• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36773 visningar
    221 svar
    221
    36773

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • plankt­on
    Äldre 19 Aug 00:11

    Vårt datum är 3:e september!!


    Hippan och svensexan klar och det känns skönt att slappna av lite för det.


    Vi ska gifta oss 50 mil bort så hela veckan innan har vi tagit semester och är där. Hoppas att vi kan slappna av och inte bara fixa fixa fixa. vi gifter oss i vårt hus på landstället så mycket fixar vi själva.


    Det är så mycket smått kvar:


    - köpa nåt snyggt nattlinne


    - köpa ett paraply (man vet aldrig)


    - köpa virke, vickning och frukost till dagen efter


    - spotifylistan (m2b har ansvaret)


    - köpa ett snyggt armband (några förslag? Gillade verkligen Victorias när hon gifte sig - googla och se)


    - placeringstavlan (nästan klar)


    - handväska?? Vill egentligen inte ha nån men vart ska man då ha allt?!


    - Vi är 14 servetter kort och det har jag lagt i censurrutan


    - sen ska jag göra en checklista för ALLT den dagen så att vi slipper frågor och kan slappna av. Kommer typ sätta upp den på kylskåpet så att familjemedlemmar som ska hjälpa till vet vad de ska göra.


    - och jag har INTE fixat blommor än!


    ...Men annars är det lugnt


    Har ni några sista tips och trix så kan vi väl hjälpa varandra så här i slutspurten!


     

  • kikki kikki
    Äldre 19 Aug 12:59

    Jag har vart klar länge med bordsplaceringen och får nu veta att 2 olika par har separerat....den ena (tjej) har gjort slut med sin kille men tar med en gemensam vän istället så det löste sig men den andra (kille) tar inte med sig någon alls så då får stolen stå tom.


    Vi ska träffa prästen på tisdag och nu börjar det rulla på och jag vettetusan hur jag ska hinna

  • Aniara­4
    Äldre 20 Aug 11:02

    Om exakt två veckor ska jag vara hos frissan! Kyss

  • teddy6­6
    Äldre 21 Aug 02:10

    Låter som de flesta har koll på läget. Känns så konstigt att vissa redan pratat med prästen. Har pratat med expeditionen på vår församling och de har bara satt schemat fram till 15 sep. Hon som sätter schemat har haft semester tills nu runt den 20 aug. Snacka om bra framförhållning!!!!!!!!! Så vi vet inte ens vilken präst vi får än. Sen pratade sambon med våra musiker igår och det gjorde inte saken bättre. Vi betalar en rätt bra summa för de ska spela  och vara tillgängliga under hela festen. Och när sambon pratade med dom frågade de bara kort vilken musik vi gillade för de ville helst inte spela "äldre" musik och ja, komma dit och ta för givit att de kan festprogrammmet. Lite smått nervig att det är typ två "hippa" gubbar.
    Men nu verkar det som iallafall som sambon fått tummen loss!! och det uppskattas må jag säga.

  • kikki kikki
    Äldre 21 Aug 09:09

    Jag fick ett mail häromdagen om att dom som skulle komma till kyrkan och sjunga "våran" sång inte kan komma, men dom tipsade om en som dom kände och frågade om jag ville att han skulle kontakta oss...öhhh....jag sa visst men jag vet inte om det känns ok......han har inte hört av sig än.

  • Tiisa
    Äldre 21 Aug 11:02
    Mariamilena80 skrev 2011-08-13 13:11:29 följande:
    Min blivande blev också kinappad i dag, andra dagen på svensexan.
    De tog honom först i går..då fick han hoppa fallskärm..sen blev han avsläppt på en åker sittandes på en solstol med musik i öronen och ögonbindel. Och en hel del mer sprit han skulle dricka upp på 30 min. De hade ställt en klocka som skulle ringa efter 30 min. Då fick han ta av sig ögonbindeln. Då hade de skrivit på en stor skyllt, ta med sakerna och gå hem.
    Å hem kom en full karl och trodde att svensexan skulle fortsätta...väntade hela kvällen... Men den fortsatte alltså i dag=) Lurigt värre=) Han har pressat mig en hel del=)

    I dag blir det Painboll, Spa, Resaturangbesök..av vad jag vet=) Lite orolig i vilket skick är i när han kommer hem och när han kommer:-O
    Jag är lite anti svensexor/möhippor, men kanske mest för att mina vänner inte skulle vara så där fyndiga. Vad kul han verkar ha det! :D
  • Tiisa
    Äldre 21 Aug 11:06

    24 september är det dags för oss.. Vi har ockå småproblem med alkoholen men det får bli som det blir! Vi får helt enkelt ta en dramatenvagn, åka i omgångar till bolaget och efter festen lämna tillbaka det som inte blev uppdrucket :D

  • Jelena­81
    Äldre 21 Aug 11:13

    Nu är  det mindre än 3 veckor kvar, jag blev tagen för möhippa igår!

    Ösregn, men en helt fantastisk dag, mina vänner hade verkligen tänkt till på vad jag kunde gilla och vara lagom utmanad av. Började med en harley tur, vilket var en dröm jag haft länge, trav ridning, poledancing och krokimålning i kombination med en heldag med alla mina närmaste, svåra frågor om min blivande, god mat och dryck. Jag är helt överväldigad över hur väl de känner mig:) 

  • Aniara­4
    Äldre 21 Aug 11:41
    Jelena81 skrev 2011-08-21 11:13:44 följande:
    Nu är  det mindre än 3 veckor kvar, jag blev tagen för möhippa igår!

    Ösregn, men en helt fantastisk dag, mina vänner hade verkligen tänkt till på vad jag kunde gilla och vara lagom utmanad av. Började med en harley tur, vilket var en dröm jag haft länge, trav ridning, poledancing och krokimålning i kombination med en heldag med alla mina närmaste, svåra frågor om min blivande, god mat och dryck. Jag är helt överväldigad över hur väl de känner mig:) 
    Jag med! Så där rök en dag till i planeringen, ha ha. Men nu är det överstökat i alla fall, så nu kan jag planera saker igen och behöver inte fortsätta hålla lediga dagar tomma, som jag har gjort lite grann hittills.

    Mina vänner känner mig verkligen väl. De förstod att jag inte skulle orka med så stort ståhej, så vi var ett mindre gäng hemma hos en kompis. Regnet var inget hinder för oss att gå och bada (åtminstone inte några av oss), sen var det hemmaspa för mig medan de fixade middagen, och sen kom en silversmed så att vi fick göra ett halsband, och sist men inte minst hade vi Singstar-turnering, något de vet att jag tycker är skitkul.

    Hade jag inte haft migrän hela dagen hade det varit helt perfekt!
  • Eileme
    Äldre 22 Aug 22:02

    Hoppar in här... vi gifter oss 10 september och har alltså lite mindre än 3 veckor kvar!


    Har bestämt mig för att vara klar med allt senast måndagen den veckan vi gifter oss. Vill inte ha saker att fixa med in i det sista...


    Så, nu har jag två veckor på mig att få klart allt. Tror att jag har koll...men man vet ju aldrig vad man kan ha missat :)

Svar på tråden September 2011!