• Prince­ssPink
    Äldre 11 Apr 00:22
    36754 visningar
    221 svar
    221
    36754

    September 2011!

    Vi ska gifta oss den 3 september - 2011. :)

    Finns det någon mer som ska gifta sig i september? :)

  • Svar på tråden September 2011!
  • IdaPie­rre
    Äldre 3 Mar 21:35
    #11

    Vi gifter oss den 10 september. Kyrkan och lokal är bokad. Åh vad ja längtar...men ja känner mej stressad redan :)

  • IdaPie­rre
    Äldre 3 Mar 21:44
    #12

    har börjat med våra inbjudningskort...vi kommer skicka ut dom i maj o har osa datum 1 juli.  Min klänning hänger hemma i garderoben o bara väntar :) Min tärna är tillfrågad. Min M2B´s kläder på g...han har varit o provat men inte bestämt sej än. På lördag ska vi på bröllopsmässa å få lite inspiration :) Har börjat köpt hem lite dekoration till lokalen oxå..men inte mycket...

  • Lanin
    Äldre 3 Mar 21:45
    #13

    Vi gifter oss den 3e september och nu pysslar jag för fullt med inbjudningarna. Känns som man har en liten fabrik på vardagsrumsbordet, haha.

    det börjar ju närma sig med stormsteg!!

  • Krazzz­y
    Äldre 4 Mar 10:25
    #14

    Vi gifter oss också den 3/9 ! Har beställt inbjudningskort nu så jag hoppas att de blir bra och kommer i tid.
    Vi bestämde oss för ca 4 veckor sedan att det var på tiden att vi gifte oss, Så nu är lokal och  vigselförrättare bokat och klart. Sen är det "bara" resten kvar ;)

  • Äldre 4 Mar 10:30
    #15

    3/9 verkar vara ett populärt datum...

    Ingen annan som hört att vissa inte kan komma pga älgjakten Obestämd ?

    Vi har fått 3 Nej på vår inbjudan redan. Och det är för att älgjakten börjar precis då, där dom jagar tydligen...
    Känns ju lagom kul att veta hur dom prioriterar liksom... Vi gifter oss en gång, det tar en dag...
    Jaga älg gör man ju flera veckor (ibland) och varje år... En dag borde dom ju kunna avsätta för oss känns det som  *S* 

  • Hidalg­o
    Äldre 4 Mar 10:38
    #16

    Hejhej!
    Vi gifter oss också den 3 september!

    Kyrka och fest bokad, inbjudningarna tryckta och skickas nog i helgen. Klänningen hänger i garderoben, Festprogrammet påbörjat och bröllopsresan bokad och betald.

    Sliter just nu med fotograf och florist, ganska besvärligt måste jag säga. Dyrt och svårt att förstå sig på...

    Men det pirrar i magen varje gång jag tänker på att vi ska gifta oss!!!!!

  • Aniara­4
    Äldre 4 Mar 18:26
    #17
    Chicita skrev 2011-03-04 10:30:45 följande:
    3/9 verkar vara ett populärt datum...

    Ingen annan som hört att vissa inte kan komma pga älgjakten Obestämd ?

    Vi har fått 3 Nej på vår inbjudan redan. Och det är för att älgjakten börjar precis då, där dom jagar tydligen...
    Känns ju lagom kul att veta hur dom prioriterar liksom... Vi gifter oss en gång, det tar en dag...
    Jaga älg gör man ju flera veckor (ibland) och varje år... En dag borde dom ju kunna avsätta för oss känns det som  *S* 
    Om det är nära vänner/släktingar som svarar så skulle jag ha god lust att jaga DEM med en älgstudsare! Skrikandes
  • Äldre 4 Mar 19:35
    #18
    Aniara4 skrev 2011-03-04 18:26:47 följande:
    Om det är nära vänner/släktingar som svarar så skulle jag ha god lust att jaga DEM med en älgstudsare! Skrikandes
    Hehe.. ja det är min M2B's ena farbror och en kusin som ska jaga älg...
    Och sen är det en faster + man som har långhelg på jobbet då (läkare) så dom kan troligtvis inte få ledigt... Men han har sagt att OM han fick ledigt så skulle han jaga då... {#emotions_dlg.djavulsk} 

    Svärmor är inte SÅ glad på dom... Men men då kunde ju jag bjuda två kusiner istället *S* 
  • Aniara­4
    Äldre 4 Mar 20:16
    #19

    När tänker ni skicka ut inbjudningarna?
    Som jag förstår det är det kutym att skicka tre månader innan (med OSA en månad innan), men det blir ju just när semestern börjar, det känns som att folk kanske glömmer eller tappar bort det då?

    Vi har förvarnat familjen och de närmaste vännerna om datumet, men inte alla vi tänker bjuda.

  • Äldre 4 Mar 20:38
    #20
    Aniara4 skrev 2011-03-04 20:16:14 följande:
    När tänker ni skicka ut inbjudningarna?
    Som jag förstår det är det kutym att skicka tre månader innan (med OSA en månad innan), men det blir ju just när semestern börjar, det känns som att folk kanske glömmer eller tappar bort det då?

    Vi har förvarnat familjen och de närmaste vännerna om datumet, men inte alla vi tänker bjuda.
    Vi har redan skickat våra... med OSA 2 månader innan...
    Detta för att alla ska ha en vettig chans att sy/ hyra/ köpa kläder enligt temat vi önskar.

    Vi vet att vi är ute i extra god tid, så någon vecka eller två innan OSA-datum så ska vi sätta vår närmaste familj på att dra igång djungeltrummorna och påminna om att dom måste svara ;) 
Svar på tråden September 2011!