• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36740 visningar
    221 svar
    221
    36740

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 12 Jul 19:53
    #81

    Jag håller med, det känns som att listan bara blir längre:(
    Magsår innan detta är över.

  • septem­berbru­d11
    Äldre 12 Jul 20:18
    #82

    Det närmar sig tjejer!! :) Jag känner mig märkligt lugn nu, tar ingen stress fast jag vet att det e mycket kvar att göra. Får nästan panik för att jag inte har nån panik!! Hehe :) Tror jag fann ett lugn då jag äntligen fick utskickat inbjudningskorten. Nu gäller det att börja på med bordsdekorationerna, planera och pyssla ihop dem. Tänkte laga egna små söta kuvert där vi lägger After Eight och en liten remsa med ett ordspråk. Servetter med tryck är på väg och bordslöpare av organza är också på kommande. Kläder och skor är också fixade, jag behöver ännu köpa underkläder. Känns som det inte finns så mycket att göra nu heller, utan det mesta fixas de sista veckorna före. Man kommer säkert att glömma nåt ändå kan jag tänka mig....Imorgon ska vi köpa en del av alkoholen tänkte vi, så då är vi igen ett steg närmare. :)

    Vi kommer knappast att ha några programblad, varken i kyrkan eller för festen. Dels för att jag inte är så pysslande av mig, mao sparar på arbete (finns så mycket annat att göra ändå). Dessutom vill vi ta det som det kommer, vi vill inte att festen ska följa något strikt schema. Festen ska gå ut på att vi äter, dricker, dansar och har roligt. Vill någon hålla ett tal eller dra en lek så är det bara att göra det!

    Vi var på bröllop i helgen och jisses vad jag började se fram emot vårt eget bröllop!!! :)

  • Lanin
    Äldre 12 Jul 20:50
    #83

    Hej brudar!!

    Nu närmar det sig med stormsteg! den 3e bara kryper närmre och närmre.
    Även här känns det som om vi har 1000 saker kvar att göra, har även lyckats trycka in en flytt sådär 5 veckor innan :P

    HÄr är lite av vad vi har kvar att göra:
    Bordsplacering och placeringskort
    Välja ut och köpa vin, öl mm
    Beställa tårtan
    sy upp klänningen
    göra vigselprogram
    bestämma utgångsmusik
    hitta noter till solosångerna
    prata med bandet
    skriva körschema och stämma av med toastmaster och toastmadame
    boka make up rådgivning
    fixa brudbukett och dekorationer till borden
    Öva vals

    Övningsköra med hästarna då jag är lite ringrostig. Vagnen vi ska ha rymmer bara två pers så vi får köra själv :)

    Hoppas allt går bra för er :)

    Någon som har några tips hur man kan göra snygga vigselprogram?

  • kikki kikki
    Äldre 12 Jul 21:10
    #84

    jag har frissan bokad och undrar hur jag ska kunna sitta still i 3 timmar utan att flippa ur...skrattar....tänkte fråga dom om det är ok om jag tar mig en öl där när dom håller på....


    jag måste ringa och kolla om jag kan koppla in datorn i deras ljudanläggning eller om jag måste bränna ut skivor.


     

  • majfli­cka
    Äldre 12 Jul 21:18
    #85

    Hej på er alla!

    Septemberbrud här ;)

    Har en del saker kvar men är inte så stressad, min blivande man gör sitt bästa för att få mig att gå emot varje instinkt jag har vilket alltid är att stressa som attans även över sånt jag inte kan påverka, och tro det el ej: han har lyckats!! =) Jag är cool som en filbunkeFlört El ja ok, ibland iaf.

    Ska boka florist nu i veckan, ännu ej fixat.  Köpte skor idag, ap-fina Flört. Ska provsmaka mat i augusti. Fixa kyrkprogram samt menyblad. Bordplacering. Inte att förglömma: Morgongåva till maken! Annars är nog allt fixat!!

    Ser verkligen fram emot detta! Alltid velat gifta mig litet men blivande vill stort o jag trodde jag skulle stressa sönder pga det ( han "vann" diskussionen ) men jag tror lösningen är jobb 60h/vecka så man inte hinner tänka på det helaFlört

    Hoppas det känns bra för er alla!

  • Pxia
    Äldre 12 Jul 21:20
    #86

    Vi gifter oss i September, men den 17 e!

  • kikki kikki
    Äldre 12 Jul 21:32
    #87
    Pxia skrev 2011-07-12 21:20:39 följande:
    Vi gifter oss i September, men den 17 e!
    vi också......klockan 16:00
  • Eileme
    Äldre 12 Jul 21:39
    #88
    septemberbrud11 skrev 2011-07-12 20:18:23 följande:
    Det närmar sig tjejer!! :) Jag känner mig märkligt lugn nu, tar ingen stress fast jag vet att det e mycket kvar att göra. Får nästan panik för att jag inte har nån panik!! Hehe :)
    Kunde varit jag som skrivit :) Jag känner mig också märkligt lugn samtidigt som jag börjar bli uppspelt när jag bit för bit börjar förstå att vi faktiskt snart ska GIFTA OSS

    Har precis börjat med det lilla pyssel som ska göras, bordsplacering med placeringskort och ett stort vigselprogram.

    Klänningen har kommit hem och jag är SÅ nöjd! (Kinaklänning). Håller på eget bevåg och med enkla medel nu på att sy en underkjol till klänningen, den blir inte så vacker, men den verkar fylla sin funktion bra :)

    Nästan alla kläder i övrigt är också fixade, måste bara hitta ett par röda chinos till stora grabben.

    Vi har börjat öva lite på dansen, det kommer att krävas mer träning, men det finns det ju tid till.

    Nä, känner mig som sagt lugn...hoppas bara inte att jag missat att tänka på något :-/
  • kikki kikki
    Äldre 15 Jul 12:27
    #89

    Jag har suttit i 3 dagar nu med festhäftet och nu är allt utskrivet så det är bara att vika och fixa till det så att det blir en liten bok av det...ler....just nu så spyr jag på det men om jag gör någe annat några dagar så kommer jag nog att tycka det är kul igen. jag vet inte hur många gånger jag fått göra om det och trollat bort hela sidor så jag fått skriva om det....suck....men men.....


    Nu ska jag nog baka lite til så att alla kakor blir klara och kan läggas i frysen

  • Cylt
    Äldre 15 Jul 13:08
    #90

    Halloj! Lite avundsjuk blir jag allt på ert pysslande, men men! Vi håller på och roddar med lokal, det löser sig nog nästa vecka. Visst "vågar" vi boka en lokal för upp till 40 pers. Det kommer att skickas ca 50 inbjudningar till ung. 60 personer med lite kids... Ingen vet ju att vi gifter oss och dop är väl inte så hög prio? Bortfallet borde väl således bli minst 1/3? Typ... Dessutom är det ju bara lite fikamingel, ingen 3-rätterssittning. Jag och min 8-åring spånar lite i vilka kakor som ska bakas, jag pratade med sömmerskan och prästen idag - så vi har faktiskt lite att pyssla med ändå

Svar på tråden September 2011!