• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36749 visningar
    221 svar
    221
    36749

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • Aniara­4
    Äldre 6 May 20:12
    #51

    Vi har ÄNTLIGEN beställt inbjudningskort efter en del tjat från min sida... och tjafs då vissa familjemedlemmar blev MYCKET upprörda över en av våra skämtsamma formuleringar. Suck. Men nu borde de kunna gå ut i maj åtminstone.

    Vi satte O.S.A. 1 augusti, en månad innan typ, och förklarade för säkerhets skull i den mer utförliga informationen på baksidan att vi ville att folk skulle svara. Har förstått att en del har problem med det där OSA...

  • Krazzz­y
    Äldre 9 May 10:07
    #52

    Hej, hur går det med planeringen? Hur mycket har ni som är klart?

    Vi har ju bokat det mesta iaf. Men vi ska åka ut och provsmaka menyn å så där. Min klänning fick jag hem förra veckan och ringarna är beställda Skrattande

    Det som är kvar att fixa är att beställa buketterna och fixa kläder till min m2b samt vår son, vår dotters klänning fick jag hem för tre veckor sedan. Vi satte osa datum den 30/6, så vi har tid på oss att ordna med bordsplacering mm. För sen kommer semestern, och då skall jag ha SEMESTER! inte ränna runt och planera för mycket. Men lite planering och sista pysslet kommer man inte undan Flört

  • Äldre 9 May 12:29
    #53

    Jo, här går det framåt! Vi gifter oss i Södermanländska Julita den 17 september. 

    Klänningen är på väg och ringarna beställda.
    Hans kläder beställda.
    Frisör & florist bokade, likaså kyrka, präst, stråkkvartett, solister.
    Nästan all musik bestämd.

    Åker och provsmakar menyn samt träffar prästen om ett par veckor.


    Det som INTE är färdigt ännu:


    - Transport från kyrkan till festen
    -  Musikanläggning till festen
    -  Bordsplaceringar (OSA 17 juli)
    -  Festprogram/Vigselprogram
    -  Skor & smycken till klänningen 
    -  Musikval: utmarch 

  • IdaPie­rre
    Äldre 9 May 18:56
    #54

    Det som är klart hos oss är:
    Inbjudningarna är skickade. Osa 1 juli.
    Min klänning hänger i garderoben
    M2b´s kläder ska beställas i slutet utav maj. Han har haft väldigt svårt att bestämma sej :)
    Lokalen är bokad och kyrkan såklart.
    Solist till kyrkan är klart
    Band till festen är klart..
    Vår sons kläder kommer beställas samtidigt som min blivandes.
    Ringar trodde vi att vi hade bestämt oss för men vi har tänkt om och håller på att kolla på det fortfarande..jag som är väldigt velig...man ska ju ha ringen resten av livet så dom måste ju vara fina :)

    Hmmm....ja va mer....
    Tärnans klänning är beställd.
    Ibland käss det som allt är färdigt o i nästa stund känns ingenting färdigt..Jag är lite utav ett kontrollfreak..haha

  • Anna89
    Äldre 12 May 12:21
    #55

    17 September är vårt datum! 

    Det som klart : 
    Kryka
    Festlokal
    Inbjudningar utskickade
    Min klänning hänger hemma(måste dock korrigeras lite)
    Brudskor
    Brudgummens kläder  
    Dekoration (dukar,löpare,ballonger m.m)
    Håruppsättning till mig och tärnor bokad
    Smink till mig + tärnor bokad
    Vigselringar 
    Fotograf

    Det som är kvar
    Musik till kryka - solist?
    Band som spelar på festen?
    Brudbukett
    Tårta 
    Bil/ häst o vagn 
    Maten 
    Drycken
    Festprogram
    Vigselprogram

     

  • Cylt
    Äldre 12 May 16:06
    #56

    Hej brides to be! Jag hoppar in här! Vi gifter oss i smyg på vår dotters dop den 10 september. Det blir således inte så mycket mer än så, binjures på bubbel och cup cakes efteråt och tar med oss närmaste familjen ut på middag på kvällen. Vi skulle ha gift oss i augusti förra året, men ställde in med buller och bång tre veckor innan :'( Därför har vi hela planeringen klar, men nästan inget kommer att användas. Jag är på jakt efter en sömmerska i Sthlm som kan sy om min klänning - någon som kan rekommendera någon?

  • Cylt
    Äldre 12 May 16:09
    #57

    Crappy iPhone; Binjures = vi bjuder...

  • Aniara­4
    Äldre 12 May 17:09
    #58
    Cylt skrev 2011-05-12 16:09:09 följande:
    Crappy iPhone; Binjures = vi bjuder...
    Hahahahahaha!
  • capobr­anco
    Äldre 24 May 21:09
    #59

    Vi gifter oss den 10:e ska bli så spännande men är lite stressad. Inbjudningarna är dock skickade och några har redan tackat ja men det är mycket kvar. Ska prova klänning för första gången imorgon.

  • Cylt
    Äldre 24 May 21:47
    #60

    Capobranco: Åh vad härligt... Var köper du- och vilken typ av klänning? Jag har kontaktat två skräddare, har inte fått återkoppling än :-/

Svar på tråden September 2011!