• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36798 visningar
    221 svar
    221
    36798

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Tårtsm­ula
    Äldre 25 May 12:30
    #61

    Vi ska också gifta oss den 3 september i år. Det planeras för fullt. Det finns mer att tänka på än vad jag först trodde. Har ni kommit långt?


    PrincessPink skrev 2010-04-11 00:22:55 följande:
    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)
  • septem­berbru­d11
    Äldre 26 May 00:06
    #62

    Vi ska också gifta oss i september, närmare bestämt den 10e september :) Ser så mycket fram emot det och börjar bli lite nervös till och med. Har hunnit planera å fixa en hel del men det är mycket kvar. Kyrka, festlokal och musik till festen bokade vi redan i januari. Klänningen hittade jag på första försöket i februari och skorna beställde jag från nätet här under våren. Vigselringen hämtade jag hem så sent som igår och den är såååå fin :) Kläderna till min blivande make ska vi fixa nästa vecka. Nu skulle jag bara behöva skärpa till mig och börja på med inbjudningskorten. Jag ska fixa och pyssla ihop dem själv. Material finns här hemma och vi har bestämt hur de ska se ut så det e bara att börja på...vi skickar ut dem i början av juli är det tänkt. Men det e en hel del kvar! Räknar med att hinna göra det mesta under min semester som börjar i mitten av juni :)

  • septem­berbru­d11
    Äldre 26 May 00:14
    #63
    Chicita skrev 2011-03-04 10:30:45 följande:
    3/9 verkar vara ett populärt datum...

    Ingen annan som hört att vissa inte kan komma pga älgjakten Obestämd ?

    Vi har fått 3 Nej på vår inbjudan redan. Och det är för att älgjakten börjar precis då, där dom jagar tydligen...
    Känns ju lagom kul att veta hur dom prioriterar liksom... Vi gifter oss en gång, det tar en dag...
    Jaga älg gör man ju flera veckor (ibland) och varje år... En dag borde dom ju kunna avsätta för oss känns det som  *S* 
    Jag känner igen ditt problem alltför väl! Jag har nämligen tre brorsor vars största intresse är jakt och de såg inte så jättenöjda ut när vi anmälde vårt datum 10.9. Men jag har alltid velat ha ett höstbröllop så de får så lov att acceptera det och deras respektive har lovat mig att se till att de infinner sig på vårt bröllop. De har ju ändå haft ett år på sig att bearbeta tanken :)
  • Äldre 26 May 10:18
    #64
    septemberbrud11 skrev 2011-05-26 00:14:56 följande:
    Jag känner igen ditt problem alltför väl! Jag har nämligen tre brorsor vars största intresse är jakt och de såg inte så jättenöjda ut när vi anmälde vårt datum 10.9. Men jag har alltid velat ha ett höstbröllop så de får så lov att acceptera det och deras respektive har lovat mig att se till att de infinner sig på vårt bröllop. De har ju ändå haft ett år på sig att bearbeta tanken :)
    Hehe... det är rätta takter Flört
  • Eileme
    Äldre 26 May 11:16
    #65

    Här är en till som gifter sig den 10 September, verkar vara ett poppis datum
    Varför valde ni just den dagen??

    Vi valde det eftersom det fortfarande brukar vara varmt och somrigt samtidigt som löven börjat gulna vackert på träden. Förhoppningsvis är det precis så det ser ut även i år. Men det kan ju också vara regn, regn, regn

    Någon av er som gifter sig utomhus och vad har ni isåfall valt för dekorationer och blommor i brudbuketten?

    Jag vill gärna ta tillvara på höstfärgerna under själva cermonin, men vill samtidigt inte dekorera i orange...det är inte min favoritfärg direkt ...

  • Äldre 26 May 11:47
    #66
    Eileme skrev 2011-05-26 11:16:18 följande:
    Jag vill gärna ta tillvara på höstfärgerna under själva cermonin, men vill samtidigt inte dekorera i orange...det är inte min favoritfärg direkt ...
    Välj guld och koppartoner istället för orange. 
    Och så någon varm grön kanske som accentfärg?
    I buketten kan du ha varma roströda rosor eller kallor... 
  • Eileme
    Äldre 26 May 13:08
    #67
    Chicita skrev 2011-05-26 11:47:37 följande:
    Välj guld och koppartoner istället för orange. 
    Och så någon varm grön kanske som accentfärg?
    I buketten kan du ha varma roströda rosor eller kallor... 
    Det var en bra idé!
    Som blommor hade jag tänkt röda buskrosor eller hibiskus men jag vet inte om det är önsketänkande. Känner mig ganska lugn på den punkten dock, det är inte så viktigt för mig.
    Jag ska binda alla blommor själv och får helt enkelt se vad som finns när vi stannar till i blomsteraffären dagen innan
    Jag siktar på rött tema iaf eftersom det ska vara en liten accentfärg i vår klädsel (jag ska ha röda skor bland annat och min blivande ska nog ha röda knappar på skjortan!)
  • Eileme
    Äldre 26 May 13:13
    #68

    Vad skönt att det inte bara är vi som har O.S.A lååångt innan Vi har också satt 30 juni som sista...

    Så blev det eftersom stället vi ska vara på ville ha in boendebokningarna innan semestern (vi ska ha 3 dagars...)
    Efter sista Juni släpper hon stugorna som vi preliminärbokat och då får gästerna fixa på egen hand!

    Vi har också fått lite mutter om att vi ska gänga oss mitt i älgjakten! Halva gänget som är bjudna är norrlänningar Skönt är dock att det mest muttras på skoj, de "offrar" gärna en helgs jagande för att fira oss istället!

  • kikki kikki
    Äldre 26 May 13:19
    #69

    Hej


    jag gifter mig den 17 september i kungälvs kyrka.

  • capobr­anco
    Äldre 26 May 13:23
    #70

    Vi valde den 10:e för att förhoppningsvis är det lite varmt fortfarande och att det finns chans till en fantastisk höst dag men sen så är jag ju lite siffer människa oxå så 110910 passade mig bra. Bestämde oss dock så sent som i påskas för just det datumet hade först tänkt oss vår bröllop 2012 men vi gillar hösten och inte att vänta heller ;)

    Cylt: Jag var och prövade klänning i butik är lite nojig för att beställa men ska kolla upp sömmerska oxå för den jag gillade ville de inte hyra ut bara sälja och det var lite mer än jag tänkt mig men inte så att det inte går  men vi får se. Insåg att jag var ute sent och att det kan ta 14 veckor att beställa vilket gör att det skriker så det är bara till att kolla mer lokalt.

Svar på tråden September 2011!