• Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:55
    9739 visningar
    52 svar
    52
    9739

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 17!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3604278.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:56
    #1

    Det var väl själva fasiken vad fort tiden går då! Missade ju att starta en ny tråd den här gången också, tack furillen för påminnelsen


  • Pumpki­n
    Äldre 22 Feb 17:57
    #2

    furillen: Så skönt att allt såg bra ut på UL!

    Snitte: Nej, vi har inte kommit igång än. Men snart förhoppningsvis

    Nu är det 80 dagar kvar till BF för min del


  • furill­en
    Äldre 22 Feb 18:18
    #3

    idag börjar vecka 20 = halvvägs!

  • Äldre 23 Feb 21:31
    #4

    Hej!

    kul att vi fick en ny tråd igen! inte lätt att komma ihåg allt heller

    Leo har magsjuka och har haft sen i torsdags så vi har jättekul här hemma,,,

  • furill­en
    Äldre 27 Feb 10:59
    #5

    UL nr 2 igår. gick fint. 18e juli förlossningsdatum. magen växer så fort att jag knappt hinner med! känner fortfarande inga rörelser men såg ju på UL att knytet visst sparkar omkring därinne. har varit superförkyld hela veckan men idag börjar det släppa taget litegrann iaf.

    för övrigt, nån som hört nåt från Anja? var så himla länge sen man såg henne här. och då var det ju nåt som var jobbigt som hon inte orkade skriva om. blir nästan lite orolig.. och nyfiken hur det gick med jobbet såklart.

  • Pumpki­n
    Äldre 27 Feb 11:09
    #6

    furillen: Var det RUL eller? Härligt att allt såg bra ut, kollade ni könet? Du kanske har moderkakan i framvägg så det är därför du inte känner av några sparkar? Vet hur otålig jag var innan man kände sparkarna, men nu kan jag istället önska att han lugnade ner sig lite

    Är i vecka 30 nu! Senast om 3 månader (exakt) får vi träffa vår bebis Lade upp nya magbilder på bloggen igår, här: bebisplaner.blogspot.com/2010/02/graviditetsvecka-30.html

    Anja hör jag av på Facebook, men det var länge sen jag såg henne här på forumet. Tror inte hon hänger här så mycket. Hennes äldsta son bröt lårbenet nu under sportlovet, efter en dag i backen


  • furill­en
    Äldre 27 Feb 12:08
    #7

    Pumpkin, ja, det var det. vi gjorde ju om UL eftersom det vart lite för tidigt första gången. kollade inte könet. jag är väldans nyfiken men Martin ville inte veta.. nä, moderkakan i bakvägg så tycker jag borde känna nåt vid det här laget. men ingenting. gjorde mig rätt orolig ett tag men har ju sett bilbevis på att knytet voltar omkring därinne. barnmorskan fick nästan jaga för bilder
    hehe, tror min 10 veckor yngre mage minsann är minst lika stor som din.. kanske jag kommer bli en riktigt tjockis mot slutet

    ojdå, brutet ben låter inte kul hoppas det är bra med henne annars. du får hälsa! vet du om hon fick jobbet?

  • Pumpki­n
    Äldre 27 Feb 13:19
    #8

    furillen: Konstigt att du inte känner något då, men det kommer garanterat igång med råge när som helst

    Du får nog en normalstor mage ska du se Det konstiga är att jag följer medelkurvan precis, men magen är mindre än "alla" andras i samma vecka - som också följer medelkurvan. Så jag måste bära barnet väldigt annorlunda motför dem. Iofs har jag att brås på, både mamma och mormor såg rätt små ut när de var gravida.

    Nej, hon fick inte jobbet {#lang_emotions_undecided}


  • Äldre 27 Feb 23:28
    #9

    Hej på er!

    Åh bryta lårbenet kan inte ha varit kul! usch vad hemskt.. och efter 1 dag... nä...

    nej då pumpkin jag har sett magar som är mindre än din så "alla" andra har inte större magar.. tycker du är jättefin med din kula!

    furillen... haha tror som pumpkin att tillslut kommer du känna att det vore skönt om pyret där inne var lite mer stilla istället haha men åååh så man längtade efter de första sparkarna

  • Pumpki­n
    Äldre 2 Mar 09:50
    #10

    Snitte: Tack

    Sitter och är så sjukt frustrerad idag - över allt. Mest angående flytten antar jag. Det är så himla mycket som ska göras, men jag kan typ inte göra nånting alls just nu! Visst, vi har faktiskt börjat förbereda och packa ner lite grejer och vi ska rensa på förrådet och så där, men jag vill göra mer saker. Typ fixa klart med nytt jobb för Lasse, bestämma hur vi ska göra med flyttfirma, hitta nytt boende, få igång försäljningen på den här lägenheten osv osv. Mitt uppe i värsta ruschen ska vi ju föda barn också...

    Sen är det det här med jobb/utbildning. Jag blir så jäkla osäker på vad jag vill göra i framtiden. Känns som att mina utbildningsval alltid baseras på att jag ska kunna tjäna bra, eller åminstone hyfsat bra, på det som utbildningen leder fram till - istället för att välja något som jag verkligen brinner för och kan tänka mig att jobba med resten av mitt liv. Men nej, jag känner den är enorma "plikten" på mig att bidra med ordentligt med pengar till hushållskassan istället, för man vill ju gärna kunna leva gott liksom. Men att leva gott innebär väl samtidigt att trivas med det man gör? Å andra sidan vet jag ju inte att jag kommer att misstrivas med det som min utbildning leder fram till, det är ju helt omöjligt att veta. Men just nu känns det bara fel och så himla jobbigt... Suck!

    Nu har jag gnällt av mig lite


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008