• Tjorve­n81
    Äldre 3 Mar 18:34
    2451 visningar
    9 svar
    9
    2451

    Hej hej! presenterar mig lite..

    Ny här... Bor i Vindeln med min sambo och två flickor på 4 och snart 2 år. Vi har funderat på bröllop ett bra tag (några år nu) men ätligen bestämt oss för att i sommar ska det bli av! Har inte bokat eller fixat nå´t än, men betsämt datum 10juli! Vi vill ha ett litet bröllop max 15 personer. Bara våra familjer. Typ lågbudget variant, utan att va snål. på detta forum verkar det va en hel djungel med grejer och tankar kring bröllop, och man blir lätt nervös när man läser allt. Man får dock inte glömma det viktigaste med bröloppet: att man älskar varandra oavsett om allt blir som man tänkt eller inte!!

  • Svar på tråden Hej hej! presenterar mig lite..
  • eldsta­d
    Äldre 3 Mar 18:39
    #1

    Välkommen!
    Du verkar ha en sund inställning. Brukar själv behöva backa ett steg då och då (när man är stressad över något i planeringen) och inse att det viktigaste är att vi älskar varandra och att vi faktiskt vill gifta oss.

  • Aleta
    Äldre 3 Mar 20:08
    #2

    Välkommen!
    Här kan du få en massa tips och råd. Både på sådant som behövs och inte.

  • Tjorve­n81
    Äldre 3 Mar 20:43
    #3

    Är det nå´n som köpt sin bröllopskläning i butik i Umeå? Var i sånnafall? å är ni nöjd med den?

  • Äldre 9 Mar 12:01
    #4

    Jag tror att det bästa är att inte hänga upp sig för mycket på hur andra har tänkt och vill göra med sina bröllop utan bara köra på sitt eget race och göra det man känner är rätt och tänka... det här är vad jag vill och jag kommer inte att ångra att jag inte tog ut svängarna mer. Jag tror att det är många som går vilse bland tyll och dylikt här :D Välkommen!

  • Sebast­iána
    Äldre 9 Mar 12:54
    #5

    Välkommen!

  • fibobs
    Äldre 9 Mar 12:59
    #6

    Hej Tjorven81 och välkommen.
    Tänk att det är vad min farfar kallade mig när jag var liten ;o)

    Vi ska oxå ha ett liiiiitet billigt bröllop.
    Av en ända anledning, och det är att vi gifter oss för VÅR skull och för barnens. Vi behöver inte visa hela världen att vi tillhör varann, det har vi gjort i 14 år ;o)
    Så det blir en ren formalitet och så klart en liten fest för de närmaste.
    Känns jättebra för oss och passar vår plånbok.
    Men det är såååå kul att läsa om alla stora vackra bröllop här och man kan få några tips till sitt eget.
    Lycka till och varmt välkommen hit!

  • Väntar på något
    Äldre 20 Mar 11:40
    #7

    Helt rätt inställning! Jag håller med till fullo. Rätt galet egentligen att det materiella och den "perfekta" festen får mer utrymme än kärleken.

  • jeanet­te85
    Äldre 1 Apr 04:28
    #8

    hej hej roligt att höra att någon mer än vi inte vill lägga alla sina pengar på ett bröllop. tycker det dock är svårt att hitta budjet varianter på allt i denna brollopshysterni. Är gärna med på tips och ideer=)

  • Väntar på något
    Äldre 1 Apr 09:41
    #9

    Jag tycker det är synd att det oftast uppfattas som snålt att inte vilja lägga en förmögenhet på sitt bröllop. Alla prioriterar ju olika liksom. Jag lägger hellre pengarna på en riktigt härlig resa eller på vårt framtida husbygge. Men jag förstår också de som tycker att det är värt pengarna. Jag vill att det ska vara superromantiskt och ett minne för livet och det tror jag att alla kan uppnå om man bara utgår från det man själv tycker är viktigast.

Svar på tråden Hej hej! presenterar mig lite..