• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    37139 visningar
    221 svar
    221
    37139

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • kikki kikki
    Äldre 26 May 13:24
    #71
    Chicita skrev 2011-04-05 10:03:26 följande:
    En anledning att en bröllopstårta är dyrare är för att dom lägger mycket mycket mer tid på att få den perfekt...
    Och tid kostar pengar.
    Om man dessutom vill ha den lite extra dekorerad så tar ju det också tid...

    Jag gör min själv.
    Det är den fjärde bröllopstårtan jag kommer att göra...
    Nej förresten... det blir ju en i sommar också, så det blir den femte tårtan jag gör sen då när det är dags för mig själv *S*

    Ett tips till er andra är att leta runt efter folk som har som hobby att göra tårtor.
    Hör med jobbarkompisar och släktingar om dom känner någon som brukar göra tårtor och be att dom visar bilder...
    Det finns många av oss hobby-bakare som faktiskt kan trumfa ett vanligt bageri när det gäller utseende och smak och det är ju för att många bagerier inte har möjlighet att testa så mycket "konstiga" saker som vi andra gör. Men som inte alls tar så mycket betalt (kostnaden för ingredienser + kanske nån slant för jobbet. Men det viktigaste är att man inte går back liksom)
    jag ska göra min egna bröllops tårta.....började göra tårtor i vintras och tycker att det är skitkul.....så nu får jag verkligen min tårta som jag vill ha den...ler
  • Eileme
    Äldre 26 May 13:30
    #72
    capobranco skrev 2011-05-26 13:23:44 följande:
    Insåg att jag var ute sent och att det kan ta 14 veckor att beställa vilket gör att det skriker så det är bara till att kolla mer lokalt.
    Jag ska beställa från Kina och har väl precis börjat fatta att det är hög tid!
    Hade tänkt vänta till Juli för att innan dess hunnit gå ner lite till i vikt (gravidkilon) men efter att ha följt lite trådar här på BT så inser jag att jag nog ska beställa snarast möjligt för att vara helt säker på att hinna få den!

    Har mailat med företaget och de säger visserligen 15 arbetsdagar+ca 10 till i leverans men det är ju snart semestertider dessutom!

    Ska bli spännande att beställa och (förhoppningsvis då) få hem den i god tid innan, undrar om man kan hålla sig ifrån att prova den typ varje dag
  • Äldre 26 May 13:47
    #73
    kikki kikki skrev 2011-05-26 13:24:52 följande:
    jag ska göra min egna bröllops tårta.....började göra tårtor i vintras och tycker att det är skitkul.....så nu får jag verkligen min tårta som jag vill ha den...ler
    Ja det är kul att göra tårtor Glad
  • kikki kikki
    Äldre 26 May 18:01
    #74
    Eileme skrev 2011-05-26 13:30:34 följande:
    Jag ska beställa från Kina och har väl precis börjat fatta att det är hög tid!
    Hade tänkt vänta till Juli för att innan dess hunnit gå ner lite till i vikt (gravidkilon) men efter att ha följt lite trådar här på BT så inser jag att jag nog ska beställa snarast möjligt för att vara helt säker på att hinna få den!

    Har mailat med företaget och de säger visserligen 15 arbetsdagar+ca 10 till i leverans men det är ju snart semestertider dessutom!

    Ska bli spännande att beställa och (förhoppningsvis då) få hem den i god tid innan, undrar om man kan hålla sig ifrån att prova den typ varje dag

    Jag har beställt 2 kina klänningar efter mina mått och båda har vart för små. så lägg till ett par cm när du mäter.


    Det är lättare att sy in än att klänningen är för liten.

  • Cylt
    Äldre 26 May 21:30
    #75

    Vi valde den 10:e för att kyrkan vi vill gifta oss i var ledig först då, efter sommaren... M.a.o. finns det ingen romantisk bakgrund till datumet. Åh, jag skjuter fram skrädderifixandet = inte bra! Däremot har jag ordnat så en kollega, som är otroligt fotointresserad, ska fota och en väninna ska sjunga kyrkan... Vi kommer dock att få avslöja bröllopsplanen för solisten, då sångvalen kommer att verka skitkonstiga annars :-P

  • Eileme
    Äldre 26 May 21:35
    #76
    kikki kikki skrev 2011-05-26 18:01:50 följande:

    Jag har beställt 2 kina klänningar efter mina mått och båda har vart för små. så lägg till ett par cm när du mäter.


    Det är lättare att sy in än att klänningen är för liten.


    Oh tack, det ska jag göra då!!
  • ulfoli­nda
    Äldre 11 Jun 13:10
    #77

    hur går det för er allihopa?
    är i vecka elva nu av min gravidetet och har kollat ut en klänning på nätet och pratat med dem om mått och sådär. ska vänta några veckor till innan jag skickar efter den med tanke på mina två tidigare missfall. men jag håller tummarna!

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 12 Jul 17:30
    #78

    Jag känner att jag håller på bli galen av allt som måste fixas:(
    Inte så smart att behöva lägga semesterlugnet på att planera och fixa allt, gahh...
    Är det nån som känner som mig???

    Vad har ni kvar att göra flickor???

  • CiaLia
    Äldre 12 Jul 18:13
    #79

     har MASSA kvar å göra, är ledig 3 veckor så då hoppas jag på att hinna med mycket. Har haft så mycket semester i vinter å i vår så känner inte att det gör nåt att sommarsemestern går till planering, men vete sjutton hur vi ska hinna m allt ändå....3 sep är vårt datum. Vi bor utomlands fram till 1 månad innan bröllopet därför också så mycket kvar...svårt att boka grejer härifrån

    Kvar att göra:
    vigselprogram
    festprogram
    dekorering å dukning
    min klänning kommer i mitten på juli, ev korrigeringar måste antagligen göras
    mannens kläder inte ens köpta (han tror han ska hitta kostym på en gång bara han går till NK el Ströms tydligen...)
    träffa präst
    sätta ihop tipsrunda
    köpa alkohol i Tyskland (kommer inhandlas på resa hem till Sverige från Schweiz 1 vecka innan bröllopet)
    öva in en skaplig vals (kan precis grunderna)
    gå igenom detaljer m toastmastrar
    gå igenom detaljer m fotograf + filmare
    reka hela området runt festlokalen för att hitta bra platser till fotografering 
    inhandla smink, löshår och underkläder
    boka frisör

    Sen alla detaljer kring kvällen, hela tidsschemat måste vi detaljplanera

    ojoj ja massa kvar som sagt
     

  • kikki kikki
    Äldre 12 Jul 19:38
    #80

    Jag börjar känna panik också....har gjort massor men har massor kvar...på någe sätt så tillkommer det nya saker hela tiden.


    Jag ska ju baka min egna bröllopstårta så jag hyrde en stor form på tårtdecor så jag har bakat tårtbotten till den största tårtan nu iaf på 35 cm och fryst in den. skönt att ha det gjort fast jag har fler bottnar att baka men dom formarna har jag köpt så dom kan jag göra när jag vill.


    Min blivande ska åka till tykland med blivande svärfar och köpa vin,öl och cider om någon vecka så då blir den saken ur världen också.


    har tänkt att göra fest program men kommer inte igång med det riktigt...behöver en spark i röven...skrattar...


    Min tanke är att ha så mycket gjort innan så att jag kan ta det lugnt sista veckan innan

Svar på tråden September 2011!