• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36759 visningar
    221 svar
    221
    36759

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • hedvig­007
    Äldre 1 Sep 22:33
    Aniara4 skrev 2011-08-31 10:55:03 följande:
    Ajajaj! Men penicillinet kommer åtminstone att hinna kicka in tills på lördag, så du kommer inte att ha så ont då. Fast å andra sidan kommer du inte att få dricka, och det är ju lite B...
    Det där med att man inte ska dricka när man äter Penicillin är nog en myt. Man ska inte dricka om man har en infektion i kroppen, men man gifter sig bara en gång. Det värsta som kan hända är att det ta lite längre tid att bli helt frisk!
  • Aniara­4
    Äldre 1 Sep 22:41
    hedvig007 skrev 2011-09-01 22:33:12 följande:
    Det där med att man inte ska dricka när man äter Penicillin är nog en myt. Man ska inte dricka om man har en infektion i kroppen, men man gifter sig bara en gång. Det värsta som kan hända är att det ta lite längre tid att bli helt frisk!
    Om jag har förstått det rätt är det snarast så att alkohol får penicillinet att fungera sämre. Och en penicillinkus bör man ju ta fullt ut för att inte basiluskerna ska bli resistenta enligt devisen "what doesn't kill you makes you stronger". Så om man absolut vill dricka när man tar penicillin bör man antagligen be doktorn om att få en extra lång kur eller något för att kompensera.
  • hedvig­007
    Äldre 1 Sep 22:46
    PrincessPink skrev 2010-04-11 00:22:55 följande:
    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)
    Lycka till!
  • hedvig­007
    Äldre 1 Sep 22:50
    Aniara4 skrev 2011-09-01 22:41:19 följande:
    Om jag har förstått det rätt är det snarast så att alkohol får penicillinet att fungera sämre. Och en penicillinkus bör man ju ta fullt ut för att inte basiluskerna ska bli resistenta enligt devisen "what doesn't kill you makes you stronger". Så om man absolut vill dricka när man tar penicillin bör man antagligen be doktorn om att få en extra lång kur eller något för att kompensera.
    Om man dricker måttliga mängder alkohol en kväll under en Pc-kur, så kommer det inte att påverka resistensutvecklingen.
  • Äldre 2 Sep 05:43

    Nu är det bara en dag innan några här inne ska gifta sig... =) Grattis till alla!! =)

  • kikki kikki
    Äldre 2 Sep 07:13
    Margaux skrev 2011-09-01 20:31:35 följande:
    Det är samma dag som vi.... Hur långt har du kommit? Har ni kontroll?
    Jag undrar nämligen om jag borde ha mer panik?

    Panik?....skrattar.....ja du....allt bara snurrar i mitt huvud och jag kan nog säga att jag har panik..


    Jag har fått gjort om bordsplaceringen som jag måste sätta in i festhäftet och jag måste ändra skyltarna till potatis salladen för jag gör inte min egna som det var tänkt utan har köpt så innnehållet har ändrats...(har allergiker och vegitarianer).....och jag måste sy om min klänning också....


    Men jag har nu börjat tänka...." skitsamma jag blir gift ändå".....skrattar.....


    Vad har du kvar?

  • Margau­x
    Äldre 2 Sep 07:33
    kikki kikki skrev 2011-09-02 07:13:31 följande:

    Panik?....skrattar.....ja du....allt bara snurrar i mitt huvud och jag kan nog säga att jag har panik..


    Jag har fått gjort om bordsplaceringen som jag måste sätta in i festhäftet och jag måste ändra skyltarna till potatis salladen för jag gör inte min egna som det var tänkt utan har köpt så innnehållet har ändrats...(har allergiker och vegitarianer).....och jag måste sy om min klänning också....


    Men jag har nu börjat tänka...." skitsamma jag blir gift ändå".....skrattar.....


    Vad har du kvar?


    Din situation låter ju väldigt "stekig" om du frågar mig.... :-P
    Jag har detta kvar:
    *brudklänningen är inte färdig intagen
    *Jackan/boleron är inte sydd (ska inte sys av mig)
    *Vi har inte gjort festhäfte
    *Vi har lite kvar på bordsplacering
    *Vi håller på att lära oss tango- det går sådär för min del!
    *Jag har itne helt kontroll på hur jag ska dekorera
    *Har inte beställt exakt hur brudbuketten/coursage ska vara
    *Jag ska sätta i extentions i håret men när jag var hos frisören i tisdags var håret borta.....
    *Vi har inte bestämt färgen på slips och näsduk till mannen
    *Jag har inte träffat tjejen som ska ha ansvar för vår servering eftersom hon är på semester fortfarande
    *Vi har inte köpt rödvin, öl och all sprit
    *Brunchen dagen efter är inte alls planerad mer eller mindre

    Men gifta blir vi nog ändå!!
  • Cylt
    Äldre 2 Sep 07:39

    Ang. Antibiotika vet jag att det finns olika sorter, varav det är någon man inte ska kombinera med alkohol och solande - fråga läkaren! Vad spännande, ni som gifter er i helgen!!! Här är det åtta dagar kvar och jag hinner inte med något alls på dagarna, lilltjejan är übermammig och storkillen magsjuk *tjoho* Således har vi en triljion grejer kvar att fixa med. Hehe, vi har fortfarande inte berättat får någon - kanske börjar vara dags

  • Aniara­4
    Äldre 2 Sep 12:00

    Floristen ringde just och berättade att grossisten skickat fel blommor.

    *försöker låta bli att hyperventilera*

  • Eileme
    Äldre 2 Sep 15:50
    Aniara4 skrev 2011-09-02 12:00:04 följande:
    Floristen ringde just och berättade att grossisten skickat fel blommor.

    *försöker låta bli att hyperventilera*
    *Gift blir jag ändå, gift blir jag ändå, gift blir jag ändå...* Hoppas att det är ett mantra som kan hjälpa!
    Håll modet uppe!

    Själv har jag varit iväg och handlat underkläder till bröllopsnatten idag. Hade egentligen tänkt strunta i det, men vad sjutton...man gifter sig ju (förhoppningsvis) bara en gång, klart man ska lyxa till det :)
Svar på tråden September 2011!