• Piiiip
    Äldre 4 Mar 18:00
    2572 visningar
    5 svar
    5
    2572

    Att göra bröllopsplaneringen till romantiska dejter...

    Hej!

    Jag har en plan med vår bröllopsplanering (bröllop planerat sommaren 2011). Att göra planeringen till små romantiska dejter. Kanske kan vår idé inspirera andra och kanske kan jag få bra tips och idéer från andra romantiska brudar?

    Hittills är följande planerat:

    * tårtprovning (vi bakar tillsammans mini-varianter av de tårtor och fyllningar vi kan tänka oss och provsmakar med en romantisk fika-dejt).

    * provar olika menyer vid 3 middagsdejter under hösten (vi klär upp oss, dricker vin till maten, levande ljus och hela köret).

    * handlar vin i tyskland, då åker vi ner till Skåne, tar in på ett mysigt hotell en natt och äter fint ute, dagen därpå åker vi utvilade över till tyskland med färjan. Gör likadant på hemvägen, ingen stress utan istället tid för varandra.

    * helgen då vi ska spika budgeten så åker vi till sommarstugan och stänger in oss med hemgjorda hamburgare, kladdkaka och kryper ihop framför brasan. Tror det blir trevligare att prata då.

    Nu är jag på jakt efter fler romantiska idéer. Någon som har tips`

  • Svar på tråden Att göra bröllopsplaneringen till romantiska dejter...
  • Dolly8­4
    Äldre 4 Mar 18:08
    #1

    Men om ni handlar vin i tyskland och bor på hotell osv, försvinner inte hela vinsten med att åka dit då? Fast det låter väldigt mysigt ;)

  • CeKe
    Äldre 4 Mar 19:18
    #2

    Åh vad härligt det låter! Mer romantik till folket

    Vi funderar på att göra nåt liknande när det gäller en tysklandsresa i alla fall

    Annars kommer vi tillsammans att arbeta på vår smekmånad! Kanske inte låter så romantiskt, men vi ska jobba på vår båt som vi ska ut och åka med efter bröllopet och förhoppningsvis många somrar i framtiden och det känns faktiskt som att det kan bli lite romantiskt när vi vet att det är smekmånaden vi jobbar på

  • NiVi
    Äldre 4 Mar 20:25
    #3

    Åh det låter supermysigt! Vi hade tänkt något liknande fast att göra det till små event för våra familjer! I sommar tänkte vi tex duka upp i trädgåden och prova champagne och snittar till brudskålen! Men att göra resten av matprovningen till romantiska dejter ska jag lägga som förslag hos min m2b!

  • Piiiip
    Äldre 4 Mar 20:30
    #4

    Min idé är att göra hela bröllopsplaneringen till rosenskimmrande, inte bara bröllopsdagen.

    Läste en artikel i en bröllopstidning om hur stressen kring bröllopet ofta orsakade slitningar inom paret och tänkte att "vad är det för vits med att planera ett bröllop om det bara leder till mer gräl?" nästa tanke var "så vill jag verkligen inte ha det!"

    Hotellnätterna går ju att byta ut mot att t.ex. bo på lantgård eller ett b&b. Annars kan man hålla utkik efter erbjudanden eller t.ex. utnyttja coop-rabatt. =)

  • sun moon
    Äldre 4 Mar 20:36
    #5

    Låter härligt

Svar på tråden Att göra bröllopsplaneringen till romantiska dejter...