• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36731 visningar
    221 svar
    221
    36731

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • majfli­cka
    Äldre 31 Aug 17:14

    Tack tack! Ska göra mitt bästa :) Laddat upp med all huskurer som finns, kommer stinka vitlök och kissa ren c-vitamin  på bröllopsdagen;)

  • Ihöst
    Äldre 31 Aug 23:17

    Grattis till alla som skall gifta sig i september. Nu närmar det sig verkligen.
    Själv skall jag gifta mig borgerligt 10 sep i år. Vi skall ha ceremonin på Gunnebo slotts trappa och kommer bara att ha våra familjer med oss. Vi har även bokat en tjej som skall sjunga "utan dina andetag" (på så sätt som carolina wallin perez sjunger) efter vigseln precis.

    Från början skulle allt vara hemligt och enkelt. Bara vi, våra barn och två vittnen. Jag skulle inte ens berätta för mina föräldrar och ha en vanllig klänning. Men det sprack rätt fort.
    Jag har köpt en riktig brudklänning, ringarna är hämtade,bokat tid för make-upp och bruduppsättning, köpt skor, bokat fotograf, bokat hotell med champagne, choklad, jordgubbar och rosor på rummet samt tre-rätters och frukost på rummet.

    Så nu börjar det som sagt närma sig och det är så spännande.

    Har gjort en secret box-fotografering som morgongåva till min blivande som jag beställt fotobok på. Hoppas att den kommer i tid nu bara =)

    Det enda som inte är fixat som jag skulle vilja ha är nåt snyggt att ha på mig till böllopsnatten.
    Några tips? Vad skall ni ha?

  • Tiisa
    Äldre 1 Sep 07:53
    Ihöst skrev 2011-08-31 23:17:16 följande:
    Grattis till alla som skall gifta sig i september. Nu närmar det sig verkligen.
    Själv skall jag gifta mig borgerligt 10 sep i år. Vi skall ha ceremonin på Gunnebo slotts trappa och kommer bara att ha våra familjer med oss. Vi har även bokat en tjej som skall sjunga "utan dina andetag" (på så sätt som carolina wallin perez sjunger) efter vigseln precis.

    Från början skulle allt vara hemligt och enkelt. Bara vi, våra barn och två vittnen. Jag skulle inte ens berätta för mina föräldrar och ha en vanllig klänning. Men det sprack rätt fort.
    Jag har köpt en riktig brudklänning, ringarna är hämtade,bokat tid för make-upp och bruduppsättning, köpt skor, bokat fotograf, bokat hotell med champagne, choklad, jordgubbar och rosor på rummet samt tre-rätters och frukost på rummet.

    Så nu börjar det som sagt närma sig och det är så spännande.

    Har gjort en secret box-fotografering som morgongåva till min blivande som jag beställt fotobok på. Hoppas att den kommer i tid nu bara =)

    Det enda som inte är fixat som jag skulle vilja ha är nåt snyggt att ha på mig till böllopsnatten.
    Några tips? Vad skall ni ha?
    Har köpt olika, snygga saker på http://www.sexiga-klader.se ... men vet inte vad du tycker :)
  • Aniara­4
    Äldre 1 Sep 09:20
    Ihöst skrev 2011-08-31 23:17:16 följande:
    Det enda som inte är fixat som jag skulle vilja ha är nåt snyggt att ha på mig till böllopsnatten.
    Några tips? Vad skall ni ha?
    Det där kom jag också på häromdagen att jag glömt bort. Letade lite i våras när jag var och handlade, men hittade inget jag gillade så jag tänkte ta det "sen". Nu är det försent att köpa på nätet, så jag tittade lite i affärerna när jag var ute i förrgår, men det verkar som att affärerna har bestämt sig för att nu är det höst och alla vill ha mysiga sovtröjor och flanellpyjamasar! Utbudet är förstås extra begränsat i storlek 48...

    Så jag har bestämt mig för att sova naken, sen kommer det ju att finnas morgonrockar på rummet man kan dra på sig när roomservice kommer med frukosten. Glad

    När vi kommer till rummet kommer jag snabbt att byta om från tortyrgördeln till fintrosorna som matchar bh:n, men sen föreställer jag mig att man inte behåller kläderna på ändå. Tar nog iofs med mig ett favoritnattlinne  som är ganska nytt och fint, ifall jag fryser om axlarna på natten, vilket jag gör ibland eftersom jag envisas med att ha armarna ovanpå täcket.
  • Margau­x
    Äldre 1 Sep 09:29
    Ihöst skrev 2011-08-31 23:17:16 följande:
    Grattis till alla som skall gifta sig i september. Nu närmar det sig verkligen.
    Själv skall jag gifta mig borgerligt 10 sep i år. Vi skall ha ceremonin på Gunnebo slotts trappa och kommer bara att ha våra familjer med oss. Vi har även bokat en tjej som skall sjunga "utan dina andetag" (på så sätt som carolina wallin perez sjunger) efter vigseln precis.

    Från början skulle allt vara hemligt och enkelt. Bara vi, våra barn och två vittnen. Jag skulle inte ens berätta för mina föräldrar och ha en vanllig klänning. Men det sprack rätt fort.
    Jag har köpt en riktig brudklänning, ringarna är hämtade,bokat tid för make-upp och bruduppsättning, köpt skor, bokat fotograf, bokat hotell med champagne, choklad, jordgubbar och rosor på rummet samt tre-rätters och frukost på rummet.

    Så nu börjar det som sagt närma sig och det är så spännande.

    Har gjort en secret box-fotografering som morgongåva till min blivande som jag beställt fotobok på. Hoppas att den kommer i tid nu bara =)

    Det enda som inte är fixat som jag skulle vilja ha är nåt snyggt att ha på mig till böllopsnatten.
    Några tips? Vad skall ni ha?
    Känner till det där fenomentet att det bollar på sig.... Vi skulle också ha det sådär avslappant och enkelt, nu har vi wedding favours, brudnäbb och hela baletten!

    Tror nog inte kläder på natten är en nödvändighet för oss i alla fall... jag har köpt raffiga underkläder som jag hoppas ska åka av. Sen är jag naken!!
  • Ihöst
    Äldre 1 Sep 10:31

    Tack för era svar. Jag beställde ett jättefint babydoll-nattlinne på evas underkläder för ett tag sen men det var slut i lager. Det jag hittar i butikerna nu känns lite tantigt för en ung tjej som mig. Dessutom så har jag lite mage efter barnafödande som inte är snyggt i många såna finare nattlinnen
    Har letat runt i alla butiker jag kan komma på här i Göteborg men utan något resultat.
    Kanske blir att jag hoppar det då =(

    Tiisa: Jag skall kolla in sidan, vet bara inte om man hinner få hem något längre.

  • Lanin
    Äldre 1 Sep 11:21

    Aaahhh, mina nerver sitter utanpå kroppen just nu.
    På lördag gifter vi oss.
    Vädret ser än så länge bra ut och jag håller tummarna så hårt jag kan! Vill så görna köra med hästarna (vsgnen har inget tak).

    känns som 1000 saker kvar att göra. Kan inte sova ordentligt på nätterna, har listor överallt.
    Känns som om jag blivit knäpp, haha.

  • kikki kikki
    Äldre 1 Sep 20:00
    Tiisa skrev 2011-08-28 22:42:48 följande:

    www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4044596.htm... Det och en hel del till efter det har hänt. Vår präst har erbjudit oss terapisamtal och vi har faktiskt tackat ja. Sen vet jag inte om det är dumt från min sida. Är det samma blivande som hittade en ny men hittade tillbaka till dig igen? Vad jobbigt för dig! Första gången speciellt. Ett barn kan man inte kalla för "otur" eller liknande, men jag kan tänka mig att man kanske känner ett sting av besvikelse över att allt fint och roligt man planerat inte blir av NÄR man planerat. Du förtjänar verkligen ett hejdundrande bröllop nu! :D Vilket datum? :)


    Jag saknar att inte få impulsköpa eller tänka på saker man kan ha nytta av på bröllopet! Småflaskor? De där i plast som rymmer ca 33 cl eller glasflaskor?


    den första han vet jag inte vart han håller hus nu utan han jag s´ka gifta mig med nu är han som är far till barnet jag fick förra året....vi gifter oss den 17 sep......ja det var 33 cl flaskor i plast som vi köpte som jag tyckte var söta...ler


    jag hoppas att ni kommer att lösa allt och du får en stor kram

  • Margau­x
    Äldre 1 Sep 20:31
    kikki kikki skrev 2011-09-01 20:00:10 följande:

    den första han vet jag inte vart han håller hus nu utan han jag s´ka gifta mig med nu är han som är far till barnet jag fick förra året....vi gifter oss den 17 sep......ja det var 33 cl flaskor i plast som vi köpte som jag tyckte var söta...ler


    jag hoppas att ni kommer att lösa allt och du får en stor kram


    Det är samma dag som vi.... Hur långt har du kommit? Har ni kontroll?
    Jag undrar nämligen om jag borde ha mer panik?
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 1 Sep 21:58

    I morgon blir man fru=)
    Håller mina tummar för vädret i morgon. Och allt annat som ska klaffa=)

    Lycka till alla som gifter sig i helgen!!

Svar på tråden September 2011!