• Karoli­na A
    Äldre 28 Jan 20:48
    12006 visningar
    41 svar
    41
    12006

    Jönköping

    Hej

    Finns det fler här som planerar bröllop i eller kring Jönköping?

    Det vore roligt att diskutera tillsammans, ta upp lokala frågor, tipsa och inspirera varandra och kanske träffas över en fika någon gång för ännu mer bröllopsprat.

  • Svar på tråden Jönköping
  • Himan
    Äldre 1 Feb 19:32
    #11

    Karolina A har du ngt tips på catering? Vi har funderat på Kastrulhäxan eller Pallas Athena men det skiljer både på vad de har att erbjuda och i pengar...min sambo vill inte Pallas A men jag gillar verkligen grekisk mat de tar 69kr/pers och den buffeen vi tittat på hos Kastrullhäxan ligger på 130 kr/pers är ju nästan halva priset hos PA.vi har tänkt fixa förrätt och dessert själva och catra huvudrätt och beställa tårta,men jag vill inte ha ngn grädd tårta utan ngn choklad tårta liknande kladdkaka med nått gott krämigt...kan kanse komponera den tillsammans med en skicklig konditor...

  • annsi8­2
    Äldre 1 Feb 20:03
    #12

    Vi har inte kommit så långt än i planeringen (tyvärr)
    -Kyrka och festlokal bokad
    -brudklänning och slöja inköpt
    -gästlista klar
    -bestämt cateringfirma
    -"rollbesättning" är fixad
    -Brudbuketten ska en kompis som är florist göra
    -bröllopstårtan gör min kusin
    -serveringspersonal

    Det som måste fixas snarast är att skicka ut inbjudningar och att bestämma meny. Men det är mycket kvar som ska fixas och ordnas. Ett "problem" är att vår toastmadame har blivit gravid (jag är jätteglad för det) och hon kommer att föda kring vårt bröllop.

  • Karoli­na A
    Äldre 1 Feb 20:49
    #13

    Himan, är det buffé ni ska ha? Vi ska ha bordsservering och maten caterar vi från Spånhults herrgård.

    Vad gäller tårta så håller vi också på och funderar på vad vi ska ha för fyllning, så tips och idéer mottages tacksamt.

  • Karoli­na A
    Äldre 1 Feb 21:03
    #14

    annsi82, jag tycker ni kommit långt i planeringen! Ni har kommit längre än oss och ändå gifter ni er tre månader senare...

    Har ni någon reservplan för vem som tar över toastmadamens uppgifter under middagen/festen om hon är på BB?

    Inbjudningskorten ska vi skicka ut nu i dagarna, jag och blivande maken ska faktiskt gå och ordna med dem nu.

  • minimi­s
    Äldre 2 Feb 08:30
    #15

    Oj vad långt ni har kommit!

    Kan rekommendera Götarps catering i Gnosjö kommun! Billigt och bra som attans!!

  • 28 august­i 2010
    Äldre 2 Feb 18:52
    #16

    Hej!
    Vi ska gifta oss i Ölmstad kyrka 28/8. Även festlokalen är bokad!
    Nu är det full jakt efter fotograf. Nån som har några tips???

  • Secret­Weddin­g
    Äldre 2 Feb 19:22
    #17

    www.wrangberth.se Kör heldag och tar superfina bilder, min kompis Evelina hade honom. Kolla! Tar cirka 6000 för en dag och ni får alla bilder han tar.

  • Himan
    Äldre 2 Feb 20:34
    #18

    28 august 2010 du ska gifta dig i Ölmstad kyrka det ska vi med,fast 14/8!Var ska ni ha er fest?

    Karolina A ja vi hade tänkt ha buffé, tycker att det är bättre man kan ju röra lite på sig och så kan man ta ngt man gillar..alla gillar ju inte samma mat;) alltså förhoppningsvis ngt för alla...
    ngn annan här inne som har ngra tips på catering i jkpg eller här omkring med bra buffé?

  • Karoli­na A
    Äldre 5 Feb 18:49
    #19

    Hur ska ni åka från kyrkan till festen?

    Har någon tips på var man kan hyra en fin bil?

  • minimi­s
    Äldre 7 Feb 12:29
    #20

    Vi ska låna av en kompis arbetskamrat, en ny cab.
    Men annars kanske man kan hyra av bilfirmor, ev. taxibolag med limo, eller biluthyrare såklart.

Svar på tråden Jönköping