• Karoli­na A
    Äldre 28 Jan 20:48
    12148 visningar
    41 svar
    41
    12148

    Jönköping

    Hej

    Finns det fler här som planerar bröllop i eller kring Jönköping?

    Det vore roligt att diskutera tillsammans, ta upp lokala frågor, tipsa och inspirera varandra och kanske träffas över en fika någon gång för ännu mer bröllopsprat.

  • Svar på tråden Jönköping
  • Amor nos condux­it
    Äldre 8 Mar 20:15
    #31

    Tack så mycket för tipset!!

  • hernam­eispek­ka
    Äldre 5 Apr 16:49
    #32

    Planerar också i Jönköpingsområdet (kan nte säga var då vi är hemliga än så länge) men det blir itne förens första halvan av 2012 så det är bara i drömstadiet än så länge :P

  • Karoli­na A
    Äldre 5 Apr 18:27
    #33

    Ja, visst är det roligt att drömma och planera!
    Men 2012, det är ju två år till? Själv hade jag nog inte orkat vänta så länge. Jag tycker att tiden har släpat sig fram de senaste månaderna då jag bara väntar på att det ska bli maj och jag ska gifta mig...

  • hernam­eispek­ka
    Äldre 5 Apr 18:31
    #34

    Jo, det känns lite långt men det passar bäst då :) Och det är ju kul o planera ;)

  • Karoli­na A
    Äldre 9 Apr 08:44
    #35

    Ja visst är det kul att planera och drömma!

    Lycka till med förberedelserna och med bröllopet!

  • hernam­eispek­ka
    Äldre 9 Apr 15:11
    #36

    Desamma allihop... Vi var och kollade på kyrkan igår för att se hur den ser ut vid denna årstiden :) Underbart :) Vart i planeringen är ni just nu? :D

  • minimi­s
    Äldre 10 Apr 22:13
    #37

    Vi hade 6 månader på oss att planera bröllop, knappt 3 månader kvar. Skulle aldrig orka med o vänta mer än så :p

  • annsi8­2
    Äldre 11 Apr 19:25
    #38

    Hej! Hoppar in här igen! Har lite panik för vi gifter oss 7 augusti och står just nu helt still i planeringen. Så mycket annat som tar upp vår tid och vi kommer ingenstans....

  • Karoli­na A
    Äldre 11 Apr 20:58
    #39

    Annsi, sådär kände jag också för ett par månader sedan. Var ledsen och stressad över allt som var kvar att göra och som liksom inte hanns med, men sedan vände det. Plötsligt föll det mesta på plats och ordnade upp sig.

    Tänk på att inte låta stressen över allt som ska göras ta över, utan kom ihåg det viktigaste - att du ska få gifta dig med den du älskar mest

  • Blivan­defrue­riksso­n
    Äldre 11 Apr 21:50
    #40

    Här är en till som gifter sig i Jönköping eller ja en bit utanför. Vi bor i Nässjö men kommer gifta oss i Järsnäs, är från lekeryd.
    Himan vi velar med mellan pallas eller laga eget eller kanske catera från sandsjöfors. Ja ja 5 mån kvar så lite tid att välja ännu.
    Detta har vi klart för oss.
    -Järsnäs kyrka
    -Lokal, Järnsäs gamla skola
    -transport, flotte
    -klänning på väg från kina
    -skor hemma från pernillas
    -tärna och bestman klara
    -likaså toast/värdpar
    -tårta bakar mormor och svärmor
    -inbjudningskort klara skickas i maj.

  • BrideB­ecks
    Äldre 12 Apr 07:51
    #41

    Karolina A skrev 2010-04-11 20:58:46 följande:


    Annsi, sådär kände jag också för ett par månader sedan. Var ledsen och stressad över allt som var kvar att göra och som liksom inte hanns med, men sedan vände det. Plötsligt föll det mesta på plats och ordnade upp sig. Tänk på att inte låta stressen över allt som ska göras ta över, utan kom ihåg det viktigaste - att du ska få gifta dig med den du älskar mest
    Känner också igen mig i detta. I februari var det inte mycket klart och jag kände mig superstressad. Sedan i mars lossnade allt kändes det som, och nu 1 1/2 månad kvar till bröllopet är i princip allt klart och jag är lugn och längtar till den stora dagen. Börjar fundera på om vi glömt något
Svar på tråden Jönköping