17:24
    Ihöst skrev 2011-09-09 10:22:25 följande:

    Hur ser vädret ut för er i olika delar av landet som skall gifta sig imorgon?


    Här i Göteborg ser det ut att bli lite regn.


    Vi skall gifta oss på en trappa till ett typ slott så lite tak har vi ju i alla fall. Men inget kul om det regnar ändå. Vi har köpt ett jättetsort vitt paraply som vi hoppas inte kommer att behövas.

    Idag skall jag prova brudklänningen med den hyrda underkjolen och rätta skor + smycken. Hoppas att allt ser bra ut nu. Börjar bli lite spänt.
    Fick hem underkläder/nattlinne för bröllopsnatten häromdagen och det funkar, även om det inte var mitt första val (fanns inte inne i lager) och igår fick jag hem fotoboken med min "secret box"-fotografering.

    Så nu börjar allt falla på plats.

    Börjar ni andra bli nervösa? Jag känner mig inte nervös än =)


    Tror det skulle bli fint i sthlm, håller tummarna för att det går bra för dig. Betyder inte snö och regn i brudkronan tur/lycka? ;)
  • Tiisa
    Äldre 9 Sep 17:25
    Cylt skrev 2011-09-09 07:44:07 följande:
    Stålsätta sug? SIG, såklart!!
    Det kommer bli skitbra :D
  • Cylt
    Äldre 9 Sep 21:19

    Hann med riktigt mycket idag, men det blir en lååååång dag imorgon. Vi blev tvungna att lämna lokalen efter att bara ha dumpat lite prylar där; bebisen blev galen och vi hade inte ätit middag och började vara otrevliga mot varandra. Mycket att göra imorgon, men bättre så. Nu = Mc Donalds, sen snittar och prova klänning, plugga på min bön (åhhhh) och leta rätt på min kofta jag tänkt ha. Vädret ska väl bli helt OK i sthlm, men nu duggar det...

Svar på tråden September 2011!