• tulare­mi
    Äldre 21 Mar 21:17
    6056 visningar
    31 svar
    31
    6056

    Gullig tant

    Vad tänker du på när du tänker på en gullig tant?
    Det ska vara något som går att ha som dekoration på bord och liknande.
    Vi hade tänkt ha lite olika saker på olika bord.

    Några grejer vi kommit på är bl.a små söta blommor i krukor, trevånings-kakfat med något gott på, Emser-tablettaskar.
    Nu hoppas jag att det finns en massa kloka människor här som kan komma med ännu fler idéer! :) Tack på förhand!

  • Svar på tråden Gullig tant
  • annaoc­hmias
    Äldre 25 Mar 14:10
    #21

    TS, tycker det låter som ett jättemysigt tema! Om du vill kan du ju googla på "shabby chic" då får du nog upp en hel del att inspireras av.

  • OomphG­irl
    Äldre 25 Mar 19:39
    #22

    cath kidston (www.cathkidston.co.uk/ kanske kan vara till inspiration.
    min lägehet är inredd med måttot gullig tant.. :D

  • Sebast­iána
    Äldre 25 Mar 20:05
    #23
    naturtanten skrev 2010-03-25 12:40:04 följande:
    vad sägs om spets och kanske den här gamla sortens bokmärken på inbjudningarna??
    Åh bokmärken!
  • Kattpo­et
    Äldre 25 Mar 21:25
    #24

    Kaffe panna i plåt eller gammal charming tvkanna.

    7 sorters kakor, bullar, mjuka kaka och stor svulstig tårta med mycke grädde och allt ska vara bakat med smör och kärlek.

    Om man vill kan man faktikst ha en kakbuffee med 60 kakorsorter!

    Mormor hade 66 kakorsorter på sitt bröllop.

    Gamla möbler och spetsgardin och små porslins hundar och katter och en tant ska lukta tvål och grönsåpa....

  • Lara C
    Äldre 25 Mar 21:59
    #25

    Min mtb tänker vitt hår, liten, lite rund och vass i replikerna. Och lebba. Som bjuder på godis i form av Webes små tennistacketa och som gör leverpastejmackor på formfranska med tjockt med smör under leverpastejen.

    Obs, mtb har bara läst första meningen.

  • Kattpo­et
    Äldre 25 Mar 22:14
    #26

    Nej tanter har hårda karameller som man måste suga på!!

    Och så säger de åt en att göra det också!

    Kommer ihåg grannen som alltid sa: Ska du inte döppe din kake flickstackare? Här finns inget fint folk som ser.

  • tulare­mi
    Äldre 28 Mar 12:13
    #27

    Haha, många sköna kommentarer!
    Överväldigad av bra idéer för inspiration, nu ska jag googla så fingrarna glöder!
    Fnissat gott åt leverpastejmackor på formfranska med smör, haha! Nattamat? ;)

    oomphgirl: tack för länk, ser mycket bra ut, ska kolla närmare på det NU.
    Kattpoet: KLOCKRENT med hårda karameller som man uppmanas att suga på.

  • Sebast­iána
    Äldre 28 Mar 13:03
    #28

    TS du måste lägga in foton från bröllopet sedan! Jag är så nyfiken på hur det kommer att se ut!

  • Sebast­iána
    Äldre 28 Mar 17:10
    #29

    Sätt värmeljus i gamla kaffekoppar med stort blommönster på.

  • KatjaB
    Äldre 28 Mar 17:44
    #30

    Glade kanske har någon ny luftfräschör med pensionärsdoft

    Skämt åsido, vilket gulligt tema ni har. När jag tänker tant tänker jag blommiga kaffeserviser, söta tunna små servetter med dekorativ kant, guldfärgade teskedar gärna med blommor på.
    Virkade dukar, gungstol, trasmattor och husmorsförkläden

  • Kattpo­et
    Äldre 28 Mar 18:12
    #31

    Hårda karameller så som glaskulor ( finns de numera?), polkagris och ingefärkarameller.

    Nattamat hos min gammelfaster var alltid en burk med godis och kakor och antigen ett glas mjölk eller läsk.

    1 vecka hos den tanten och mamma kunde mata oss med bondbönor och brysselkål utan att vi gnällde och godis det ville vi inte ha på några veckor efteråt.

Svar på tråden Gullig tant