• Tjorve­n81
    Äldre 4 Mar 18:51
    4001 visningar
    22 svar
    22
    4001

    ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?

    Ska in till stan (mest troligt) på lördag. Tänkte kanske kolla in vigselringar och ev bröllopsklänning.. Nå´n som har nått bra tips? Vill ha en enkel ring med kanske en sten som är "nerfäld" +sambons ring som ska va slät då.. Enkel rak klänning för max 3000kr..

  • Svar på tråden ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?
  • Lindao­chStef­an
    Äldre 4 Mar 21:56
    #1

    Det finns väl bara högtidskläder och Änglalikt då det gäller klänningar. Priserna vet jag inte vart de ligger. Har du kollat på nätet något?
    Själv ska jag beställa från millybridal tror jag...
    Bästa utbudet på ringar tycker jah att Albrekts guld på Strömpilen har, men det beror ju på vad man är ute efte också...Lycka till!

  • Äldre 9 Mar 11:58
    #2

    Jag tycker kjellins i umeå har varit superbt duktiga och har mycket fina ringar!

  • Sebast­iána
    Äldre 9 Mar 13:58
    #3

    OT. Vi kommer att ha 20-25 gäster från Umeå med omnejd på bröllopet. Vi hade tänkt ha med en västerbottnisk-svensk ordlista i festprogrammet. Någon Umebrud som har en sån liggandes någonstans eller som känner till någon bra hemsida?

  • Äldre 9 Mar 15:02
    #4

    Sebastiána: västebottnisk-svensk ordlista... hmmm.. hur menar du nu?

  • PimPim­2010
    Äldre 10 Mar 10:28
    #5

    Ett tips till er om ringar är att i Amelia Brud och Bröllop finns en kupong med 20% rabatt för valfri diamantring (utom engelbrekt) hos Hallbergs guld. Ska själv dit och kika på lördag :)

    Angående klänning så har jag kollat på nätet brudbutiken.se och hittat MIN klänning så det blir inget mer kikande... nu är jag inställd på det :)

    Ja, västerbottnisk-svensk ordlista; o-i = inte i, skåparna= skåpen... det var väl vad jag kunde på västerbottniska ;)
    Lycka till!!

  • PimPim­2010
    Äldre 10 Mar 10:28
    #6

    Ett tips till er om ringar är att i Amelia Brud och Bröllop finns en kupong med 20% rabatt för valfri diamantring (utom engelbrekt) hos Hallbergs guld. Ska själv dit och kika på lördag :)

    Angående klänning så har jag kollat på nätet brudbutiken.se och hittat MIN klänning så det blir inget mer kikande... nu är jag inställd på det :)

    Ja, västerbottnisk-svensk ordlista; o-i = inte i, skåparna= skåpen... det var väl vad jag kunde på västerbottniska ;)
    Lycka till!!

  • PimPim­2010
    Äldre 10 Mar 10:28
    #7

    opps.. dubbelklickade....

  • Sebast­iána
    Äldre 10 Mar 12:23
    #8
    Cuddly skrev 2010-03-09 15:02:06 följande:
    Sebastiána: västebottnisk-svensk ordlista... hmmm.. hur menar du nu?
    En ordlista med dialektala ord från Västerbotten men svensk "översättning"
  • Påfåge­ln
    Äldre 18 Mar 13:44
    #9

    Bra att veta.

    Om du ska prova kläder på Högtidskläder så måste du boka tid numera. Och om du vill få tips och råd av de som har butiken så bör du vara medveten om att de tar betalt för den tjänsten...

    På Änglalikt måste du också boka tid för provning. Men som jag förstår det så är det inga kostnader där annars.

  • Äldre 19 Mar 10:49
    #10

    Oj gör de??? Varför då och hur mycket tar de betalt för den tjänsten??? Känns som att vi brudar ska lockas att betala för allt möjligt...

Svar på tråden ´Nå´n Umebrud som vet vart man ska söka efter ringar och klänningar?